vrijdag 31 oktober 2014

Happy Halloween gift en nog meer leuks

Hey hallo lieverds de geefmaand november is voor mij al begonnen, vandaag gaf ik twee schedeltjes weg die ik eens zelf maakte van glasheldere giethars, ene gevuld met een orgonite mix en goud glitter en eentje gevuld met ijzerpyriet. 


Nee dit zijn de grote schedels die ik vanmiddag schoon maakte en rondom mijn chembuster plaatste in een cauldron (heksenketel) in een schedelkring. 
De schedels heb ik allemaal zelf gemaakt (dat is alweer enige jaren geleden) net zoals de chembuster. 
Ze staan nu in de huiskamer hun goede energie uit te stralen. 

Hier staan de kleintjes erbij. 


Die met ijzerpyriet gevuld is niet de mooiste, maar hij wilde graag weggegeven worden. 
Ik volgde mijn gevoel en ging de straat op om het oud papier naar de ondergrondse containers te brengen, eerst kwam ik een jongen tegen van een jaar of tien samen met zijn moeder. Hij zocht de goudkleurige uit. En aan de overkant van de straat stond een jongen bij zijn fiets die krantjes/folders rond bracht. 
Het is toch wel heel bijzonder om out of the blue twee vreemden aan te spreken en een kadootje te geven, ik vond het heel leuk om te doen. 
Hier kun je het hele verhaal lezen; http://geefmaand.com/2014/10/31/happy-halloween-gift/


Vandaag maakte ik op mijn werk weer een rits tasje, ik heb er nu drie gemaakt.
Het is een make-up tasje die we in opdracht voor SmarTas http://smartas.eu/ hebben gemaakt. 
Mijn collega's die meer uren draaien en niet bezig waren zoals ik aan een Mode met een missie opdracht hebben er veel meer gemaakt. 

Dit is een van de tasjes die ik maakte, mijn eerste.


Dit is de jurk die ik vorige week maakte. 
Oh ja ik ging deze week nog een keertje vrijwillig naar mijn werk, weten jullie nog dat ik zo'n leuke winterjas kocht die me niet pastte. Die ben ik nu op mijn maat aan het maken (ik had er hulp bij nodig van onze werkbegeleidster en tijdens werktijd gaat dat niet lukken), ik heb er stukken gekookte wol tussenin genaaid. Denkelijk ga ik er nog lint in verwerken zodat die groene stukken niet zo breed zijn. 
De mouwen moeten nog aangepast te worden en de voering. 


Vandaag ging ook het doorgeefboek op de post naar Marloes en een leuk boek voor Nana, als ze zijn aangekomen deel ik de foto's hier. 


Gisteren kwam ik langs een flat met deze bijzondere zijgevel. Ik zag hem al eens eerder hoor. Ik kwam net van de kringloop af, waar ik dit scoorde. Ik kon het zwarte pieten spel niet weerstaan, de retro kussensloop was jammergenoeg of misschien wel gelukkig het enige retro beddegoed. Die roze kaarsen...lamp is een kadootje voor wie weet ik nog niet...denkelijk voor dochterlief. En die kerstkaartjes had ik eigenlijk helemaal niet nodig, maar kon ik ook niet weerstaan ;). 


Vandaag maakte ik deze foto van twee lieve ezeltjes bij de zorgwoningen bij de stadse boerderij. Ja lieve Essebes ik denk dan altijd meteen aan jou en jouw lieverds :). 


Zo nu ga ik ervandoor, morgen start de geefmaand november officieel. Ik ben heel benieuwd wat deze maand me allemaal gaat brengen. Hihihi klinkt wel vreemd, maar dit bewust geven brengt je toch ook heel veel moois. Dikke knuffels!



Warme creatieve groetjes van Susan ennuh Happy Halloween/Blessed Samhain!

8 opmerkingen:

  1. Wat lief dat je dan aan mij denkt....X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, die zelfgemaakte schedeltjes !!
    Dat gaat ook een leuke jas worden - lijkt me geen simpel werkje, iets groter maken... (Nou, ik zou toch niet weten hoe het te doen...)
    Ik ben benieuwd hoe je geefmaand gaat verlopen ! Ik denk dat er je een emotionele maand te wachten staat !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daarom had ik de jas ook mee genomen naar mijn werk. We hadden opgemeten hoeveel ik nodig had 7 cm aan iedere kant. Ik besloot om twee stroken van 15 cm te knippen, liever te veel als te weinig. Ik heb ze beide ertussenin geregen en weer aan gedaan.
      Omdat de jas gemaakt is voor iemand in maatje M of S valt die van voren een stuk hoger als achteren (dikke tieten :p) dus dat heeft de werkbegeleidster al speldend verholpen en toen heb ik de banen eraan genaaid. Binnenkort de achterkant korter maken en de mouwen nog aanpakken én de voering én nog iets op de groene vlakken naaien om het wat speelser uit te laten zien...work in progress dus.

      Verwijderen
    2. Oh ja en het zal zeker een bijzondere maand worden. Ik ga nu boodschappen doen, te voet, ben benieuwd wat op mijn pad komt. Knuff!

      Verwijderen
  3. Wat stoer dat je dat aandurft, een jas wijder maken!
    Geefmaand, ik ben benieuwd, volg het nauwlettend. Fijn weekend, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik vond die jas zo mooi. Lekker fleurig de winter in ;), hij is wel erg veel te klein, te smal hoor...maar dat gaat goedkomen!
      Jij ook heel veel geefplezier! Knuff!

      Verwijderen
  4. Gaaf die jas... En dan die hippe groene stukken er bij.Leuk ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Hahaha, ik moet bij ezeltjes ook altijd aan Es denken.. wel positief hoor!!!.. Ze zijn ook erg lief.

    Fijne zonnig weekend.
    lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geven doet krijgen he! Dat wordt een mooie maand!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...