zondag 2 september 2012

Dag 262 - Testing one two - Plastic zakken test

Vandaag eens even wat uitgeprobeerd wat ik een tijdje terug op Youtube heb gezien. Plastic zakken samen smelten tot één. Zodat je er mee kunt gaan naaien.

Mijn eerste poging was met de plastic zakjes van de kruidvat, hengsels eraf geknipt en de onderkant. 6 lagen op elkaar gelegd tussen bakpapier in en strijken maar op stand 'wol'. Ik heb er een aantal keren overheen moeten strijken voordat ze ook echt allemaal gehecht waren.
De hengsels heb ik ook herbruikt en samen gevoegd.

Daarna heb ik diverse zakken op elkaar gelegd (nadat ik ze geknipt had ;)) en weer gestreken, het resultaat is niet echt mooi geworden. Intertoys zakje, etos zakje en wibra. Blijkt niet samen tot één te fuseren hihi. Want ik kan het uit elkaar halen ;), het zullen teveel lagen zijn (6).

Bij poging drie; één H&M tasje en één yoké fashion tasje, ook weer eerst de bovenkant en de onderkant eraf en doormidden geknipt, vier lagen dus van een wat dikkere plastic en die ziet er mooi uit. Alleen gaf het rood af op het bakpapier, dus dat blijft nu rood afgeven. Een dun laagje van een wit plastic zakje zou dit kunnen verhelpen, denk ik.

Ik ga er nog niks mee doen hoor, zit alleen in de test fase en het leek me gewoon eens leuk om uit te proberen. Ter zijner tijd ga ik er wel eens echt mee aan de slag.

Ook nog even een foto van een ketting en armband die ik gisteren op de curiosa markt in het centrum van Heerlen heb gescoord, zal zeker ter zijner tijd mooi staan bij een andere Elf Fantasy Fair outfit.


Warme creatieve groetjes van Susan

Ps. Ik heb weer een Give Away lopen 'what you see is what you get', verschillende setjes briefkaarten, loopt tot aanstaande vrijdag 7 september. Ter ere van 75 volgers!
Kijk maar even een paar dagen terug ;).

14 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ja was inderdaad leuk om te doen en uit te proberen. Vervolg komt over een aantal weken ;). Groetjes!

      Verwijderen
  2. Wat apart, dit heb ik nog nooit ergens gezien, ben benieuwd wat je er nog mee gaat doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik ben eens een aantal weken geleden gaan zoeken op Youtube. Recycle en plastic bags heb ik op gezocht. Natuurlijk krijg je dan ook ander soort filmpjes hoe je het beste die plastic zakjes kunt opbergen etc hihi. Groetjes!

      Verwijderen
  3. ow mooie ketting en armband!
    Ben benieuwd hoe het met de strijkbout is! en stinkt dat ook niet heel erg, dat plastic smelten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja mooi zijn die hè?! Die ketting riep heel hard mijn naam. Er bleek ook een armband te zijn. De ring die er bij pastte had een andere vrouw vast en liet hem ook niet meer los. Och ja ;).

      Ik heb het gestreken tussen twee stukken bakpapier dus strijkijzer leeft nog gewoon ;). Ennuh ik heb het buiten gedaan en ik heb zelf niks geroken ;). Wel op standje 'wol' doen. Kun je altijd nog heter gaan ;). Dus dat smelten van plastic valt reuze mee hoor.
      Knuff!

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Hey lieverd dat gaat nog even duren voordat ik hier laat zien wat ik ga maken met plastic zakken. Ik heb er nog geen plannen mee ;). Knuff!

      Verwijderen
  5. Dit heb ik echt nog nooit gezien! (met die plastic tasjes) Wat zou je er van kunnen maken dan? Je nieuwe ketting en armband zijn echt super mooi! Jammer dat je de ring net gemist hebt maar dit zijn ook echte eyecatchers!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je google'd op 'plastic zakken naaien' zie je al snel Otto Kouwen zijn blog met voorbeelden en links met voorbeelden.
      Ik kreeg zelf het idee op mrs. Recycle herself: De Nostalgische Nonnevot. Een blog dat ik volg en die veel op recycle gebied doet en er ook workshops in geeft.
      Via die Otto Kouwen heb ik nu al een regenjas gezien van plastic zakken, tassen, maar je kunt er ook kussens of wat dan ook van naaien.
      Ga maar eens googlen ;). Knuff!

      Verwijderen
  6. hey Susan, ik doe al mee hoor met je weggever maar bedenk me nu dat ik zeker nog geen link op mijn blog heb geplaatst. Zal het even checken en anders doe ik het als nog. En WAUW die ketting en armband te gaaf!!groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh hihi blonddd. Ja gaaf zijn die hè, ik heb de ketting nu ook nog mooier gemaakt!
      Ennuh hoeft niet hoor, mag wel hoor dat delen op je blog. Groetjess!

      Verwijderen
  7. Ik heb dat ook ooit eens geprobeerd geen succes bij mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tussen twee grote vellen bakpapier en het strijkijzer op niet te hoge stand moet het kunnen lukken hoor ;), en blijven bewegen...het strijkijzer dan :p hihi

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...