maandag 22 oktober 2012

Dag 312 - In het teken van Kaboutertjes...

Vandaag staat mijn dag in het teken van kabouters, elfen, draken en godinnen.

Ik las vanmorgen bij het wakker worden het blog van Sil van Met HART & ZIEL van Sil en die was met Star lekker gaan wandelen in het bos. Yess het wordt tijd dat ik dat ook weer eens ga doen besloot ik, met dit prachtige herfstweer is het natuurlijk volop genieten in het bos.

Al wandelend zag ik allerlei kabouterdorpen die mijn aandacht trokken. Vanmorgen toen ik mijn baby chembuster uit mijn Miss Piggy tas nam, kwam ik al een kaboutertje tegen van Sneeuwwitje en de zeven dwergen. Ik legde hem in de la bij mijn andere kringloopvondst van vorige week, het kabouter portemonneetje, gekocht op de antiek/rommelmarkt in Aken. Maar ik dwaal af ;).

Terug naar het bos, waar ik nu op een van mijn favoriete bomen zit in het Godinnenbos gedeelte. De gehaakte bloem van Els en het gevingerhaakte/gepunnikte gedeelte van mij hangt nog steeds in de boom :).
Hier zijn nog niet veel kabouters te vinden die zich hier hebben durven te vestigen, maar ze zijn er wel en leven in vrede met de Godinnen.

Een stukje terug woonde weer een heel ander kaboutervolk, in dat gedeelte ben ik vorig jaar zelfs een torenhoge paddestoel tegengekomen en heb er destijds ook een foto van gemaakt met mijn babychembuster ernaast. Kijk maar eens onder het label 'Chembuster'.
Op die plek ben ik zelfs al draken tegengekomen en even verderop wonen de elfjes. Zalig is het om te mogen vertoeven in het bos. Niet met een hond zoals Sil, maar gewoon helemaal alleen aan de wandel. Mijn man houdt niet van wandelen, dus ga ik lekker alleen...nou ja alleen, ik ben natuurlijk nooit alleen, de engelen gaan met me mee, ik nodig ook regelmatig mijn overleden opa's en oma's om gezellig mee te gaan en natuurlijk word ik omringd door al die liefdevolle wezens van het bos.

Aan het begin van mijn wandeling kwam ik een enorm kabouterdorp tegen, ze woonden daar zelfs bergopwaarts en vlakbij lag een mooie tegel die ik natuurlijk niet kon laten liggen.

Er woont zelfs een heel ruig kaboutervolk in het bos, ze wonen verscholen tussen de brandnetels. Die doorgang is niet mijn meest favoriete, het is een druk stuk. Je komt er met regelmaat van de klok reuzen tegen, als het effe kan probeer ik die te vermijden op mijn wandelingen. Gewoon lekker alleen met allemaal liefdevolle energiëen dat is mijn ultieme wandeling.

Op de terugweg kwam ik zelfs een kabouterflat tegen, ja ook die horen erbij.
Thuisgekomen heb ik even op het terras gezeten, maar pff veel te warm, bijna 35 graden is het daar. Ik heb wel even foto's gemaakt van mijn kanten kommetjes die ik gisteren in het suikerwater gedoopt heb en gisterenavond al droog en keihard waren. En natuurlijk even een foto gemaakt van mijn kabouter kringloopfinds van vorig weekend die in dit verhaal thuis horen ;).
Dadelijk ga ik nog kralen sorteren, appelmoes maken van de appelen uit onze appelboom en wie weet wat allemaal nog meer... Ik hoop dat jullie net zo'n prachtige zonnige dag als ik hebben!


Warme creatieve groetjes van Susan

Ps. Het idee van de kanten kommetjes heb ik eens op blogspot gevonden, ik weet niet meer van welk blog. Maar recent schreef Nicole van De Nostalgische Nonnevot er ook over, dus bij haar heb ik even gekeken hoe suikerwater te maken. Link; http://denostalgischenonnevot.blogspot.nl/2012/08/stijven-van-kleedjes.html

16 opmerkingen:

  1. Je kommetjes zijn gelukt! Erg leuk! Heerlijk he, met dit weer (herfst + zon) in het bos wandelen. Ik kan daar ook zo geweldig van genieten. Even alle gedachten op een rijtje zetten. Kom altijd als herboren weer terug van de wandeling. :) Succes met de appelmoes! ;) Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja te gek hè dat ze gelukt zijn, heb het al eerder geprobeerd van de week maar er blijkbaar niet genoeg suiker in gedaan want het werd maar niet hard. Vrijdag was dat geloof ik, gisteren waren ze nog steeds niet hard. Dus het bewaarde suikerwater inmde magnetron gezet en warm laten worden, nog suiker toegevoegd en toen zag het suikerwater al veel dikker uit...weer in de magnetron en daarna de kleedjes erin gedoopt en effe een kwartiertje laten liggen...uitgewrongen en ja hoor nu echt plakkerige zooi en over de kommetjes heen gedrapeerd en 's avonds was het al droog, heb het er gisterenavond al afgehaald :p.
      Zo nu ga ik eindelijk eens aan de appelmoes, uhm appels schillen beginnen, lekker effe op bezoek geweest bij een paar blogs en nieuwe Give Away linken geplaatst...rechts te vinden boven de blogs die ik volg....mmm die moet ik ook weer eens updaten...maar nu niet;)....zoefff...Knuff!

      Verwijderen
  2. Hihi, wat een gezellig bos heb jij om in te wandelen met al die bewoners :)
    Grappig zijn die kommetjes geworden! Wat ga je ermee doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa dat is inderdaad heel gezellig wandelen met zoveel lieverds om me heen.
      Uhm tsja ik ben al bezig om mijn dochter eentje aan te smeren :p, maar die zei niet veel plaats te hebben in haar inieminie kamertje, maar ze vond ze wel heel leuk. Dus dat komt wel goed en ik zet er ergens gewoon eentje neer en smijt er wat spulletjes in ;). Groetjess!

      Verwijderen
  3. Wat een geweldig kabouterbeursje Susan! Echt leuk! Heerlijk he dit weer! Ik ga straks ook ff met de hond het bos in. Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat kabouterbeursje is super hè?! Ik kon het ook niet laten liggen, wat ik ermee moet is weer wat anders hihi.
      Ja zalig weer is het hè, geniet! Knuff!

      Verwijderen
  4. het is echt mooi bos weer vandaag............leuk dat je dan ook nog gezellig volk tegenkomt hihi.
    dat kabouterbeursje is 2 CUTE ♥ en wat knap zeg die kommetjes

    veel plezier met schillen ☺
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja zo gezellig in het bos en dat vond ik nu ook met dat beursje.
      Ennuh niks moeilijks aan met die kommetjes, veel suiker en een beetje heet water 2/3-1/3 las ik bij de nostalgische nonnevot...Erin dompelen, effe laten liggen (heb ik gedaan bij poging nummer twee) en uitwringen en draperen om een vorm en laten drogen. En is nu een keihard kommetje :D. Knuff!

      Verwijderen
  5. Ooooh super ik ben helemaal weg van kaboutertjes en dus helemaal fan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik ook. Heb vroeger wipneus en pim versleten en mijn man heeft me een tijdje tuinkabouter genoemd hihi, ik noemde hem smurf :p.
      Leuk dat je hier een berichtje achterlaat en me volgt :D. Warme groetjes van Susan

      Verwijderen
  6. zo jij en je vrienden vermaken zich wel!
    gezellig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Reacties
    1. Ja hè?! Ze zijn echt kei en keihard. In het begin was ik bang dat ze misschien zouden afgeven. Maar echt niet. Heb ze wel goed laten uitharden. Knuff!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...