maandag 23 juli 2012

Dag 221 - Aan de punnik ;)

Zoefff het is al laat, laat morgen wel een berichtje achter met meer toelichting.


Het is 'morgen' ;). Even de tijd nemen om een en ander toe te lichten. Vorige week vond ik op onze zolder/schatkamer een punnikklos en kreeg ook van Els lieve post met allerlei leukigheidjes en daar zat ook een gehaakt bloemetje bij en omdat Els (van het blog 'Dingen die fijn zijn' http://dingendiefijnzijn.blogspot.nl/) haar breiwerkje heeft 'gedoneerd' (sorry weet even geen ander woord) om samen met een heleboel andere breiwerkjes en haakwerkjes in België aan een boom te hangen. Kreeg ik opeens het idee in mijn envelop aan haar ook iets toe te voegen zodat een bijdrage van mij in België aan een boom of lantaarnpaal komt te hangen. Ik heb heel snel met een leuk kleurtje een draadje gevingerhaakt, het enige dat ik op dat moment kon. Om haar bloemetje alhier ergens aan te hangen ben ik nu dus aan de punnik ;). Leek me wel een strak plan zodat we bij elkaar de wereld/de stad/onze omgeving een beetje mooier kleuren. Wie weet krijgt dit wel nog meer navolging hier op blogspot óf wordt dat zelfs al gedaan.


Warme creatieve groetjes van Susan

7 opmerkingen:

  1. Zag je bij Mim's. Punniken een van mijn favorieten en ik verzamel ze ook. Succes met je 365 dagen project, zelf maak 365 silhouetten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie Helmi :).
      Tsja of het een van mijn favorieten gaat worden weet ik nog niet. Handwerken in de vorm van breien, haken, punniken ?? Is iets waar ik wellicht de smaak voor te pakken moet krijgen.
      Ben op zich iemand die secuur werkt, maar je moet naar mijn idee met handwerken wel heel secuur zijn en of ik dat in me heb is nog maar de vraag.
      Zal even in een berichtje hier beneden uitleggen hoe ik nu aan de punnik ben :). Warme creatieve groetjes van Susan

      Verwijderen
  2. Ik heb toch even mijn bericht zelf aangepast ;). Gisteren ben ik niet veel thuis geweest. Mijn 19 jarige dochter is op vakantie naar Kreta, alleen met een vriendin (vind dat toch best wel heel spannend) en thuisgekomen van haar wegbrengen heb ik na het eten wat gepunnikt... Rond 20uur kreeg ik een sms van haar dat ze goed aangekomen waren/geland waren en daarop heb ik een sms gestuurd om te latenweten dat ze altijd kon bellen als wat was. Een half uur of drie kwartier later ging de telefoon en ze klonk naar mijn idee huilerig, dus als moeder of vader...springt dan je hart over, ik probeerde te verstaan wat ze allemaal zei maar ze bleek dus superblij te zijn met een mooie kamer hihi die gekke meid van mij, mega happy met luxe die ze niet verwacht had. Maar daarop heb ik dan even oma (die taxi chauffeur heeft gespeeld), haar vader (mijn ex dus), mijn vader (is die ook op de hoogte) en manlief én een goede vriendin laten weten dat ze goed is aangekomen. Met vriendin raakte ik uitgebreid aan de whatsapp (dochterlief van hun is ook op vakantie, wel met vriendje, maar natuurlijk net zo spannend voor de thuisblijvers) en zijn we daarna maar aan de telefoon verder gegaan ;) en zoeffff zo was het opeens 22uur en heb ik als de wiedeweerga mijn blogpost gemaakt. Warme groetjes en knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat is lang geleden dat ik dat nog zelf ter hand nam .... punnikken ... echt jeugdsentiment .... wij maakten dat vroeger op school ... en dan omtoveren tot kunstprojecten ...;

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tsja handwerken is voor mij nooit echt jeugdsentiment geweest, heb er eigenlijk nooit wat mee gehad. Maar ja voor zo'n 365 dagen creatief project moet je af en toe óf steeds vaker buiten je comfortzone begeven. Dus me weer eens op het handwerkpad begeven...voor een mooi doel...de wereld een beetje mooier kleuren :).
      Leuk dat het voor jou wel heel veel leuke herinneringen oproept, handwerkles en handenarbeid roept voor mij uit de schooltijd alleen maar frustraties op, maar ook daarom dit 365 dagen project om steeds meer bij mezelf de knop om te kunnen zetten dat ik dus wel creatief bén! Jaa ik doe dus creatieve therapie. Hoe mooi is dat?! En vandaag dus mijn punniksel aan een boom bevestigd, dat is pas therapie :). Warme creatieve groetjes van Susan

      Verwijderen
  4. Ah, nu denk ik dat het voor jou mss leuker was als ik je haakje hier wel in een boom had gedaan...
    Maar ik hield het liever bij, sorry!

    Ik ben sowieso van plan je nog eens een kaartje te sturen (als je zin hebt!)en als jij dan zin hebt om iets terug te sturen én om nog eens aan het handwerken te gaan dan hang ik je volgende handwerk op, ok?
    Want het is wel een fijn idee: dingen uitwisselen en ophangen! Moet navolging krijgen!!!

    Liefs en groetjes aan je dochter, wens haar nog veel plezier op Kreta!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey die lieve Els laat dat haaksel maar lekker in je tuin hangen :).
      Oh ja kunnen we zeker nog eens doen over een aantal weken of zo...kijk maar.
      En ja wie weet gaat het nog meer worden als meerderen elkaar iets opsturen en dan in elkaars omgeving de bomen en lantaarns versieren met diverse maaksels. Ik heb er even aan gedacht om een oproepje erbij te zetten. Maar weet nog niet of ik nu wel zo thuis ben in vingerhaak en punnik land, ik heb zoveel dingen die ik nog te doen heb en waar ik mijn energie in kwijt kan, maar wil het zeker nog wel eens doen, maar niet in grote hoeveelheden en grote regelmaat hihi.

      Heb ongeveer een uurtje geleden live met mijn dochter gewhatsapped, was echt effe fijn. En voor haar ook fijn om gratis wifi te hebben in de lobby van het hotel. Ze hadden het goed naar hun zin. Mooi toch?!

      Knuff!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...