woensdag 22 mei 2013

Het colloseum en natuurlijk engelen (speciaal voor Tante Jannie)

Zo daar ben ik weer (ik poste eerder vandaag nog een blogpost die ik gisteren al typte), we hebben weer internet op de camping en natuurlijk kom ik wat foto's met jullie delen die ik vandaag heb gemaakt.
Vandaag zijn we in een prachtige kerk geweest Santa Maria degli Angeli, een hele mooie kerk, eigenlijk vond ik deze mooier en bijzonderder dan de Sint Pieter. Er liep een meridiaan, mmm weet eigenlijk niet precies hoe dat heet, maar de zon komt door een opening en dan kun je daar de sterrenbeelden bij aflezen. Mmm zoek het anders maar eens op of wie weet google ik er zo eens op en voeg de info toe hihihi.
Manlief zag er een leuke engelensleutelhanger voor me bij de wc, daar stond namelijk iemand wat spulletjes te verkopen, met daarin een medaillon van Maria en aan de andere kant aartsengel Michaël, jammergenoeg had hij er maar eentje.

We zijn we bij het colloseum geweest (mennn wat en mensen massa, pff ook bij de Trevie fonteinen...), maar natuurlijk hebben we ook weer een begraafplaats bezocht. De Protestantse begraafplaats, ligt bij een piramide die jammergenoeg in de steigers stond. De begraafplaats was een oase van rust, prachtige bloemenstruiken bij de graven, yess Susan was weer in heaven.
Manlief liep weer voorop, maar ik ben lekker mijn eigen gang gegaan, dat was op dit kerkhof wel te doen zonder elkaar te verliezen hihihi (in Milaan was het mega groot en natuurlijk zullen hier ook mega grote katholieke kerkhoven zijn, maar deze was wel speciaal).
Ik volg graag mijn eigen gevoel op een kerkhof en kom zo dan de dingen tegen die ik moet tegenkomen en ja hoor meteen liep ik tegen een beroemde engel op en zei al tegen manlief dat ik het gevoel had dat ik die kant op moest. Het was er prachtig en dat vonden de poezen op het kerkhof ook ;).
Terwijl we daar rondliepen werd het donkerder en donkerder en we zijn snel terug gelopen naar het metro station en waren er net op tijd, de volgende halte eruit en wat gaan eten bij het wifi café waar ik in de blogpost hiervoor heb gepost.


Warme groetjes van Susan die eens gaat voelen of het douche water nu warmer is als eergisteren. Eigenlijk wil ik me helemaal niet douchen, het is niet bijster warm in de tent, maar morgenvroeg weer vroeg op voor onze laatste trip naar het centrum van Rome.

Ps heel bewust een collage gemaakt waar je goed het verschil ziet...och ja zoek de verschillen maar hihihi en het gaat om die mieren hè ;) die ik normaal dus niet op de foto probeer te krijgen :p. Knuff!









7 opmerkingen:

  1. In de rechtervleugel ligt in de vloer de Linea Clementina, een meridiaan met de tekens van de dierenriem, die paus Clemens XI heeft laten aanleggen door Francesco Bianchini in 1702.

    Bron; http://en.m.wikipedia.org/wiki/Santa_Maria_degli_Angeli_e_dei_Martiri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey vakantieganger ! er is bij ons WEL wat gebeurd...
    hihi
    lees en geniet !
    http://ietsiepietsiekitschie.blogspot.nl/2013/05/er-staat-een-paard-in-de-gang-jaja-een.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat een beelden,wel bijzonder om te zien,lief van je man dat hij een cadeautje voor je kocht,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaaa dat zijn de foto's die ik verwachtte :) Super mooi die engelenbeelden. Ik vind het zo knap dat mensen dat gewoon uit steen kunnen maken! Het mariabeeld links onderaan het tweede blok foto's is ook prachtig zeg. Ik zal je blogposts over Rome ook eens aan vriendlief laten zien. Beetje motiveren en enthousiasmeren he ;-P Knufff!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor, om je hart aan op te halen!
    Nog een fijne laatste Rome dag.

    Ps: ik heb een give away, die ik speciaal voor jou tot 1 juni laat lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat klinkt als een heerlijke vakantie!! Heel veel plezier morgen in Rome! En een goede reis terug!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...