vrijdag 21 september 2012

Dag 281 - Mijn eerste Recykleer Rok is een feit

Yess het is me gelukt, mijn eerste grote Recykleer project/creatie is een feit. Ik heb een rok gemaakt van 2 tshirts en 1 nachtjapon! Jippie :D. Ik ben trots op mezelf.

Natuurlijk zijn er dingen die beter hadden gekund, maar ik ben tevreden.
Het enige waar ik mee zit is de afwerking onderaan de rok. Ik geloof dat die normaal gelockt wordt, maar ik heb geen lock machine en heb ook nog geen enkele mooie steek gevonden op mijn naaimachine waar ik dat mooi mee kan doen. Dus tips zijn van harte welkom!

De buurvrouw die ik sprak in de tuin, raadde aan om hem om te zomen. Maar ik ken mezelf en dat gaat niet mooi worden, dus laat ik het maar even zo.

Het is hier heerlijk nazomers weer, onder het afdak waar het in de zomer snel 40graden wordt is het nu 20graden.
Prima temperatuurtje om buiten aan de grote tafel te werken waar ik ruimte heb en lekker veel licht :).

Zoals jullie op een van de foto's kunnen zien heb ik de rok zelfs al aangedaan, ik heb snel mijn jeansbroek verwisseld voor rok met panty en laarzen. Yess I'm happy, mijn eerste zelfgemaakte rok is een feit. Nu op naar de volgende creatie!

Het is trouwens recykleer 14-daagse in blogland. Blogs die ik volg zoals Zaanse Zolder ( http://zaansezolder.blogspot.nl ) én Maar niet van Grijs ( http://maarnietvangrijs.blogspot.nl ) zijn dames die me geïnspireerd hebben tot recykleren.
http://boomieboomie.blogspot.be/search/label/recykleren
Is een nieuw blog dat ik volg en waar je de Recykleerveertiendaagse kunt gaan volgen!

Ik heb voorheen wel al eens een notitieboek bekleed (meerdere zelfs) met stofjes van kleding en daar ga ik zeler ook nog mee aan de slag, maar een jurk of rok zelf maken was toch echt iets wat op mijn wishlist stond.

Een H&M rok heeft patroon gestaan voor deze rok, verder gewoon uit ut kupke (uit mijn hoofd) in elkaar gezet :D. Ja zoals jullie zien aan deze Smilie ben ik happy en trots op mezelf.


Warme creatieve groetjes van Susan

24 opmerkingen:

  1. Hij is leuk hoor! Maar waarom wordt een zoompje niet mooi ? Eerst een klein omslagje en dan nog een keer ong. 1 cm omslaan en dan stikken maar...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Mrs. Recykleer :).
      Mmm omdat ik gewoon niet zo mooi en netjes kan omzomen. En ik wil nu de rok niet verpesten ;). Och we zien wel. Ik heb hem nu gewoon zo aan hihi. En anders laat ik hem wel bij een naaiatelier of zo locken, dat is toch zo'n soort zigzag randje eraan?
      Knuff!

      Verwijderen
  2. Hartstikke leuk.
    Nu ben je onze little miss Sunshine!! :)
    Ook omdat je zonnig en blij bent van jezelf en klein van stuk: 1.56m (lees ik net :)
    Ben zelf ook maar 1.65m.
    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi ja het zonnetje in huis :).1.65m is best groot hoor hihi ten opzichte van mij dan ;).
      Ennuh thanks :D. Knuff!

      Verwijderen
  3. Wat is het rokje leuk geworden. Vind ik altijd knap zo'n recyleprojectjes :) Op naar de volgende!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Carolien ik ben er ook erg blij mee.
      Ja nu op naar de volgende. Maar nog niet morgen ;).
      Knuff!

      Verwijderen
  4. Mooi rokje en dat omzoomen lukt zeker, gewoon langzaam aan, beetje bij beetje! :-) En dat dialect ken ik precies, volgens mij wonen wij niet ver van mekaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja als jij in de buurt van Tongeren woont, woonde ik niet ver van je af, Maastricht. Maar woon nu in Heerlen, maar nog altijd korterbij als heel wat andere blogsters ;). Hihi.
      Ja ik ben er nog niet over uit wat ik ermee ga doen, zit aan een mooi lintje of kantje te denken zoals hier beneden aangeraden wordt ;). Warme groetjes van Susan

      Verwijderen
  5. Leuk! En omzomen hoeft niet perse 'volgas' op je machine he. Je kunt ook gewoon heel langzaam steekje voor steekje proberen. ;) En als de zoom dan toch nog niet naar je zin is dan kun je er toch ook een mooi lint overheen stikken? Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi ja jullie kennen me blijkbaar al een beetje...vol gas :p...mmm zit er over te denken om er meteen een lintje/kantje aan te maken. Mmm we shall see. Thanks voor de tip. Knuff!

      Verwijderen
  6. Wauw! Leuk geworden, zeg. En ik zag je knopendoos (in een post van een paar dagen terug); wat een mooi exemplaar is dat! :-) Fijn weekend! Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey girl thanks :). Ja leuk blikje is dat hè?! Jij ook een fijn weekend, groetjess!

      Verwijderen
  7. Heel gaaf en knap gemaakt-stoer met die laarzen eronder. Daar hou ik van en aldoende leert men. Ik hou niet van te perfect. Een mooi herfstweekend gewenst met hart&ziel door Sil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey die Sil ja daar hou ik ook van, het vraagt zelfs weer om een gekke ketting. Heb maar zolang mijn rood/zwarte aangedaan ;). En mijn laarzen ben ik nog steeds megablij mee, echte Susan laarzen. Knuff!

      Verwijderen
  8. Reacties
    1. Hihi dadelijk ga ik ook nog blozen, dat is teveel schouderklopjes. Is best goed te doen hoor voor een beginnend naaister ;). Knuff!

      Verwijderen
  9. Hij is echt te gek!!!!! Super gecombineerd, die stoffen en dan die laarzen erbij, helemaal top! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik is er ook helemaal heppie mee :). Ben heel blij dat ik zo slim ben geweest om dat witte tshirt aan de zijkant te doen. Ik wilde Miss Sunshine niet in mijn kruis hihi whahaha maar qua vlekken enzo was dat ook een slimme zet ;). Ja that's me ik hou wel van stoer :p. Knuff!

      Verwijderen
  10. Vrolijke rok geworden!

    Je kunt proberen hem niet om te zomen, tricot rafelt meestal niet zo ;)

    Je kunt m ook zelf zigzaggen, precies langs de rand en met een hele korte steeklengte/steekjes heel dicht op elkaar. Heb ik jaren zo gedaan, kan best mooi worden.

    Echt omzomen (vooral van tricot, maar ik vind het ook heel fijn bij katoentjes!) is verder het makkelijkst met een tweelingnaald! Dat probeer ik hier uit te leggen: http://multivroon.blogspot.nl/2012/06/tweelingnaald-tutorial.html
    Het werkt anders, aan de voorkant twee stiksels en achteraan een soort zigzag, ik krijg nooit meer zo'n rimpelende zoom, zeg maar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wow hier kan ik wel wat mee. Ja daar heb ik ook aan zitten te denken om hem om te zigzaggen, denk ook dat 'm dat wordt.
      Maar thanks voor de tip over de tweeling naald, geloof dat mijn naaimachine dat ook kan ;), mmm denk ik...hihi. Ik ga snel bij je spieken.
      Warme groetjes van Susan

      Verwijderen
    2. Volgens mij kan elke naaimachine dat, met een tweelingnaald. Mocht je dit gaan proberen, laat je nog even weten of het is gelukt? Succes!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...