donderdag 20 september 2012

Dag 280 - Ik Recykleer :)

Ja ook Susan recykleert!

Vandaag dan eindelijk de stap durven te wagen en begonnen met het naaien van een rok. Ik ben heel benieuwd of de rok ook een beetje goed zit hihi.

Ik ben er nog niet klaar mee, maar ga me nu eerst lekker effe optutten, opfrissen. Ik wil straks samen met manlief gaan uiteten. Hij heeft dit jaar voor zijn verjaardag een tweetal kadobonnen gekregen om te besteden in een broodjeszaak. Naar wat ik heb gelezen op internet hebben ze daar lekkere warme broodjes.

Vanavond gaan we op bezoek bij goede vrienden van ons. Mijn man wilt onze Mini Cooper gaan showen die nu dan ook eindelijk klaar is en gekeurd is. Wat ben ik trots op mien menneke, zoals ik hem noem ;). Hij heeft de hele auto zelf gemaakt/in elkaar gezet, de body hebben we in mei 2006 gekocht, in 2007 is hij gespoten (verjaardagkado van mij) en het heeft heel wat jaren geduurd om hem in elkaar te zetten.
In die tijd was hij erg druk met werk, andere auto's die zijn aandacht vroegen en nog wat andere stress en tegenslagen waar ik hier niet over ga uitwijden. Maar hij heeft het toch maar mooi voor elkaar gekregen! Ik ben mega trots op hem, de motor heeft hij zelf gereviseerd en echt bijna alles heeft hij zelf gedaan met af en toe wat hulp van zijn vrienden.

Maar even terug naar mijn recykleer project ;).
Ik heb een zwart grote maten tshirt gebruikt (lekker veel stof) dat ik bij de kringloop gescoord heb, waar ik de band van gemaakt heb en stukken van gebruik in de rok.
Een tshirt van Nicky, mijn dochter, waar ik het Little Miss Sunshine gedeelte van gebruikt heb en een dubbele laag van gemaakt heb (tegen doorschijnen).
Verder heb ik de mouwen gebruikt van een kinder nachtjapon die ik in de uitverkoop bij de Zeeman heb gescoord, daar heb ik ook een stuk wit tshirt (van Nicky) aan gemaakt tegen het doorschijnen.

Wie weet heb ik dadelijk na het optutten nog tijd, maar ik voorzie van niet, dan is morgen weer een nieuwe dag ;).
Oh ja de zwart wit gestreepte rok van de H&M is als voorbeeld, als patroon :).
En het zwart/witte MEXX tshirt ga ik denkelijk toch niet in deze combo gebruiken, we shall see!


Warme creatieve groetjes van Susan

18 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd hoe het rokje er uiteindelijk uit komt te zien! Ik vind inderdaad dat roze stofje super!! Heel veel plezier vanavond!! Lfs Evelien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ikke ook Evelien, ik had het goed ingeschat dat ik het gisteren niet kon afmaken. Ik wacht nu op het zonnetje op ons terras en ga dan weer verder aan de slag.
      Het 'roze' stofje is trouwens rood ;) hihihi. Knuff!

      Verwijderen
  2. knap van je zeg

    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben ook benieuwd wat het gaat worden bij elkaar.
    De stof van het nachtjapon is schattig.
    En zo'n mini cooper is cooool!
    Kom je er dubbelgevouwen uit of valt dat mee?

    Over je vorige topic met de draken: wat stom van mij
    dat ik niet goed had gekeken. Als ik dat wel had gedaan
    had ik gelijk gezien dat het juist het Jaar van de Draak is. :P
    Naja, dan weet ik het nu. En vergeet ik het ook niet meer. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi och een beetje blond op z'n tijd moet kunnen hihi, nu vergeet je het idd niet meer ;).
      Nee ik is maar 1.56m dus kom niet dubbelgevouwen uit onze Mini en ik ken heel wat lange Mini rijders die er ook niet dubbelgevouwen uitkomen :p, maar die hebben dan wel de stoel tegen de achterbank staan! Whahaha. Knuff!

      Verwijderen
  4. Ben benieuwd naar het eindresultaat van't rokje!
    En wat een leuk, een mini! Ik kom uit een gezin waar iedereen zot is van auto's en zeker oldtimers, we hebben er allemaal ééntje (en mijn papa wel een paar), ik zelf heb een kevertje uit 1973 :-) Hier worden ze ook allemaal zelf opgeknapt en onderhouden :-) (voornamelijk door mijn papa, ik help wel af en toe een handje)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat knap dat je meehelpt met sleutelen. Dat is iets wat niet voor ons 2'en is. Manlief en ikke samen in de garage dat werkt niet :(. Dan is hij niet zo lief, en ik kan niet tegen mopperen en schelden. Af en toe kom ik eens een kijkje nemen of versnaperingen brengen en meer niet.
      Maar leuk hoor zo' hele familie die gek op oldtimers is. Ik vind geen bal aan die nieuwe auto's. Oh kevertjes zijn ook leuk, zijn al een aantal keer naar een kevertreffen geweest in Budel, vrienden van ons rijden in Kevers ;). Knuff!

      Verwijderen
  5. Wat gaaf zo'n mini en helemaal als je die zel opknapt.Maar wat een tijd kost dat.Ik ben super benieuwd naar je rok. De voorbereidinigne zien er al goed uit.ik zie graag het vervolg. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi normaal kost dat natuurlijk niet zo veel tijd, maar naast werk en niet aan huis en niet vergeten die andere stress waardoor er niet aan gewerkt kon worden ;). Nu is onze andere aan de beurt waar we mee naar Hongarije zijn geweest, maar ook dat zal zeker een jaar of niet nog langer gaan duren. Knuff!

      Verwijderen
  6. Erg benieuwd aar het resultaat! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeempie nou dit is wel recykleren in het kwadraat hoor! Ben benieuwd naar het resultaat! (maar wellicht heb je die al lang gepost. Loop een beetje achter omdat ik ziek was/ben)

    En wat hebben jullie een super mooie mini! Heb je er natuurlijk al wel vaker over gehoord maar had nog nooit een plaatje er bij gezien. Wat een beauty! Lieve groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh die Tante Jannie ik hoop dat je weer opgeknapt bent. Ja dat is onze Mini maar over die heb ik het eigenlijk nog niet veel gehad. We hebben nog een andere, maar die is nu geschorst omdat er stukken rot zijn dus nodig gemaakt moet worden en nu wordt ie dus maar helemaal gerestaureerd, wat wel al veel langer de bedoeling was. Maar ja eerst moest deze klaar. Knuff!

      Verwijderen
  8. Precies zo'n mini was onze trouw auto. De vrienden die hem toen hadden, hebben hem jammer genoeg weg moeten doen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat leuk dan zul je er altijd warme herinneringen aan hebben :).
      Ik ben er mee opgegroeid! Mijn ouders hebben 28 jaar lang Mini gereden, eerst de kleintjes zoals deze en later een Van (zo'n lange met veel ruimte achterin, waar wij zaten...op een kussen ;) en de honden), heb er dus ook goede herinneringen aan en ieder jaar komen er nieuwe bij :D.
      Warme groetjes van Susan

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...