zaterdag 27 juli 2013

Nog meer kanten kleedjes....

Kijk eens ik heb weer eens hele tafel vol kanten kleedjes! Vanmorgen togen wij naar de rommelmarkt in Duitsland, wetende dat daar altijd wel wat kanten kleedjes zijn te scoren, alhoewel na vandaag??
Nee hoor ik heb alleen de kleintjes meegenomen en maar een paar andere. 
Ik heb van de week eens al mijn kanten kleedjes op de tafel gesorteerd en een soort van patronen gelegd om te zien hoeveel vierkante meter ik aan kanten kleedjes heb. Ik kwam op ongeveer 5...
Maar de rest zijn veel grote en nu wil het net dat ik toch echt wel wat kleinere nodig heb en ik toch zo'n 7.70m aan omtrek heb te beslaan, natuurlijk geen vierkante meters hihihi. 



Vandaag me daar dan ook op geconcentreerd op de rommelmarkt en goed geslaagd zoals jullie kunnen zien. Enkele gekocht om uit elkaar te halen, maar bij nader inzien zijn die wel heel kort op elkaar gehaakt en ik als niet haakster zie geen overgang die makkelijk los te tornen is. 
Eergisteren heb ik weer een paar kanten kleedjes gesloopt, kijk maar hieronder.


Die jurk daar moet het wel mee goed gaan komen, alhoewel ik me ook wel realiseer dat ik mezelf een enorm werk op de hals heb gehaald en het natuurlijk de vraag blijft of het uiteindelijk wel een mooi geheel wordt, maar ik blijf vertrouwen op mijn eigen kunnen en de mooie kanten kleedjes ;). 

Dit project is dus voor de komende Elf Fantasy Fair die in het weekend van 14+15 september in Arcen gehouden wordt, nu heb ik er door de tijd wel eens over verteld maar er zullen natuurlijk ook wel mensen zijn die niet weten waar ik het over heb. http://www.elfia.com/



Ik zie het als een groot verkleedfeestje, wie was als kind nu niet gek op verkleden? Je even prinses voelen of prins of ridder, piraat, cowboy, indiaan...you get the picture ;). 
Natuurlijk zullen er zijn die daar helemaal niks mee hebben, maar ik ben opgegroeid met carnaval en het verkleden vond ik altijd het leukste. 
Een keer per jaar een paar dagen verkleed te mogen rondlopen, een andere identiteit aannemen... 
De laatste jaren (na mijn scheiding en voor mijn tweede huwelijk, dus al weer een tiental jaren geleden) ging ik als vampier, lekker in het zwart met een babyfles met rode port gevuld en rood nepbloed uit mijn mond druipend op stap ;). 

Maar eigenlijk vind ik carnaval toch niet meer zo leuk als vroeger, veel te druk, last van dronken of aangeschoten mensen, nee gewoon niet meer mijn feestje...
En toen ik hoorde over de Elf Fantasy Fair en keek naar foto's, begon het enorm te kriebelen, weer een reden om me te verkleden maar nu moest ik wel een paar gekken vinden die zin hadden om met me mee te gaan. 
Een paar vriendinnen gek gemaakt en zo ging ik de eerste keer met 3 vriendinnen, nog niet echt verkleed want dat vonden de dames wat eng. 
De tweede keer wilde manlief ook mee na mijn enthousiaste verhalen en hij had ook gehoord dat er bodypaint dames waren ;). Die keer gingen we met een hele groep, 5 volwassenen en 3 kids (jammergenoeg niet meer bevriend met de desbetreffende dames). 
De keer erna kozen we om met ons tweetjes te gaan, er zouden namelijk 5 kids mee gaan en dat was ons net effe wat teveel vooral als je eigen kids al ouder zijn. 
Die keer was ook de eerste keer dat ik mijn bourdeau rode jurk aan had, ik voelde me inderdaad net een prinses vooral met dat mooie kasteel van Haarzuilens erbij, super gewoon. 


Ik vind het een feestje om zo'n dag verkleed rond te lopen, te genieten van de prachtige omgeving en al die mooi verkleedde mensen. Ook zijn er altijd een heleboel kraampjes waar je je aan kunt vergapen, veel lekkere eetkraampjes, er is gewoon vanalles te doen, optredens van bands, er zijn kampementen die je kunt gaan bewonderen. Het is gewoon een groot festijn!

De afgelopen twee keren zijn we met Engelse (Mini) vrienden gegaan en de laatste keer was er ook een ander koppel Mini vrienden mee. 
We zullen zien met wie we deze keer gaan, misschien gaan we wel weer alleen.
Ik heb trouwens een heel leuk nieuwtje, ik ben aangeschreven door iemand van de Elf Fantasy Fair als blogger en krijg perskaarten om er heen te gaan. Ik vind het helemaal super, ik had nog stiekem gehoopt dat ik entreebewijzen mocht verloten maar helaas zit dat er niet in, sorry girls.

Maar binnenkort komt er wel weer een Give Away ;), nog een paar weekjes en dan ben ik jarig en dat is een mooi weggeef moment :D. 


Warme creatieve groetjes van Susan

8 opmerkingen:

  1. Haha, Duitsland zit zonder kleedjes nu :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi nee gelukkig niet, ik heb namelijk zoveel leuke projecten gezien op Pinterest met kanten kleedjes dat ze die toch nog een hele tijd op voorraad moeten houden ;). Knuff!

      Verwijderen
  2. Ik kan me voorstellen dat dat grappig is, zo'n festijn. Een soort traditie ook denk ik, als je de smaak te pakken hebt dan...... Enz.
    Groeten Juffrouw Waardvleugel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja als je van verkleden houdt dan is dit een terugkomend festijn waar je gewoon naar toe moettt.
      Gelukkig vind manlief het net zo leuk, het verkleden daar is hij niet zo mee bezig. Hij wilde altijd al een lange leren jas, die heb ik hem geregeld. Leren broek had hij nog, maar dit jaar kwam hij er niet meer in, dus een andere gescoord ;), hoge hoed erbij en klaar is meneer de fotograaf. Want dat is wat mijn man het liefste doet, hij maakt wel honderden foto's van al die mooie dames die daar rondlopen hihihi. Groetjess!

      Verwijderen
  3. Ik kan niet wachten op het eindresultaat van de kantenjurk!!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh maar ikke ook niet...maarreh jullie moeten wachten tot 14 september :p.
      Ik show hem pas ter plekke, maar een sneakpeak moet wel lukken tegen die tijd...wordt vervolgd ;).

      Verwijderen
  4. ik ben zeer benieuwd wat je ervan gaat maken. Er zijn bij sommige kastelen van die ridderfestivals, en daar kunnen ze altijd vrijwilligers voor gebruiken, is dat niets iets voor jou? kun je verkleed rondlopen en het leven van vroeger laten zien. Bij kasteel Doornenburg is dit altijd, in de buurt van Arnhem. Heb laatst alle spulletjes bekeken die ik van mensen heb gekregen en daar zaten jou gezellige kaarten ook tussen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey die Kathy wat gezellig dat je weer effe op bezoek komt :).
      Lief van je dat voorstel, maar nee daar heb ik de interesse niet in en ook de energie niet voor. Voor de Elf Fantasy Fair zoeken ze ook vrijwilligers ;).
      Nee ik ga daar liever heen om gewoon op mijn gemak te genieten, met rustpauzes tussendoor, zo is zo'n festivaldag/weekend voor mij goed te doen.
      Ik geniet by the way ook nog steeds van de spulletjes van jou, hangen in mijn kaartenrek en onder aan mijn dromenvanger :D. Knuff!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...