zaterdag 20 oktober 2012

Dag 310 - Hier word ik toch zo blij van

Hier word ik nu zo ontzettend blij van.
Zelf engelen creëeren én een draak van hars vermengd met zwarte toermalijn stukjes.

Ik heb vorige week of was het alweer de week ervoor...zwarte toermalijn stukken klein geslagen.
Ik heb nu eerst nog eens de stukjes door een zeef gehaald zodat ik het poeder apart heb en afzonderlijk in de hars kan doen en daarna de mallen gevuld met de kleine zwarte toermalijnstukjes. Het is een secuur werkje wat ook nog onder tijdsdruk moet voordat de hars hard wordt. Dus echt ontspannend is het niet, maar wel heel leuk om zelf zo'n mooie dingen te mogen creëeren. Een waar geluksgevoel overviel me net al creëerend :D.

Ik verheug me zo op het resultaat, dat ik pas maandag uit de mallen zal halen zodat het goed uitgehard is, dan moet ik de creaties nog goed laten uitharden en dan kan ik mijn zwarte engeltjes in mijn broekzak of tas meenemen of ergens neerzetten. Jippie!!

Vorige week heb ik engeltjes gemaakt van Seleniet, de dag voordat ik bij MiM op bezoek ging. Die staan nog steeds uit te harden ;). Nou ja ze zijn wel al hard hoor, maar ik laat ze liever nog even heel goed uitharden.
Die engeltjes heb ik hier op dit blog nog niet gedeeld, wel al in mijn An Angel Each Day blog. Dus bij deze ;).

Ik had al eens eerder een seleniet engeltje gemaakt, maar heb de mijne toen aan een Mini vriendin gegeven uit Polen, op de Internationale Mini Meeting in Hongarije dit jaar.
Ze was er mega blij mee, ze bleek ook heel veel van engeltjes te houden vertelde ze me toen.


Warme creatieve groetjes van Susan

15 opmerkingen:

  1. je maakt werkelijk bijzondere dingen, vind het fantastisch

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Jenneke, ja ik vind het ook zo bijzonder iedere keer opnieuw is het een verrassing hoe het eruit komt. Knuff!

      Verwijderen
  2. Mooi hoor! Ik zou hier echt het geduld niet voor kunnen opbrengen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hihi het is echt stressen hoor en dat zonder handschoenen, mondkapje of werkkleren terwijl het dus echt plakkerig spul is. Ik heb wel altijd nagellak remover klaar staan als ik wat op mijn handen krijg. Ik werk wel buiten onder het afdak, binnen is de stank van de hars niet te harden.
      Maar ik doe het graag, vooral de resultaten zijn iedere keer weer verrassend. Knuff!

      Verwijderen
  3. Oh-die doorzichtige kleintjes vind ik mooi! En ik ben benieuwd naar de zwarte! Knap gemaakt xxx Sil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja mooi zijn ze geworden hè, het heeft wel wat hè?!
      En ik ben ook zo benieuwd naar de zwarte engeltjes, heb altijd veel mijn zwarte toermalijnen schedeltje in mijn zak gehad. Wordt weer eens tijd om die mee te nemen óf dat platte engeltje is natuurlijk ook een optie ;). Knuff!

      Verwijderen
  4. Pfoeh, dat ziet er best moeilijk uit!! Maar wat een mooi resultaat! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is het ook best wel. Het is hard aanpoten met de hars die hard wordt en het is echt secuur werk om die edelstenen in die kleine openingen te krijgen, maar het resultaat is dan ook wel superrr :D.
      Anders kom je maar eens een keer persoonlijk een kijkje nemen ;). Knuff!

      Verwijderen
    2. Uhmm niet zo zeer als ik bezig ben, maar naar de resultaten ;) hihi.

      Verwijderen
  5. ja ik vind dit ook nog steeds erg gaaf en mooi. Wat goed dat je zo geduldig kunt zijn om het zo lang te laten uitharden... Heb je de gipsen (denk ik?) mallen ook zelf gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey girl ja de mallen heb ik zelf gemaakt, kijk maar eens onder label Mallen. Ze zijn van siliconen rubber :).
      Tsja als ik ze niet goed genoeg laat uitharden krijg je overal vingerafdrukken op, vandaar ;). Knuff!

      Verwijderen
    2. o thanx ik heb even terug gekeken. Pff wat een werk, ook weer zo'n geduldig werkje! Ik dacht eerst dat de mallen van gips waren ofzo (maar dan krijg je het er natuurlijk niet uit). Kun je het originele beeldje er gewoon weer uithalen als je mal klaar is? Ik bedoel is dat spul dan zo flexibel dat je de eerste vorm er gewoon uitkunt halen?
      Ik heb hier thuis een pak siliconen rubber staan, maar ik durf niet zo goed te beginnen... Dus vandaar even mijn vragen!

      Verwijderen
    3. Hey lieverd ja die originelen kun je makkelijk uit de mal halen, maar ligt wel aan het model hoor. Zorgen dat de onderkant niet te smal is tegenover de rest, daarom zijn engelen mallen ook veel moeilijker en soms dus ook niet te doen vanwege de vleugels ;).
      Maar jouw siliconenrubber is weer een heel ander soort als de mijne, dus hoe het daarmee zit weet ik niet. Knuff!

      Verwijderen
  6. Niet normaal, jij kan een winkel beginnen :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zou zo maar kunnen hè ;). Och je weet waar je moet zijn als je zoiets eens wilt. Knuff!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...