dinsdag 23 oktober 2012

Dag 313 - Chocolade Bonbons à la MiM

Vandaag ben ik door de dag niet echt creatief geweest.
Maar dat heb ik vanavond na het avondeten helemaal goed gemaakt. Ik heb chocolade bonbons gemaakt.
Ik had eens bij MiM op haar blog MiM's Tasjes gelezen over hoe ze bonbons had gemaakt.
Dus die blogpost erbij genomen; http://mimstasjes.blogspot.nl/2012/06/zo-maak-ik-bonbons.html

De mallen van de Action had ik al. Ik heb ze nooit gebruikt, dus even met heet water gespoeld.
De chocolade en de smarties heb ik bij de Action vandaag gekocht en de pennywafels bij de supermarkt.
Een siliconenkwastje heb ik niet en bij de Action waren die er ook niet, dus gewoon met een klein thee lepeltje de mallen gevuld met de gesmolten chocolade (helft van de 200 gram reep) en dit laten harden in de diepvries.
Ik had nog chocolade over dus snel de Mini Cooper mal erbij genomen en die ook gevuld op één na (meer om jullie te laten zien hoe de mal eruit ziet).

Meteen erna de rest van de chocolade gesmolten, de penny wafels had ik al klein gemaakt, maar toch maar de rest van het pak ook gedaan. Had ik achteraf gezien wel wat kleiner mogen maken, want er zaten soms toch te grote brokken in.

De chocolade was inmiddels al hard in de mallen en kon ik de vulling erin doen. Na het afwassen van de spullen, de boterhammen smeren voor manlief stiekem al eens gevoeld aan de chocolade en die was al hard genoeg dus toen ik naar boven ging met de thee en warme chocomel, een paar chocolade bonbons meegenomen.

Ze zijn best lekker, de penny wafels hadden wat kleiner gemogen, maar poging een is goed geslaagd.
Tsja nu heb ik dus erg veel chocolade bonbons, we hebben ieder een Mini Cooper bonbon gegeten en een hartje en eigenlijk is dat al weer meer dan genoeg. Och wie weet kan ik er iemand blij mee maken, we shall see.


Warme creatieve groetjes van Susan

23 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ja ze waren uhm zijnnn ook Mmm. Manlief en mijn dochter vonden ze allebei lekker :). Groetjess!

      Verwijderen
  2. Jammie wat ziet dat er heerlijk uit. Ik heb daar echt het geduld niet voor, petje af dus!! En op de valreep toch nog goed bezig geweest! Al is een dag niets doen ook best oké toch?? Groet,Arjo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey die lieve Arjo, ik weet het en ik doe echt wel eens een dag niets hoor...dan plaats ik gewoon een creatieve foto :p...maar het is nu eenmaal een 365 dagen creatief project en het is gewoon leuk om iets creatiefs te doen en sinds de blogpost van MiM stond dit al op mijn onderbewuste lijstje en opeens had ik zoiets 'ik wil bonbons maken'...meer ook na het zien van twee potten chocolade pasta die toch niet snel opgaat bij ons ;).
      Groetjess!

      Verwijderen
  3. Leuk om te doen, lekker knoeien met chocolade en dan vaak je vingers aflikken, haha! geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik vond het nog bewonderswaardig van me dat ik niet zoveel geknoeid heb op de eerste twee mallen die ik dus gevuld heb met het theelepeltje en geprobeerd heb om met hetzelfde lepeltje de mallen ook helemaal aan de zijkanten met chocolade te bestrijken... Maar het is gelukt!! En ze zijn ook nog lekker ook. Het vullen met de chocopasta en vulling was wel meer een knoeiwerkje ;). Knuff!

      Verwijderen
  4. lekker lekker lekker ik krijg zin om ze ook gaan te maken. Of eigenlijk gewoon om ze op te eten. Wel een leuk idee. Kan ik binnenkort wel eens met de kids gaan doen op een regenachtige woensdagmiddag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik had het eigenlijk ook wel met mijn dochter willen doen. Maar die had al gisteren (verplicht) gekookt...die moet een keer per week koken...dus die had wel genoeg aan het aanrecht gestaan. Maar wie weet maakt ze ze ooit eens zelf. Heel veel plezier alvast! Knuff!

      Verwijderen
  5. Mmm lekker! Thanks voor het linkje naar Mim! Dit is toch wel een beetje meer haalbaar om te maken dan hoe vriendlief en ik het geleerd hebben bij Chocolatier Looyer op Texel. :-) Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja het is makkelijk te doen en MiM laat meerdere opties zien. Ik heb gewoon alles met dezelfde smurrie gevuld hihi. Nou ja in het blauwe bakje heb ik de vulling aangevuld met de smarties stukjes :). Knuff!

      Verwijderen
  6. Hee, wat leuk! Lekker zijn ze, he? Maar idd machtig, zeker als je al een hele poos in de chocolade-lucht hebt gezeten. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja lekker zijn ze inderdaad, maar gisteren had ik net wat teveel in de chocolade lucht gehangen...mmm zou dat dan een oplossing zijn van mijn chocoladebehoefte? Elke dag bonbons maken zodat ik er geen zin meer in heb?? Hihihi. Toch maar niet, och af en toe een chocolaatje of een bonbonnetje is en blijft lekker :D. Knuff!

      Verwijderen
  7. Mmm... Oeioeioei, da's gevaarlijk! Ik denk dat ik even pas, want ben dol op chocola en dus gaan die minicooperbonbons (mooi scrabble woord) er waarschijnlijk op 'full speed' doorheen! :-) Hihi! Enjoy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh gelukkig kan ik me goed inhouden, de rest ligt nog in de ijskast in de mallen en dat probeer ik zoveel mogelijk zo te houden.
      Hey realiseer me dat ik straks bezoek krijg, een Mini kennis met schoondochter dus kan ik weer bonbonnetjes uitdelen ;). Knuff!

      Verwijderen
  8. o mjammie! Ik ben nu dus ook thuis aan het frutselen met dit soort dingen (maar dan m'n eigen gemaakte malletjes he!).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat leuk, ik ben zo benieuwd. Dat worden dan leuke chocolade mannetjes enzo. Have fun! Knuff!

      Verwijderen
  9. Oh met crunchy vulling! Mijn lievelings! Dat moet gesmaakt hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och lekker en leuk!!! Toevallig geen idee waar je Legomalletjes kan vinden?! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...