zaterdag 22 september 2012

Dag 282 - Postzegel Kaart

Vandaag ben ik weer eens creatief met postzegels.
Ik heb eerst heel wat postzegels van oude ansichtkaarten afgescheurd en van enveloppen, die laatste had ik van mijn vader gekregen en die had ze weer van mijn moeder gekregen.

Onlangs toen ik de Postcrossing engelenkaarten uit de Oekraïne kreeg met een heel aantal postzegels erbij zag ik op het profiel (postcards wall-favourites) van die meneer ook een kaart met alleen maar postzegels op.
Diegene die dat gestuurd had is een Nederlander, dus hem een berichtje gestuurd met de vraag hoe hij die kaarten had gemaakt en of hij die zelf gemaakt had.

Wat bleek, hij had eerst een soort collages gemaakt met postzegels en ze toen als kaart laten afdrukken bij www.kaartje2go.nl waar hij ze per tiental besteld heeft.
En weet je wat zo lief is, hij heeft me 3 van zijn postzegel collage kaarten gestuurd én ook een maria met kind kaart en een boeddha kaart.

Natuurlijk ga ik hem ook nog verrassen met wat leuke kaarten naar zijn gading, hij vind Quan Yin kaarten en Mandala kaarten mooi. Dus volgende week eens op mijn fietsje springen en kijken of ze zo'n kaarten hebben in de esoterische boekenhandel.

Maar vandaag dus mijn eigen postzegel collage kaart gemaakt, nadat ik eerst alle postzegels heb afgeweekt van de stukjes kaart en envelop. Afdrukken maken van mijn eigen gemaakte kaarten zal ik niet snel doen, want ik heb nog tig kaarten in mijn twee laden liggen, dat zullen er snel enkele honderdtallen zijn ;).
Hihi lees ik net op die meneer uit de Oekraïne's profiel dat hij niet van zelfgemaakte kaarten houdt, maar ja wel van postzegels...


Warme creatieve groetjes van Susan


Ps. Ik deelde de engelen postcrossing kaarten op mijn ander blog An Angel Each Day; http://anangeleachday.blogspot.nl/2012/09/dag-256-engelen-ikonen-kaarten.html

18 opmerkingen:

  1. wat een leuk idee! ik heb nog een doosje met honderd van zulke postzegels liggen. Nu weet ik wat ik daarmee kan doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan hoor dat delen...ja zo doen we allemaal ideëen bij elkaar op. Ik ga er zeker nog meer van maken, leuk om te doen en leuk om te versturen naar iemand die van postzegels houdt! Warme groetjes van Susan

      Verwijderen
  2. Wat leuk die kaartjes vol postzegels Susan, brengt me op een idee!! Leuk he dat je via postcrossing zoveel leuke ideetjes opdoet! Fijne zondag nog. Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja leuk is dat hè en heel aardig van die meneer om me een paar van zijn kaarten te sturen. Alleen heb ik een probleem hihi, veel te mooi om weer op te sturen ;) hihi whahha. Veel plezier ermee! Knuff!

      Verwijderen
  3. Jee Susan, wat geweldig die postzegelkaarten !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ik heb alleen die allereerste gemaakt hè ;).
      Maar ik vind ze ook heel leuk en mmm maar eens bedelen bij mijn vader voor meer postzegels met plaatjes, zodat ik nog mooiere collages kan maken :). Knuff!

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Ja leuk is dat om zo'n kaarten te maken. Lijkt me ook echt wat voor jou ;).
      Warme groetjess!

      Verwijderen
  5. Wat een apart idee om met postzegels een kaart te maken. Ziet er erg leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel JoJo, ja vond dat ook al meteen een leuk idee en heel slim van die meneer om er een heel aantal te laten afdrukken en ze zo te versturen. Knuff!

      Verwijderen
  6. Weer zo'n leuk idee! Ik schrijf dit ook weer op bij mijn lijstje hoor :-) Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja zo doen we bij elkaar inspiratie op en kun je nog eens wat leuks doen met postzegels. Knuff!

      Verwijderen
  7. wat een enorm leuk idee zeg

    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja vond ik nu ook. Dus lekker ermee aan de slag geweest. Eens kijken of ik nog meer mensen kan vinden die postzegels voor me gaan bewaren. De buren maar eens lastig vallen hihi. Knuff!

      Verwijderen
  8. Reacties
    1. Ja en ik vind ze ook nog eens leuk ook en zekers weten dat ik daar wel een postcrosser of zo blij mee kan maken ;)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...