zondag 21 oktober 2012

Dag 311 - Alle kleuren van de regenboog

Vandaag ben ik weer creatief aan het sorteren, maar geen postzegels deze keer, maar kralen.
Ik heb al een tijd mijn kralen; houten, kunststoffen, glazen én edelsteen kralen op kleur verdeeld in doorzichtige opbergdozen van de Ikea.

Maar ik had nu weer een portie houten kralen te verdelen, dus dat ben ik nu aan het doen op het terras in het zonnetje, zalig.
Gewoon lekker relaxed, natuurlijk begint het te kriebelen om meteen wat te maken. Maar ik wil dit eerst afmaken en ook nog alle andere houten kralen uit de dozen zoeken en ze in een zakje doen.

Verder ga ik gewoon een lekker luie zondag houden, nou ja lui zijn kan ik niet, vervelen komt ook niet in mijn woordenboek voor. Ik heb de was al gedaan, andere was opgeruimd en van de zolder heb ik nog wat leuke extraatjes meegenomen voor de Retro Give Away die ik heb lopen. Wat het is zeg ik lekker niet ;).
Als je hem gemist hebt, klik op de link (meedoen kan tot 31 oktober) en delen mag; http://365dagencreatief.blogspot.com/2012/10/retro-give-away-tot-31-oktober.html

Ik heb ook een aantal kralen (in dat zwarte bakje) die geen mooie kleur hebben, die wil ik ter zijner tijd eens gaan verven in een knalkleur. Iemand tips?

En als je goed kijkt zie je links op de tafel witte kanten kleedjes over kommetjes staan, de bedoeling is dat als ze droog zijn dat het dan mooie kanten kommetjes zijn.
Van de week al gedaan, maar denkelijk te weinig suiker aan het suikerwater toegevoegd, dus vandaag nog eens opnieuw gedaan (ik had het suikerwater bewaard en heb het gewoon in de magnetron gezet en nog eens flink wat suiker toegevoegd). Hopelijk kan ik snel het resultaat laten zien.


Warme creatieve groetjes van Susan

20 opmerkingen:

  1. Oh sorteren dat doe ik ook graag :-)
    En hoe gaat dat net in zijn werk dat kant en het suikerwater? Moet je dat er opsmeren zodat het in die vorm blijft zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Morgen als het droog is vertel ik er meer over, mét link. Maar in feite is het gewoon suikerwater maken en de kanten kleedjes daarin dopen, uitknijpen en over een vorm leggen die jij wilt namaken.
      Ik ben benieuwd of ik hem nu goed heb gemaakt, de combinatie water met suiker en of ze goed genoeg drogen en dus hard worden.
      Groetjess!

      Verwijderen
  2. Zo, dat is nog eens een serieus werkje! Maar het ziet er eigenlijk wel heel tof uit zo op kleur gesorteerd in die bakken :o) Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja maar wel een heel leuk werkje. Ik ben blij dat ik ze allemaal op kleur heb, dat werkt wat makkelijker. Ennuh ze staan allemaal onder de bank in de huiskamer hihi. 10 stuks en nog wat vakjes dozen met eentje met bedels, eentje met tibetaans zilveren en zilverkleurige kralen en nog wat diverse spulletjes in vakjesdoos nr.3 Knuff!

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Ja en ik ben nog niet klaar. Ga zo nog even verder sorteren in de dozen zelf, een heel aantal heb ik al gedaan. Knuff!

      Verwijderen
  4. Zo zeg, jij hebt veeeeeeeeeeel kraaltjes !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja hè? Tsja tis een beetje uit de hand gelopen hihi. Maar als ik vrolijk gekleurde kralen zie voor een leuke prijs dan kan ik me niet inhouden ;) hihi. Knuff!

      Verwijderen
  5. Ohh wat een werk! maar wel heerlijk dat je dat buiten kon doen he!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa zalig is dat tshirt weer hè?! Ik geniet al een aantal dagen van dat prachtige weer vanonder het afdak in de tuin. Zo lekker om creatief aan die tafel te kunnen zijn, manlief heeft hem destijds op speciaal verzoek van mij minder hoog gemaakt zodat ik als kleine uppedup er aan pas ;). Knuff!

      Verwijderen
  6. O, heerlijk he al die kleurtjes. Je kan nooit genoeg voorraad hebben toch?? T zal je toch niet gebeuren dat je net die ene kleur niet hebt........hihi
    Wel jammer ik heb geen zonnetje gezien vandaag en dat terwijl ik in het zonnigste deel van Nederland woon...;-/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat zal me niet snel meer gebeuren, alhoewel ik van bepaalde kleuren nog steeds niet zo veel keuze heb, maar het wordt al beter ;).
      Leuk dat je hier een berichtje achterlaat en me volgt.
      Oh waar woon je dan? Want ik dacht al dat ik daar woonde of is het hier in het zuiden het warmste en in het westen het zonnigste?
      Warme groetjes van Susan

      Verwijderen
  7. Ook ik heb een give away, kom even kijken misschien is het wat voor je ook al heeft het niet met creatief te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga straks een link voor je maken, mmm wil eigenlijk niet teveel reclame maken. Zou mooi zijn als JoJo wint hihi. Groetjess!

      Verwijderen
  8. Lekker klusje! Heerlijk, al die kleuren door elkaar! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes en lekker relaxed zo aan tafel in het zonnetje. Zou ik iedere dag kunnen doen...buiten zitten dan aan tafel en leuke dingen doen/maken. Knuff!

      Verwijderen
  9. Wauw wat een kralen zeg. Werkt wel lekker ontspannend denk ik om de kralen op je gemakkie op kleur uit te zoeken. En wat een mooi uitzicht uitkijkend op je mooie doek. lieve groet Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey girl ja dat is inderdaad zalig ontspannen en in de tussentijd bedenken wat ik er allemaal mee kan gaan maken.
      Ja dat doek daar ben ik toch zo blij mee, zo mooi, echt genieten! Knuff!

      Verwijderen
  10. Wat veel kralen, wat een werk! Maar vast o zo heerlijk als het allemaal gesorteerd is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het was en is best veel werk. Maar ook blij als dadelijk alles goed gesorteerd is.
      Leuk dat je hier een berichtje achterlaat :). Warme groetjes van Susan

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...