dinsdag 28 oktober 2014

Al in de geef-mood op dankbare dinsdag

Zo lieverds ik was al aan een blogpost begonnen, was al halverwege maar had hem nog niet opgeslagen en switch wel vaker tussen mijn schermen op de iPad en opeens weg blogbericht...grrr. 


Okay terug naar de geef-mood ;), nog drie dagen en dan is het zover dan start de Geefmaand November. Er worden al langzaam berichtjes gepost in het nieuwe blog op wordpress ; http://geefmaand.com/ en er is ook een facebook groep geopend https://www.facebook.com/groups/344096582412598 bij deze laatste kun je ook als niet-deelnemer mee volgen. 


Maar okay ik had een leuk verhaal getypt dat geven zo simpel kan zijn, een glimlach aan een vreemde, een klein gesprekje aanknopen met een voorbijganger in de stad, een knuffel geven aan een collega...vandaag deed ik het allemaal en natuurlijk doe ik dit ook als het niet geefmaand is of wordt ;). 
Maar nu met net wat meer aandacht. 


Ik ben ook weer begonnen (toch nog ;)) in het boek '29 geschenken, hoe een maand lang geven je leven kan veranderen' van Cami Walker. Mijn eerste materiële weggever...een heel inspirerend boek. 
Er zijn een paar lieverds die gereageerd hebben en bij de eerste de beste (Marloes) had ik al zoiets oh die geef ik aan haar, maar toen kwam de enthousiaste reactie van Janina en oh dan wordt het al moeilijker...die gaat het boek zekers doorgeven en het pastte goed als aanvulling op haar buy nothing new maand. Ene Anita reageerde ook en ook nog eens Nana en ja dan wordt het tijd om lootjes te trekken want dan wordt het moeilijk kiezen. 


Marloes lieverd je bent het toch geworden! Ik hoop ook dat jij het boek gaat doorgeven, maar voor nu moet je nog even geduld hebben want ik ben halverwege ;). 


Gisteren was ook een mooie geefdag, mijn moeder kwam op bezoek en ik gaf haar een ketting die ik zelf gemaakt had maar toch niet helemaal mijn ding was. Ze is vorige maand 70 geworden maar toen was ze op vakantie in Marokko, helemaal in haar eentje mee gegaan op een groepsreis en ze heeft een geweldige tijd gehad...een goede manier om je verjaardag te vieren ;). 
En toen ze naar huis ging liet ik haar nog mijn Desigual tas zien die ik had gekregen bij de aankoop van mijn twee jurkjes en ze vond die zo mooi, dat ik zoiets had van mam neem hem maar mee. 


Vandaag had ik by the way mijn Esther jurkje aan. Ik vroeg een collega een foto van me te maken ;). 


Gisteren kwam ook mijn dochter even op bezoek, die heb ik heel veel dikke knuffels gegeven, ze had het zwaar...haar hbo opleiding valt haar zwaar. Ze bleef gelukkig wat langer op bezoek en zo kon ik er voor haar zijn, kon ze haar ei kwijt en heb ik ook gezegd dat ze gerust mocht opgeven en dat ik dan nog steeds heel trots op haar ben en dat een mbo baan ook een uitdaging kan zijn, dat je ook daarin kan groeien en dat er vaak al genoeg van je wordt verwacht...och je snapt hem wel... 
Ze liet later toen ze thuis was nog even weten hoe fijn ze het had gevonden en mijn moeder die er ook bij was geweest die liet ook later vanuit thuis weten dat ze het zo mooi vond om te zien dat dochterlief haar schouder op mij legde en steun bij me kon vinden. 


Dankbaar voor het prachtige weer vandaag, dankbaar dat ik weer wat nieuws mocht leren op mijn werk (een rits tasje in elkaar gezet, is een opdracht, binnenkort foto's) en een goed vriendin van me nog gezien en geknuffeld...och er is zoveel om dankbaar voor te zijn. Dankbaar voor jullie reacties :D, dikke knuffels daarvoor!


Warme creatieve groetjes van Susan

14 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. :D thanks lieverd! En manlief werd net wakker na het posten van mijn reactie op Marloes en ook even hem een dikke knuffel gegeven en heb die meteen ook teruggekregen :).
      Nu hopen dat ik toch nog zodadelijk wat kan slapen, want ik heb nog plannen voor vandaag en daar wil ik wel uitgerust voor zijn. Knuffies!

      Verwijderen
  2. Oh dat is gaaf ,en ja ik zal het zeker doorgeven als ik het ook weer gelezen heb neem de tijd ,zie het van zelf hier vast een virtuele knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben blij dat je er blij mee bent en ik had ook niets anders verwacht dat ook jij het boek gaat doorgeven. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  3. Wat een mooi initiatief !!
    (En blijkbaar is het dus een Ipad-ziekte, dat als je in Blogger iets intypt en tussen schermen durft switchen, je tekst ineens foetsjie is... Heb het ook al díkwijls meegemaakt...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè is een heel mooi initiatief en geven hoeft niet moeilijk te zijn, geven vanuit je hart hoeft zelfs niet materieel te zijn. Je gevoel volgen is daarin het belangrijkste.
      Heb by the way niet zo snel problemen dat ik een tekst kwijtraak al switchend tussen tabbladen, maar och het zal zo zijn redenen wel hebben ;). Knuff!

      Verwijderen
  4. wat een fijne dingen allemaal. Ik heb het boek ook maar ik vind het moeilijk om te lezen. het grijpt mij persoonlijk heel erg aan. Maar goed. Ik weet dat het fijner is om te geven dan te nemen. Wordt ook altijd een beetje verlegen van ontvangen..van geven echter nooit.... :-)

    Lieve groet ,dinah

    Ps: tussentijds ff opslaan je berichtje dan ben je hem niet helemaal kwijt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh Dinah dan zou je eigenlijk eens met ons mee aan de slag 'moeten'. Want leren ontvangen is ook de bedoeling van het hele verhaal, niet dat je iets gaat geven om er iets voor terug te ontvangen (maar dat snap je ook wel) maar meer dat er ook weer mooie dingen/momenten op je pad komen door bewust verbinding te maken met andere mensen.
      Als je in die flow zit dan gaat het opeens allemaal makkelijker, ik ben blij dat ik het boek toch nog ben gaan lezen om helemaal in die flow te komen. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  5. Wat geweldig, jij bent een inspiratiebron. Dit ga ik zeker onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat leuk om te horen :). Het is leuk om andere mensen te inspireren met kleine simpele dingen. Vind blogspot zowiezo een grote inspiratiebron. Warme groetjes en knuffels!

      Verwijderen
  6. Je jurkje is zooooo mooi en ik snap je moeder ook heel goed hoor, dat ze die tas ook wel wilde hebben.
    En Marloes reageerde het eerste op het boek, dus is het (lot) ook volkomen terecht dat zij hem krijgt.

    En, hoe herkenbaar wat je schrijft over je dochter... De mijne liep precies tegen hetzelfde aan en die heb ik nu dus weer (tijdelijk) thuis. (Stiekem vind ik het heerlijk om haar hier te hebben!) Ze heeft een afgeronde MBO opleiding, dus als ze niet meer verder gaat studeren is het ook best.

    Dikke knuffel, Nana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik moet zeggen dat ik ook wel stiekem heel blij zou zijn als ze stopte met de hbo opleiding, puur omdat ik merk dat ze er wel heel veel uren in moet steken en ik me toch zorgen maak over haar gezondheid. Maar ze zal zelf de uiteindelijke keus moeten maken, afgelopen week heeft ze nig hard geleerd en is ze bezig geweest met verslagen maken dus ze heeft de handdoek nog niet in de ring gegooid.
      Heel veel succes voor jouw dochter! Het gaat vast goed komen met onze dames :D. Dikke knuffels!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...