vrijdag 23 maart 2012

Mijn Orgonite Verhaal

Orgonite Creaties
Orgonite is een mengsel van metaal snippers en polyester-giethars met één of meerdere halfedelstenen erin verwerkt.
De door mij verwerkte edelstenensoorten (gruis) in de orgonite mix zijn; seleniet, kyaniet, zwarte toermalijn, bergkristal, rozenkwarts en last but not least zit er ook zeezout in (en soms ook nog andere edelstenen).
De metalen die verwerkt zijn in de orgonite mix zijn ijzervijlsel/ aluminiumvijlsel/ brons/ messing.
Verder doe ik varierend van de creatie die ik maak er ook nog een bergkristallen brok/punt in.

De werking van orgonite is het aantrekken van negatieve energie en deze neutraliseren en dan omzetten in positieve energie.

Mijn verhaal hoe ik tot het maken van Orgonite en edelstenen creaties gekomen ben.
Ik had van mijn schone zus Annemieke al eens gehoord over Orgonite op een verjaardag van mijn nichtje, maar dat was niet echt binnen gekomen.
Zoals velen van jullie wel weten trek ik regelmatig een orakelkaartje, een of meer..., nu kreeg ik de laatste tijd regelmatig kaarten met als thema, zorgen voor moeder aarde.
Tsja ik ben niet zo iemand die vrijwilliger wordt van Greenpeace of iets in die trent, dus kon er niet veel mee, doe al aardig goed mee aan goed sorteren van ons afval en kringloop ;).
Ik ben zelfs een keer door het bos wandelend alle vuil gaan oprapen, maar ja dan kun je niet echt van het bos en de wandeling genieten als je alsmaar gebukt gaat...dus dat was het ook niet echt.
En opeens een paar maanden later (nadat Annemieke me erover verteld had), kreeg ik in het bos een ingeving om toch maar eens op te gaan zoeken wat Orgonite nu precies inhoudt.
Nu wilde het geval ook nog dat ik diezelfde dag mijn broer aan de telefoon had en dat hij vertelde over zijn babybuster (chembuster) die hij van Annemieke gekregen had (ze waren al langer geen stel meer, maar hebben natuurlijk wel samen een dochter).
Zo is het hele verhaal aan het rollen gegaan, bij Monique die al jaren bezig is met Orgonite aan de slag is, op de website gaan snuffelen en heb daar een draakje besteld en een kleine diamantvorm.
Maar die chembusters die trokken me wel, maar ja financiën hè én ik had zoiets van 'hey dat moet ik toch ook kunnen', dat draakje dat was natuurlijk weer een ander verhaal ;), inmiddels kan ik zoiets natuurlijk ook gewoon maken...als je weet hoe je iets moet maken kun je eigenlijk alles...als je dat wilt en daarop vertrouwt.
En op een gegeven moment dus glasheldere giethars gekocht samen met Annemieke en aan de slag gegaan.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet altijd even goed de werking van de chembusters en orgonite en edelstenen creaties voel.
Ik ben op dat gebied nog niet zo heel gevoelig, soms vind ik dat een nadeel, maar zie het vaker ook steeds meer als een voordeel.
Beetje bij beetje, nadat ik stress en zorgen achter me laat en het wat rustiger in mijn hoofd wordt, kan ik dingen beter aanvoelen, wordt ik gevoeliger.
Ons huis staat inmiddels vol met mijn creaties, iedere pc van ons wordt omringd door orgonite, net zoals de huistelefoon, onze tv's etc.
Verder ben ik ook gek van edelstenen in hun natuurlijke vorm, dus ons huis is een grote en mooie energiebundel, zal ik maar zeggen ;).
Mensen in mijn omgeving die veel gevoeliger zijn voor invloeden van buitenaf, merken wel degelijk de power van een chembuster of van zo'n orgonite tabletje of schedeltje of een van mijn andere creaties.
Dus daar is mijn hulp naar moeder aarde, Gaia, zorgen dat er hemel op aarde is.
Net zoals het feit dat ik reiki ben gaan doen en uiteindelijk in 2008 reiki master geworden ben, om geld te gaan verdienen ermee dat is niet mijn uitgangspunt, zo zit ik niet in elkaar, ik heb een aantal vriendinnen en ook familieleden ingewijd, puur zodat zij deze prachtige energie kunnen doorgeven aan anderen, met reiki anderen kunnen helpen, hun kinderen...want daar doen we het toch allemaal voor...toch?!
En vooral reiki inwijdingen die helpen je op het pad van je eigen bewustwording, dat is voor mij nog wel het allerbelangrijkste.
Reiki master worden was voor mij gewoon de volgende stap op mijn bewustwordingspad.
Vele van ons zijn aarde engelen, hebben een taak hier op aarde, hebben een levensdoel, mijn doel is licht en liefde te brengen en nu ook mijn creaties te delen :D.
Vandaar ook mijn andere blog; An Angel Each Day. Ik deel niet altijd evenveel van mijn eeuwenoude wijsheid, maar als het effe kan en er de tijd voor maak probeer ik dit met jullie te delen.
Even weer terug naar de Orgonite, die kleine tabletjes die ik ook bij mijn Give Away heb gedaan, heb ik gemaakt van mijn tablettenstrips die ik gebruik nav mijn beroerte in 2005 (zie foto beneden in het midden).
De wat grotere vormen, ook wel towerbusters (links in het middelste vak en beneden in het midden) genoemd in het orgonite wereldje, die zijn dus eigenlijk om neer te leggen bij grote zendmasten en electriciteitsmasten, om te giften noemt men dat. Zorgen dus dat deze wereld beetje bij beetje beter wordt en leefbaarder wordt.
Dan heb je nog Holy Handgranades (beneden in het midden te zien, naast de tablettenstrip) gemaakt van een glazen toetjesvorm. HHG's zijn voor in huis, maar ik ben op een gegeven moment piramides gaan maken en die zijn nog krachtiger.
De Chembusters (beneden in het midden is mijn allereerste chembuster te zien) zijn eigenlijk voor buitenshuis, je kunt ze in je tuin zetten, tegen de chemtrails, ze zijn heel krachtig.
Een kleine babybuster heeft al een straling van 15 km in omtrek, ik heb er altijd eentje bij me in mijn tas en als ik ga wandelen neem ik hem mee in mijn jaszak of lekker gewoon in mijn hand.

Ik ga hier niet uitgebreid uitleggen waar het allemaal voor dient, Monique heeft een hele goede uitleg staan en ook andere sites op het wereldwijdeweb leggen goed uit waar ze voor dienen, hoe je ze kunt inzetten om je te helpen.
Er zijn op Youtube filmpjes hoe je zelf towerbusters etc kan maken, net zoals hoe je een chembuster kan maken.
Tsja en beetje bij beetje omdat ik natuurlijk gewoon gek ben van kristallen, ben ik naast Orgonite creaties ook meer kristallen creaties gaan maken.
Zoals mijn gaia beeldjes, boeddha hoofden zoals in mijn post van gisteren of zoals de vlinder, het hart, de bloemvormen of beertjes in deze collage ;).
Warme creatieve groetjes van Susan

ps heb je vragen naar aanleiding hiervan, dan kun je altijd mailen naar ; 365dagencreatief(apestaartje)gmail.com

9 opmerkingen:

  1. jeetje het is een heel verhaal geworden! Ik heb het even snel gelezen maar moet er echt ook even rustig voor gaan zitten hoor. Ik vind het wel interessant namelijk en ook heel mooi met die doorzichtige kunsthars. Lijkt me leuk om zelf te maken, maar dan moet ik natuurlijk ook wel een beetje weten hoe en wat er allemaal achter zit. Alvast bedankt voor je info hierover!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat snap ik hihi, had het eerst getypt in mijn mail. Fotocollage gemaakt op mijn telefoon (foto's genomen van mijn foto's op de pc hihi) en verstuurd en dan mijn verhaal erbij gevoegd.

      Ja het is mooi spul die glasheldere giethars, surf maar eens op internet naar Orgonite, kijk bij Monique, het werken met hars is natuurlijk dus ook werken met chemisch materiaal, vandaar dat ik het altijd in de tuin onder het afdak doe.

      Verwijderen
  2. Bijzonder! Nu snap ik het! Mooi dat je dat zelf kunt maken. Grote respect en bewondering vanaf hier! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Mirjam, mmm heb altijd MiM op de tong liggen hihi.
      Ja ik ben er ook trots op, heb het mixen van de hars met de verharder ook zelf uitgezocht, nou ja er staat wel uitleg bij hoeveel procenten enzo maar toch...deze blonde dame doet het toch maar effe ;).
      Van de week echt eens tijd maken om wat nieuwe malletjes te gaan maken, wil toch wel heel graag die engel voor in mijn broekzak of zo gaan maken.
      Want tsja engeltjes horen toch eigenlijk het meeste bij mij. Die kleine schedeltjes die ik heb zijn ook mooi, maar zo'n plat engeltje... Tsja dat hoef ik eigenlijk niet aan jou uit te leggen hè ;).
      Knuff!

      Verwijderen
    2. Dat hoef je zeker niet uit te leggen en mocht je er toevallig 1 extra maken, ben ik altijd tot swappen bereid :) Mijn vriendinnen noemen me MiM en daar reken ik jou ook bij, dus zeg maar gewoon MiM! We zouden een dag moeten organiseren, Jij leert mij dit en ik leer jou stempelen... Liefs MiM

      Verwijderen
    3. Oh bloosss...
      Ja hoor daar zal ik zeer zeker wel meer dan één van gaan maken en dat komt helemaal in orde ;).
      Maar dat gaat nog een paar weken duren denk ik, eerst beginnen aan de mal vandaag, dat duurt zeker een paar dagen als het niet langer is voordat ik alle lagen gedaan heb en iedere laag moet natuurlijk goed drogen...
      maar nu eerst effe pjoeteren (moet ook gebeuren hihi).
      en op dat laatste 'ja dat lijkt me leuk' maar wel pas als het hier wat rustiger is, halverwege de zomer ergens zou dat toch moeten lukken :D. Knuff!

      Verwijderen
  3. Hi Susan. I want be swap and letter friend. I from İstanbul in Turkey. I wait from you answer. delikitap@windowslive.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig zeg, ik kan het even niet helemaal in mijn bolleke opslaan maar het belangrijkste is dat het negatieve energie in postivie omzet enorm mooi zeg, en wat mega knap dat jij dit kan

    owwww nu zie ik net de dame hierboven die heeft mij ook al benaderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk verhaal zeg! Je kan er zoveel creativiteit in kwijt. Kleuren, kruiden, stenen, de combinaties zijn ontelbaar! Laatst kwam ik via google op http://orgoniteshop.nl terecht en ik kon toch de verleiding niet weerstaan. Ik heb een klein groen examplaatje gekocht. Ben er tevreden mee (al weerstaat het natuurlijk niet eentje zelf maken!)

    Wil graag meer lezen van je kunstwerken!

    Groetjes,

    S.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...