dinsdag 18 september 2012

Dag 278 Liebster Award (voor deze ene keer) en Leuke Post tijd

Dag lieverds vandaag zit ik eens aan mijn pc ipv alles via mijn iPhone te doen.
Ik heb een aantal Postcrossing kaarten te downloaden ( Mmm nu moet ik wel effe kijken hoe ik de foto's die ik gemaakt heb die ik met jullie wil delen in dit blog krijg ;)) en moest daarvoor toch echt effe aan mijn pjoeter gaan zitten. Ik heb dus weer eens enveloppen gemaakt en nu net hier beneden een poging gedaan om 11 leuke, interessante, gekke vragen te stellen (ivm Liebster Award). Pff dat is helemaal nog niet zo eenvoudig vind ik.

Gisteren heb ik een Liebster Award gekregen van Riri en tsja het is heel leuk om een award voor mijn blog, voor mijn werk te krijgen, maar om nu alle regels te volgen...want ik vind zo'n award toch een erg hoog 'kettingbrief'gehalte hebben...dat is niet aan mij.

Ik stuur ook niet meer snel van die mails door met wijsheden, die tijd ligt achter me, ik hou vooral niet van die zinnen aan het einde...dat je iets moet doorsturen aan zoveel mensen en dat je dan geluk krijgt.
Mijn geluk is niet afhankelijk van dat soort mails, dus doe daar lekker niet meer aan mee.


Dus hier mijn eigen versie van de Liebster Award;

dit zijn de vragen die Riri stelde;

1. Welke film heb je meer dan 5 keer gezien? 'What dreams may come' met Robin Williams
2. Haken, breien of naaien? Naaien ! Haken en breien is nog niet aan mij besteed, ik heb het geduld en nauwkeurigheid niet voor.
3. Hoeveel paar schoenen heb je in de kast? Ik heb een stuk of 15 paar laarzen in de kledingkast! Máár in de schoenenkast een stuk of 20 hakken en sandalen etc, in het schoenenrek onder de kapstok 4 paar laarzen en 2 paar wandelschoenen, op de trap en her en der nog meer schoenen en laarzen :p
4. Wat wil je nog doen voor de wereld vergaat (21 december al, hé! ;-) grapje, maar stel dat…)? Uhm de wereld vergaat niet, maar gaat wel flink veranderen (Thank God), denk aan het Blogspot principe, ruil om ruil, met liefde verstuurd/gegeven, respect voor elkaar... En ik wil nog zoveel doen, dat krijg ik nooit vóór 21 december gedaan...Hey maar mijn 365 dagen creatief project is dan wel klaar ;).
5. Hoeveel kopjes koffie drink jij elke dag? Geen enkele! Ooit 2 koppen koffie gedronken, jakkiebah, geef mij maar thee of water óf een sapje!6. Wat is je favoriete kringloopwinkel of markt? Tsja die waar ik leuke koopjes kan vinden :p. De kringloopwinkel in Maastricht vind ik een hele leuke, hier in Heerlen vind ik ze niet zo denderend. De Koninginnedag markt in Maastricht vind ik ook super!!7. Waar maak jij graag foto’s van? Van Engelen, van natuur...och gewoon alles wat mij aantrekt op dat moment. Maar eerst geniet ik er zo van!
8. Wat is je grootste ergernis in het verkeer? Heb ik niet veel last van op mijn fietsje!
9. Ben je een ochtend of een avondmens? Altijd een ochtendmens geweest, maar als ik niet genoeg geslapen heb ben ik eerder een middagmens.
10. Met welke beroemdheid wil je graag een dagje ruilen en waarom? Met geen enkele, want beroemd zijn lijkt me helemaal niet zo fijn. Ik blijf toch maar liever zoveel mogelijk in de anonimiteit ;)11. Waarmee maak jij mensen blij? Gewoon door mezelf te zijn! Dat is en blijft het allerbelangrijkste, gewoon lekker jezelf zijn en ik ben een vrolijke optimistische vrouw, dus dan is dat vrij makkelijk om anderen blij te maken ;), maar dat is iets waar ik geen moeite voor hoef te doen hoor en ook niet doe...gewoon mezelf zijn is meer dan genoeg!


Wat zijn de regels (als ik dus wel aan de Liebster Award had meegedaan):
1. Elke persoon die is genomineerd moet 11 dingen over zichzelf vertellen, het maakt niet uit wat.
2. Je moet 11 vragen beantwoorden die de persoon die jou heeft genomineerd heeft bedacht.
3. Je moet 11 nieuwe vragen bedenken voor degene die jij gaat nomineren.
4. Je moet 11 andere bloggers nomineren (met < 200 volgers) en ze vermelden in deze post.
5. Vertel dit je genomineerden door bijvoorbeeld een reactie op hun blog achter te laten.
6. Je mag niet terug genomineerd worden.

 
Ik ga dus niemand nomineren, want ik wil niemand verplichten tot iets.
 
**Wat ik wel leuk zou vinden is (als jullie het leuk vinden;)) om in een reactie hieronder antwoord te geven op de vragen die ik stel en 11 dingen over jezelf willen vertellen.
 
Je hoeft echt niet op alles antwoord te geven hoor of te vertellen...sommige dingen daar heeft natuurlijk niemand wat mee te maken, het staat je helemaal vrij om mee te doen en natuurlijk mag je ook gewoon in een reactie reageren op mijn antwoorden ;).
 
 
Mijn vragen (enkele in de stijl van de Elf Fantasy Fair);
 
1. Waar zou je nog ooit eens naar toe willen reizen, welke stad, welke land, welk werelddeel, welke tijd?
2. Als je naar de Elf Fantasy Fair zou kunnen/willen en je bulkt van creativiteit en geld, welk kostuum zou je dan aan willen doen?
3. Ben je spiritueel, geloof je in iets hogers?
4. Wat is je elfen naam? (hier is de link om te kijken ;))
5. Vind je verkleden leuk?
6. Ben jij bang voor enge verklede! figuren, zoals vampieren etc?
7. Vind jij het leuk om over een kerkhof te lopen of vermijd jij die liever?
8. Hou jij van fantasie films zoals Lord of the Rings, Avatar, Harry Potter, Narnia? En welke is je favoriet?
9. Hou je van edelstenen en geloof je in de kracht van edelstenen?
10. Geloof je in jezelf? Durf jij te zeggen ik ben ik en ik ben goed zoals ik ben!?
11. Vind jij jezelf creatief?
 
 
En 11 dingen die ik over mezelf wil vertellen.
1. Mijn vader noemde me vroeger Sanneke (mijn pop heette Hanneke).
2. Ik heb mijn man via internet (relatieplanet) leren kennen ;)
3. Ik drink zowat de hele dag alleen maar water (met edelstenen in de fles water).
4. Ik kan met mijn moeder of andere goede bekenden/vrienden wel snel een uur of langer bellen (wel via de vaste lijn :p)
5. Wandelen door velden vind ik 10 x niks, geef mij maar een bos ! En dan wel een loof bos!
6. Mijn Elfennaam is Galadriël Oronar of met mijn meisjesnaam erbij Galadriël Sáralondë.
7. Ik ben absoluut niet goed in opruimen/orde en netheid, ik ben een verzamelaar...ook van ideeën :D.
8. Ik ben vroeger opgegroeid in een heel groot oud herenhuis.
9. Ik heb als kind al eens in een kasteel geslapen.
10. Ik vond lezen vroeger als jong kind helemaal niet leuk, maar eenmaal verslaafd op een wat latere leeftijd, heb ik strips, 'de vijf' boekjes en 'Kitty op kostschool', 'De dolle tweeling' boekjes en sprookjesboeken verslonden en oh ja ook 'Wipneus en Pim' ;).
11. Ik heb vroeger tot mijn 19de lange haren tot op mijn kont gehad, daarna een permanentje en schouderlang en na mijn scheiding heb ik een megakorte coupe gehad.
 
 
Warme creatieve groetjes van Susan

17 opmerkingen:

  1. 1. Ik wil nog graag naar Madagascar, vriendlief gaat liever naar Maleisisch Borneo... Dus het zal wel bij vrienden in Amerika worden!
    2. Oei... Lastig! Zo'n mooie blauwe of groene Ierse jurk (zoals in ridderfilms) zou ik wel mooi vinden...
    3. Ja; ik denk wel dat er 'iets' is, maar vind ook dat iedereen daar vooral vrij in moet zijn!
    4. Owjee... Heb ik net opgezocht, maar was vrij lastig (staat nog wel in de reactie op Jenneke's blog). Mijn hobbit naam is Swietpea (lijkt wel verdacht veel op Snijboon, hé?)
    5. Eh, niet écht. Maskers en schmink vind ik zo 'lastig'. Ik vind gladde stofjes niet zo lekker zitten (of tule)... Vast ergens een jeugdtraumaatje opgelopen?
    6. Bang... Eh, ik hou iig niet van horrorfilms!
    7. Ik kom er wel eens een bloemetje neerleggen bij overleden familieleden...
    8. Ik vind de films die je noemt heel leuk! Ik vind Narnia de mooiste...
    9. Ja; ooit eens een test mee gedaan bij een edelstenenmevrouw en draag ze nog steeds wel, misschien zelfs te weinig?
    10. Poeh, da's nog 'work in progress'...
    11. Ja, maar soms teveel ideetjes en te weinig uitwerking, je kent het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Had al op verzenden gedrukt en nog niet eens gezegd hoe leuk ik het vind dat je toch de vragen hebt beantwoord :-) Ik vind het ook lastig om anderen hiermee 'lastig te vallen' en daarom was dit ook mijn laatste award :-)
      Groetjes Riri

      Verwijderen
    2. jeetje vraag 10 en 11 zijn zo herkenbaar zijn we geen familie soms??? ☺

      Verwijderen
    3. Hey die Riri wat leuk dat je hier ook even antwoorden komt geven hihi.
      Ja ik dacht ik geef er lekker mijn eigen draai aan. Gewoon mezelf zijn en doen wat voor mij goed voelt hè?! Knuff!

      Verwijderen
  2. Hey Susan,
    Poeh, wat een werk heb je gehad aan die award. :)

    Ik had hem laatst ook gekregen, maar bij diezelfde liebster award hoefde je geen 11 vragen te beantwoorden geloof ik. En maar naar 5 (niet 11) anderen te sturen. Ik heb hem ook niet doorgestuurd, teveel werk. Bovendien heeft bijna iedereen hem inmiddels gehad...
    Ik moet lachen om wat je zei over kettingbriefgehalte. Dat vind ik het ook een beetje hebben.

    Wat leuk dat je wat over jezelf vertelt.
    Ik begin al een heel beeld bij jou te vormen. Ik denk dat je me niet als een vreemde zou overkomen in het echt, omdat je al zo openlijk jezelf bent online. :D

    Wat over mij:
    Ik ben Chr opgevoed. Nog wel gelovig maar niet alleen maar op de Chr manier. Ga dus ook niet meer naar de kerk.
    Ik vind engelen mooi, maar ik geloof in ze als hulpjes van God.
    Verkleden kan leuk zijn. Heb nog een wens om een keer zo'n mooie jurk á la Pride and Prejudice (Engels kostuumdrama) aan te trekken! Zo mooi.
    Droomvlucht in de Efteling vind ik ook geweldig. Maar ik houd dus niet van horror en/of freaky kostuums, zoals waar jij foto's van liet zien. Wat dat betreft houd ik van een enge film op z'n tijd, maar voor de rest houd ik alleen van lief en schattig. Haha.
    Over het kerkhof lopen doe ik met een doel, om een graf te bezoeken. Maar daar ligt dan alleen nog een omhulsel, naar mijn idee.
    Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel.

    Liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja ik ben idd vrij open online, maar tot een bepaalde hoogte. Ik probeer er aan te denken dat het wereld wijde web kan meelezen en niet iedereen hoeft echt alles van me te weten. Ik maak ook heel makkelijk een praatje met wildvreemde mensen, that's me :D.
      Maar leuk wat je over jezelf verteld, leuk om zo ook weer wat meer over jou of jullie ;) te weten te komen. Dus leuk dat je mee hebt gedaan :). Knuff!

      Verwijderen
  3. Oooh en nog eens wat:
    We hebben dezelfde jeugdboeken verslonden.
    Ik was ook gek op alles van Enid Blyton!!
    Pitty (hihi, niet Kitty!) op kostschool en de Olijke tweeling..en de Vijf..en de Vijf detectives. Geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. daar haak ik ook maar even op ik....ik ook Enid Blyton en dan vooral de dolle tweeling ( ik ben er zelf 1 van)

      Verwijderen
    2. Jaaaaaa De Dolle Tweeling, geweldig ! volgens mij heb ik die boekjes nog op zolder liggen, zal ze eens opzoeken voor Laura... die vindt dat vast ook leuk ;-)

      Verwijderen
    3. Mmm mijn reactie wilde vanmorgen niet...maar idd Pitty ipv Kitty. Maar wel
      de Dolle tweeling, die boekjes herkende ik meteen op google afbeeldingen. En ook De vijf.
      Als het goed is heb ik er ook nog boekjes van, maar die zullen bij mijn moeder in de garage liggen. Zalig vond ik die om te lezen :). Knuffeltjes voor jullie reacties, nou ja voor jullie dan ;). Knuff!

      Verwijderen
  4. 1. Rome, staat nog op mijn lijstje. Mooie herinneringen aan, prachtige oude stad.
    2. Ik zie er van mezelf al uit als een elfje dus geen kostuum nodig ;-)
    3. Ja, het voelt wel alsof er iets is, ieder ervaart dat op zijn/haar eigen manier.
    4. Merenwen Lossëhelin
    5. Ik houd absoluut niet van verkleedpartijtjes.
    6. Nee, ben ik niet bang voor. Horrorfilms vind ik vaak hilarisch.
    7. Kerkhoven trekken altijd mijn aandacht.
    8. Jazeker, Llord of the Rings, Narnia
    9. Ik heb helemaal niets met edelstenen.
    10. Ik vind mezelf prima zoals ik ben en daar hoeft niets aan te veranderen.
    10. Ik denk wel dat ik creatief ben ja.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi jaaa Rome staat volgend jaar in de planning. IMM Italië :). Leuk om te lezen al je antwoorden, dankjewel voor de moeite :D. Knuff!

      Verwijderen
  5. wat een rpachtige enveloppen heb je gemaakt!! gefelies ook met je award en een slimme touch heb je er aan weten te geven dat was juist mijn struikelblok die 11 mensen ha ha. dus ik zal ze hier beantwoorden

    1. Waar zou je nog ooit eens naar toe willen reizen, welke stad, welke land, welk werelddeel, welke tijd? ierland - alles van de o'shannon ( rivier vliegveld ed bekijken. omdat mijn jongste zo heet, wanneer dat maakt me niet uit, als de eurie's er maar voor zijn)
    2. Als je naar de Elf Fantasy Fair zou kunnen/willen en je bulkt van creativiteit en geld, welk kostuum zou je dan aan willen doen?
    ik zou absoluut dan als steampunk gaan whaaa ben ik hevig fan van
    3. Ben je spiritueel, geloof je in iets hogers?
    ik ben niet gelovig in de zin van in god geloven, maar ik denk wel dat er wat meer is, ben ook een paar keer naar een spirituele beurs geweest, helaas daar zitten ook charlatans tussen
    4. Wat is je elfen naam? (hier is de link om te kijken ;))
    Nienna Culnámo

    5. Vind je verkleden leuk?
    mmmmmm niet zo maar als ik kleding van steampunk heb , ben ik als eerste verkleed
    6. Ben jij bang voor enge verklede! figuren, zoals vampieren etc?
    nee, geluiden maken iets bang ( net als in de film, zet je het geluid af is de engste film nog een peanut)
    7. Vind jij het leuk om over een kerkhof te lopen of vermijd jij die liever?
    als het moet, met kinderen is het wel onbezorgder vind ik die maken er vaak wel iets los van met opmerkingen
    8. Hou jij van fantasie films zoals Lord of the Rings, Avatar, Harry Potter, Narnia? En welke is je favoriet?
    nee ben juist erg fantasievol maar geen van deze films kunnen me bekoren, dan heb ik weer liever een ncis genre
    9. Hou je van edelstenen en geloof je in de kracht van edelstenen?
    ja ik hou er van en ik geloof er ook in, maar misschien zit juist daar de kracht dan weer in
    10. Geloof je in jezelf? Durf jij te zeggen ik ben ik en ik ben goed zoals ik ben!?
    nee niet echt, ben het wel aan het leren maar het is een hele lange leerproces helaas
    11. Vind jij jezelf creatief?
    jawel, alleen heb ik vaak dat ik 10 dingen in mijn hoofd heb zitten en als ik dan ergens aan begin, kan ik eigenlijk al beter gelijk stoppen, ik werk het beste met een rustig hoofd ha ha.

    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    nb ik vind het erg leuk om hier van alles te lezen in de reactie's

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks voor je reactie op mijn enveloppen, ik heb ze speciaal gemaakt op de wensen van de postcrossers. Ik vind het altijd een uitdaging om een passende kaart te vinden en nu dus ook een passende envelop gemaakt.

      Oh ja Ierland wil ik daar ook nog eens heen, had al stiekem gehoopt dat een IMM daar gehouden wordt, want in feite zijn dat onze vakanties. Dus wie weet in 2014 eens wat Ieren porren dat ze ook eens een IMM gaan houden ;).
      Oh steampunk lijkt me ook zo gaaf om eens zo verkleed te gaan. Wie weet volgend jaar Arcen of anders jaar erna ;).
      Bedankt voor je antwoorden! Knuff!

      Verwijderen
  6. Kijk, dit is een toffe manier om je award te delen! Hierbij mijn antwoorden op je vragen :)


    1. Waar zou je nog ooit eens naar toe willen reizen, welke stad, welke land, welk werelddeel, welke tijd?
    Eigenlijk zou ik gewoon lekker in Nederland willen blijven maar dan een jaartje of wat terug. Terug naar een tijd waar de mensen nog zelf hun eten moesten verbouwen en er nog geen auto's of andere apparaten bestonden.
    2. Als je naar de Elf Fantasy Fair zou kunnen/willen en je bulkt van creativiteit en geld, welk kostuum zou je dan aan willen doen?
    Ik zou als een sprookjesachtig katje gaan :)
    3. Ben je spiritueel, geloof je in iets hogers?
    Absoluut. Ik geloof alleen niet op de manier zoals in de kerken wordt verteld.
    4. Wat is je elfen naam? (hier is de link om te kijken ;))
    Eáránë Felagund (Ben ik even blij dat ik niet echt zo heet. Ik zou mijn eigen naam niet eens uit kunnen spreken!)
    5. Vind je verkleden leuk?
    Heb dat eigenlijk nooit echt serieus gedaan.
    6. Ben jij bang voor enge verklede! figuren, zoals vampieren etc?
    JA! Ik slaap dan 3 weken slecht en durf niet meer door een donker raam te kijken enzo :)
    7. Vind jij het leuk om over een kerkhof te lopen of vermijd jij die liever?
    Pere Lachaise in Parijs vind ik helemaal geweldig en ga er ook graag heen. De rust en de mooie graven vind ik prachtig! Maar, dan wel lekker overdag!
    8. Hou jij van fantasie films zoals Lord of the Rings, Avatar, Harry Potter, Narnia? En welke is je favoriet?
    Ook daar houden we wel van. Met uitzondering van Avatar, daar vond ik niets aan… Favoriet is toch wel Harry Potter :-)
    9. Hou je van edelstenen en geloof je in de kracht van edelstenen?
    Absoluut!
    10. Geloof je in jezelf? Durf jij te zeggen ik ben ik en ik ben goed zoals ik ben!?
    Ja! Hoewel sommige mensen dat als 'arrogant' bestempelen. Daar snap ik dan weer niets van…
    11. Vind jij jezelf creatief?
    Best wel ja :)

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja Père Lachaise is ook een van mijn favorieten!! Super kerkhof :D. Heaven on earth is zo'n oud kerkhof voor mij.
      Hihi die verklede figuren lopen gewoon daar rond in daglicht hoor en zijn gewone mensen. Vroeger ben ik vaker als vampier met carnaval op stap geweest, met bloed uit mijn mond en in mijn nek hihi. Oh ja en met een babyfles met rode port. Zaliggg én niet alleen de port ;) hihi. Knuff!

      Verwijderen
  7. Oh What dreams may come is zo'n mooie film!! :-))
    Bij 'geloofsovertuiging' op mijn facebook staat: 'ik geloof in mezelf' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...