zondag 12 oktober 2014

Geefmaand November komt er weer aan!

Goedemorgen lieverds is het jullie al opgevallen dat ik de laatste tijd weer wat vaker blogposts post?
Nou de Geefmaand November komt er weer aan en ik wil de uitdaging aan gaan om er weer aan mee te doen. 
Of ik echt werkelijk dan ook iedere dag een blogpost ga posten weet ik nog niet, maar je zult dan zeker nog vaker van me gaan horen ;). 


Geefmaand November heeft een eigen blog http://geefmaand.blogspot.nl/
Maar heeft ook een besloten Facebook groep opgericht; https://www.facebook.com/groups/344096582412598/
Ik weet niet in hoeverre die besloten blijft, ik heb me er net voor aangemeld...


Dit staat in de beschrijving van het blog en de Facebook groep;
Ga jij ook de 'geefuitdaging' aan? Gedurende een maand geven deelnemers aan de Geefmaand November iedere dag iets aan een ander. Een tastbaar geschenk, een helpende hand, onverdeelde aandacht of welke andere gift dan ook. Soms aan een goede bekende, soms aan een volslagen vreemde. Soms piepklein en soms wat groter. Maar altijd met volle overgave, en zonder er iets voor terug te verlangen. In deze facebookgroep delen de deelnemers hun ervaringen.


Als eerste heb ik mezelf beloofd om het boek 29 geschenken eindelijk te gaan uitlezen en het dan nog voor de maand November door te geven zodat diegene die het gaat ontvangen dan ook vóór November kan lezen. 

Ik ben net eens op zoek gegaan op google afbeeldingen naar mooie giving quotes. 
En als je het goed bekijkt is het eigenlijk nog veel belangrijker in het leven om je tijd, je aandacht, een glimlach, een knuffel te geven...de dingen die niet tastbaar zijn...
Die hebben vaak nog veel meer impact als dat je een materieel kadootje geeft dus daar wil ik me vooral op gaan richten. 


Daar groeit iemand van, daar wordt iemand blij van, daar krijgt iemand een blij gemoed van...


Gewoon een glimlach geven aan een vreemde, kan zomaar zijn/haar dag veranderen. Misschien zelfs zijn/haar leven wel veranderen...


Iemand een knuffel geven als je niet weet wat te zeggen, zegt soms zoveel meer als woorden...
Of gewoon omdat je ziet dat die ander daar behoefte aan heeft...



Zo wil ik in ieder geval de maand November in gaan...
En natuurlijk doe ik dit al zo in het dagelijks leven, gisteren nog een goede vriendin opgebeld en samen onze tijd gedeeld, ik heb nog wat wijze woorden gedeeld en dinsdag gaan we ons ook weer zien...yeah verheug me er op...kunnen we ook weer lekker knuffelen!
Afgelopen vrijdag kwam een collegaatje die thuis zat ook speciaal even naar het werk om een dikke knuffel te halen ;).
Maar komende maand dus met extra aandacht!

Wie weet doen jullie wel mee...


Warme creatieve groetjes van Susan

11 opmerkingen:

  1. Wat een passende quotes heb je verzameld rond dit thema! Ik vond het erg bijzonder om een maand lang iets weg te geven, maar het gaf toch ook wel een zekere druk. Dus ik doe het nu gewoon zoals het in me op komt! Maar zal er zeker aan denken!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja kan me voorstellen dat het soms als een enorme druk kan aanvoelen. Daarom doe ik altijd aan zoiets mee op mijn manier. Ik weet wel nog van vorig jaar dat het voor mij bij het posten van een blogpost voelde als dat je opschepte over wat voor goeds je allemaal had gegeven...terwijl het er gewoon om gaat dat je er eens extra aandacht aan geeft.
      Dikke knuffels!

      Verwijderen
  2. Vorig jaar deed ik mee wie weet dit jaar weer maar lieve Suus volgens mij geven jij en ik al dagelijks ;) X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is waar Essebes en ik denk dat er velen met ons hier zijn die dat al doen. Maar wilde het toch niet voorbij laten gaan...mijn tijd, mijn wijsheid, een knuffel geven is voor mij vanzelfsprekend (zonder mijn eigen behoeftes te vergeten;)), maar spullen weggeven is de ene keer makkelijk voor me en de andere keer niet. Dus ook daar wil ik aandacht aan schenken ;). Knuffies!

      Verwijderen
  3. Mooie quotes! Ik heb me net aangemeld voor de FBgroep n.a.v. jouw eerdere berichten over 2013. Ik denk dat ik al best veel geef en met liefde maar ik wil de uitdaging graag aangaan.
    Warme groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey wow super! Oh leuk...ik ben er verder nog niet gaan rondneuzen, heb wel een berichtje achtergelaten ;). See you there en leuk dat je mee doet! Knuff!

      Verwijderen
  4. Mooie teksten. Ik denk dat ik ook al best wel veel geef en dan niet in materialistische zin maar meer een knuffel, een gebaar een woord. Ik kan me er god in vinden en ga proberen om mee te doen in november. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat leuk Tinie ja het is waar dat we allemaal al gevers zijn, maar ontvangen...kunnen ontvangen is ook al een kunst op zich. Met een knuffel geven krijg je meteen ook zelf eentje. Dus een dikke knuffel voor jou! :D

      Verwijderen
  5. Mooie teksten!
    Ik denk dat ik niet officieel mee ga doen met de geefmaand, maar officieus wel. Maar ja, officieus doe ik het denk ik al elke dag... Of in elk geval probeer ik dat. Vooral in de zin van een glimlach, aandacht, kleine aardigheidjes of kleine presentjes.
    Dikke knuffel, Nana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is waar velen van ons doen dit al. Maar och zo af en toe er even extra bij stil staan is niet verkeerd. Ik kan me voorstellen dat je er niet helemaal officieel aan wilt mee doen. Dikke knuffels!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...