dinsdag 28 mei 2013

Home sweet home

Dag lieverds sinds zondagavond laat zijn we weer thuis, na een tocht vanuit een zonnig Milaan met een heel aantal verplichte stops want ons autootje vond het leuk om lampjes te laten branden die niet horen te branden.

Hij had het al te kennen gegeven op zaterdag in Milaan dat hij niet verder wilde en nog een nachtje in Milaan wilde zijn. Maar goed ook want de Gotthardtunnel is op zaterdag geen pretje hadden we al twee weken ervoor ervaren, files...
Het eerste stuk op zondagmorgen ging goed totdat ik niet zo heel ver voor de Gotthardtunnel weer het lampje zag branden (van mij uit beter te zien als vanuit manlief z'n positie), dus zo snel mogelijk een afslag genomen. Wat ik eerlijk gezegd helemaal niet erg vond want het was nog prachtig weer en wetende dat jullie al dagen minder goed weer hadden verwachte ik na de Gotthardtunnel wel in slechter weer terecht te komen, op de heenweg was dat namelijk net andersom.

Terwijl manlief even speurde in zijn Mini werkplaatshandboeken op zijn tablet, heb ik een beetje de omgeving verkend na allereerst een broodje gegeten te hebben bij een waterbron, waarvan ik natuurlijk ook dronk :). Op mijn speurtocht kwam ik een kapelletje tegen, met een mooi geschilderde maria afbeelding en zag toen ook een concentratiekamp afbeelding aan de ene kant en een pastoor aan de andere kant. Dus ik denk dat het een gedenkkapelletje was voor de omgekomen pastoor. Ik ben net eens even gaan googlen op zijn achternaam (ik kon zijn voornaam niet goed lezen op mijn foto) en geboorte jaar en overlijdensjaar en kwam uit op een stukje over hem op een blog; Maximiliaan Kolbe (1894-1941). http://bettinaschrijft.blogspot.nl/2012/08/maximiliaan-kolbe-1894-1941.html
Mooi om de geschiedenis achter deze man te lezen.

Maar okay ik heb dus enkele collages gemaakt, eentje met wat wolkenfoto's van zondagmorgen in Milaan tot zondagavond in de buurt van Aken. Eentje met de 'fotoshoot' van onze Mini in Zwitserland tijdens de verplichte (sleutel)stop en van het kapelletje.

En ook eentje met alle leuke post die op me lag te wachten bij thuiskomst, enkele postcrossing kaarten, een kaart van Santa Campo het kerkhof op het Vaticaan, deze kaart stuurde ik mezelf vanuit Vaticaanstad.
Én gisteren toen ik druk bezig was met opruimen, wassen en met mijn ouders bellen kreeg ik leuke post op onze deurmat van Merula. Ik herkende meteen dat het post van Merula was aan de stempel aan de achterkant, die MiM voor haar maakte. Er zaten twee kaarten in en ik zag nog iets (ik was niet echt helder ;)), op de achterkant stond 'druk op play!' en dat deed ik en hoorde een welkom thuis boodschap van Merula, zo grappig. Thanks lieverd!

En ik maakte net ook een collage van nog een paar aanwinsten/vondsten in Italië, op het IMM kocht ik die roze hartjes zonnebril voor 2 euries want een van mijn zonnebrillen was van ellende uit elkaar gevallen en op de andere was ik gaan steunen en die had krak gezegd :p hihihi.
Ik vond het rode hartje in Rome op straat, manlief had de rozenkrans in Milaan gevonden in de buurt van onze camping en dat leuke beertje op een wolk was mijn 'speeltje' bij een Burger King kids menu in Duitsland, tijdens een vrijwillige stop :D.
Verder kocht ik in Rome op de camping twee Engelse t-shirts om mee te gaan recykleren, het felblauwe International Mini Drinkers t-shirt kocht manlief op het IMM voor me om ook mee te gaan recykleren (had ie als opdracht gekregen om het grootst mogelijke t-shirt te kopen, ik vind het een mooie kleur blauw en lijkt me leuk om het te verwerken in een rok).
Oh ja en nog een voorbeeldje speciaal voor Vera van mijn in Mugello gekochte washi tape (mt masking tape).


Warme creatieve groetjes van Susan







13 opmerkingen:

  1. Die arme mini toch. Maar hij heeft jullie maar mooi heen en weer gebracht. Oke, met wat onvrijwillige stops tussendoor dan. Handig dat jouw manlief zoveel van auto's weet anders had je mooi een heel stuk moeten duwen ;-P Gekkigheid natuurlijk. Fijn om te horen dat jullie weer heelhuids in Nederland zijn! Knufff!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi nou de Mini heeft zijn mannetje wel gestaan hoor tijdens deze vakantie, knap van de Mini en van mijn man want die heeft hem helemaal in elkaar gezet. Dus als er iets fout is, is het makkelijker te herkennen wat fout zit na wat uitsluitingen, niet dat ik er verstand van heb hoor, totaal niet. Maar ik mag natuurlijk wel dat technisch gepraat aanhoren hihi, maar leverde met mijn nagelvijl een mooie bijdrage aan het sleutelmoment in Zwitserland ;).

      Nu zit ik dus echt uitgeteld op ons terras, al drie wassen gewassen sinds thuiskomst, ik moest nog een verplichte schoonmaak actie van onze diepvries doen...niet zo'n slimme actie om die uit te trekken en niet open te zetten als je twee weken van huis bent :(.
      Gisteren hebben we de tent opgezet en de stoeltjes etc om te drogen, alles wat op het dak lag was kletsnat geworden toen we door Duitsland hebben gereden in de stromende regen.
      Verder heb ik al drie nachten slecht geslapen, die nacht in 'the cabin' in Milaan en twee nachten thuis. Als ik teveel verschillende slaapplekken achter elkaar heb, weet ik niet meer waar ik ben en slaap dan mega onrustig en word 's nachts wakker en zit wat wezenloos om me heen te staren en me af te vragen waar ik in hemelsnaam ben. Hopelijk gaat het vannacht beter zodat ik een beetje kan bijtanken, ondertussen laat ik de boel de boel maar. Morgen ligt het er ook nog :p hihihi. Knuff!

      Verwijderen
    2. Fijn dat je weer veilig thuis bent en een leuke vakantie hebt gehad.

      Verwijderen
  2. Wat ben je mooi weggeweest... Maar gelukkig ook weer heelhuids thuis gekomen! Lekker nagenieten, maar dat moet (gezien alle mooie foto's die je genomen hebt en de verhalen erbij) wel lukken, toch? Liefs Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WELCOME BACK! Welkom thuis, lieve Susan! Ik heb genoten van je verhalen en je foto's! Wat lief dat je het tape nog even op de foto hebt gezet, hij is echt heel erg gaaf!

    Gelukkig is het nu prachtig weer en hopelijk kom jij weer een beetje bij en gauw weer in je normale ritme.

    Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom thuis,gelukkig schijnt het zonnetje erbij,leuk je collages van alles wat,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. welkom thuis! en merci voor de vele mooie foto's en verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een leuke collages zo! Het is toch echt wel een heel schattig autootje he! Beetje jammer van de lampjes die gaan knipperen....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk is dat he, als je thuis komt en er ligt gezellige post te wachten. Geniet nog lekker na van je reis!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Welcome home meisie!!!!!!
    We hebben het zonnetje voor je besteld en die heeft geschenen hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, ben je er alweer? Wat vliegt de tijd! Ik had je nog een welkom thuis kaartje willen sturen... Nou, dan binnenkort maar een brief. Nu digitaal: Welkom thuis! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi, gezellig dat je er weer bent.
    Ik heb net even je reisverslagjes bijgelezen. Leuk hoor.
    Volgens mij hebben jullie het prima naar je zin gehad. Nu even bijkomen dan alweer on the road. Daar komt vast ook wel weer een verslagje van.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...