maandag 13 oktober 2014

Pompoms maken, oh nee naaien en een omslagdoek pimpen

Dag lieverds ik was weer eens creatief vandaag. Nou ja ik heb geen pompoms gemaakt hoor, maar ben wel bezig een gehaakte omslagdoek te pimpen. 
Als je me al langer volgt weet je dat ik zelf niet haken kan. Nee ik wil het ook niet meer proberen te leren...ik heb al genoeg dingen die ik nog wil naaien. Daar ligt mijn passie. 


Vandaag besloot ik eens rustig aan te doen omdat ik gisteren het idee had dat ik ziek aan het worden was. Maar gelukkig merk ik daar nu niks meer van. 
Vamiddag ging ik lekker in het zonnetje het boek van Ingthings verder lezen, maar al snel kwam ik een tutorial tegen om pompoms te maken. (Edit op vrijdag 17 oktober, Ik heb de close up afbeelding van de tutorial net verwijderd, ik las net iets over copyright enzo)

Ik bedacht me dat ik zoiets misschien kon doen met de slierten die onderaan de omslagdoek hangen. 
Maar wist effe niet of dat wel kon, dus ging eens kijken of ik niet nog ergens leuk lint had liggen. 
Ja hoor rood pompomlint en exact zo lang als de rand van de omslagdoek. 


Ik keek ook eens of de witte gehaakte bloemetjes, die ik van de gordijntjes los aan het halen was die ik ooit bij de kringloop kocht, er dan ook nog mooi bij pasten. 


Inmiddels zit het rode pompomlint vast genaaid en heb ik ook alle witte gehaakte bloemetjes los gehaald. Daar ben ik vanavond toch wel even een paar uurtjes mee bezig geweest. 
Een dezer dagen wil ik die gaan vast naaien aan de omslagdoek. 


Wie weet laat ik die slierten toch wel zitten of knip ze een stuk af...wat vinden jullie?
En aan de haaksters onder jullie is er nog een mogelijkheid om iets leuks met die slierten te doen voor een leek die niet kan haken?


Als ik deze klaar heb wil ik aan de slag gaan met de knalroze omslagdoek, eens kijken of ik samen met de gehaakte bloemetjes van haaksters en de roze bloemetjes, die ik onlangs los haalde, kan combineren tot een leuk geheel. 



Warme creatieve groetjes van Susan


10 opmerkingen:

  1. Dat word prachtig zoals alle dingen die door jouw handen gaan ,je bent echt heel creatief en een supere pimper

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig dat je je weer fitter voelt.
    De zwarte omslagdoek wordt verrassend leuk! Ik zou de franje zo laten.
    veel plezier met je bloembedomslagdoek, dat wordt vast een klein feestje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waanzinnig!! En ik zou de slierten gezellig laten zitten, wapperen zo leuk in de wind.. X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg creatief! Leuk! En pompoms wil ik me ook nog eens op storten, ze zien er zó gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw dat ziet er leuk uit. Ik volg je vorderingen op de voet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die slierten zijn trendy dit najaar, zie ze overal in de winkels hangen.
    Maar nooit zo uniek zoals jij het maakt!
    Zeer vindingrijk hoe jij het niet haken omzeild :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zojuist alle blogberichten gelezen over 'lapjesdeken'.
    Krijg er de kringloop kriebels van :-) wat een mooie stoffen heb je.
    Bedankt voor het delen.
    Groetjes Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, vooral de slierten laten zoals ze zijn, staat heel leuk zo! Je bent goed bezig geweest! Maar dat weten we al van jou hé, altijd lekker creatief :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...