vrijdag 10 oktober 2014

Kringloop Sehnsucht

Dag lieverds ik moest mijn Sehnsucht naar de kringloop even stillen. En fietste na mijn werk even om. 


Tegenwoordig ga ik altijd eerst zoeken bij het beddegoed maar daar was niks leuks retro's te scoren. 
Dan maar verder kijken tussen de kleren, een heel rek vol met rokken, yesss! En natuurlijk sprong deze Desigual rok er meteen voor me uit. 


Toen hup naar het rek met de jurken en ook daar zag ik een leuke Desigual jurk, maar bij de kassa aangekomen wilden ze daar bijna het dubbele voor hebben als de normale standaardprijs en dat vond ik dan weer belachelijk vooral omdat hij me toch niet pastte en ik hem eigenlijk mee nam qua inspiratie. 

Ik zocht net naar een afbeelding van een soortgelijke, maar vond exact dezelfde op een blog http://handmadebycarolyn.blogspot.nl/ waar ik meteen wat inspiratie of tips vandaan kan halen ;). Leve het internet!

http://handmadebycarolyn.blogspot.nl/2014/08/denim-slides.html kijk maar eens bij deze, ze heeft zelf jeans slippers gemaakt waar je U tegen zegt!


Ik zag naast het jurkenrek laarzen hangen...bedacht me dat er wel een hele hippe dame spullen had ingeleverd en wie weet heeft ze ook wel een laarzentik net zoals ik ;). 
Deze laklaarzen zijn eigenlijk een beetje sjiek voor mijn stijl, maar vol leer van binnen en buiten én ze passen...ze gingen zonder veel moeite dicht wat al een wonder op zich is! Dus die waren voor mij!


Nu heb ik een paar hele stoere aan ;). 


Oh ik ben ook nog creatief geweest gisterennamiddag. 
Ik had al van net voor de Elfia een kommetje met suikerwater staan wat inmiddels bijna helemaal ingedroogd was. Maar ik wilde de achterkant van mijn vleugels nog insmeren zodat ze kei en keihard waren. 
Dus wat water gekookt, een beetje erbij gedaan en toen het emaille kommetje au bain marie verwarmd en beetje bij beetje (en met wat geweld ;)) kreeg ik de suiker weer vloeibaar. 


En ik had nog genoeg water over en deed er een voor een kanten kleedjes in, kneep ze uit (let op als je dit thuis doet...water kan nog goed heet zijn!) en zocht wat kommetjes en drapeerde ze daar overheen. 


En zo zien de kommetjes vandaag er uit! De groene mag nog even aandrogen....


Toen ik Sehnsucht even checkte in Google of ik het goed typte, kreeg ik dit en vond die beschrijving zo leuk en wil die graag met jullie delen. Bron Wikipedia!

Sehnsucht is een onvertaalbaar Duits woord, volgens de Duden de "ziekte van het lijdzaam begeren" („Krankheit des schmerzlichen Verlangens“), is een immense hunkering naar een persoon of zaak waar men van houdt of begeert, en is verbonden met een intens gevoel van pijn door de onbereikbaarheid van het object van begeerte. Sehnsucht kan bij hen die eraan lijden ziekelijke vormen aannemen, tot en met de doodswens tot gevolg.


Warme creatieve groetjes van Susan

Ps. De titel van deze blogpost was eigenlijk ook geïnspireerd door de blogpost van Brigitte, Bei Heidi auf der Alm ;).  

15 opmerkingen:

  1. Hihi wat een goeie omschrijving voor de ik-moet-een-kringloopje-doen-drang, sehnsucht :-)))
    En heb jij even geluk gehad met die laarzen !! Sjieke botten, zeggen wij hier in België !!
    Een heel fijn weekend, hopelijk is je man zondag fit genoeg om als chauffeur te kunnen dienen ;-) !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb m'n sjieke botten vandaag eens aangedaan, ze lo

      Verwijderen
    2. ...ze lopen lekker, maarrrr ze prikken een beetje in mijn knieholte aan de achterkant als ik zit. Dat krijg je met korte pootjes. Eens effe kijken hoe ze in de loop van de tijd bevallen anders gaan ze hup marktplaats op...
      Ik heb nu mijn stoere botten ;) maar weer aangedaan na ze sinds vanmorgen aan gehad te hebben.
      Tsja ik ben bang dat het er niet in zit. Manlief heeft voor morgenmiddag een afspraak gemaakt. Och ja volgend jaar maar een vriendin verleiden! Als je gaat heel veel plezier! Warme groetjes en knuffels!

      Verwijderen
  2. Oh, wat een gave jurk heb je gekocht!! Ik heb twee jurkjes van hen en wil graag nog een paar jurkjes hebben. Ik heb tricot klaar liggen om ze na te maken, maar ja, daar moet ik toch even tijd voor maken.

    En je bakjes zijn schattig geworden. Ik heb dat voor Pasen ook gedaan, maar dan met voedingskleurstof door de suiker. Dus had ik een zacht groene en een roze mandje gekregen.

    Knuffel, Nana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh lieverd die jurk die heb ik dus niet gekocht...wel de rok...maar ook die moet ik nog aanpassen aan mijn maat is een M en dat is me wat te klein maar kon hem niet laten hangen ;). Dikke knuffies!

      Verwijderen
    2. Ik heb ook al een hele stapel te recykleren tshirts liggen maar nu nog de tijd maken en ook echt inspiratie hebben ;) zodat het een leuk geheel wordt. Knuffies!

      Verwijderen
  3. Gaaf je mandjes!!! En desiqual heb ik ook eens kunnen scoren bij een kringloop en een keer goedkoop op marktplaats, wat een feest enne die laarzen die wil ik je eens aanzien! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is altijd boffen hè zo'n aankoopjes. Ik heb nu weer mijn stoere laarzen aan maar de hele ochtend op mijn nieuwe gelopen...
      Knuffies!

      Verwijderen
  4. Wat een geluksdag! Met al je mooie kringloop aankopen!
    Hier gaan ze soms ook wel te ver met prijzen hoor...bijna niet meer kringloop waardig...dan is de lol er een beetje af. Maar geniet van al je moois,fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja soms gaan ze te ver...gelukkig valt het daar nog grotendeels mee...daarom blijven rommelmarkten toch het allerleukste. Maar zo doordeweeks is kringlopen leuheuk! Knuff!

      Verwijderen
  5. Sehnsucht ... :-) hé en wat fijn dat je Desigual kan scoren in de kringloop! Heel leuk gedaan je mandjes en vleugels.
    Ik woon jammer genoeg aan de andere kant van België, maar bedankt om mij attent te maken op de die markt. Ene ... 2x feliciteren is gewoon leuk :-) knuffel terug!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi ja ik had al zo'n vermoeden dat je niet in de buurt woonde. Maar er zullen zeker en vast ;) ook zulke leuke marktjes bij jullie in de buurt zijn. Knuff!

      Verwijderen
  6. Die schaaltjes van gehaakte kleedjes, staat al eeuwen op mijn dat-ga-ik-ooit-nog-eens-doen lijst. Ik vind ze geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi ja soms heb je dat hè dat het er maar op blijft staan. Zo heb ik ook nog heel veel op mijn to-do lijstjes staan...och ja het houdt ons van de straat hè. Knuff!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...