dinsdag 30 september 2014

Op Dankbare Dinsdag dankbaar voor mijn handige man

Wat is het toch fijn om een handige man te hebben. 
Je moet wel zorgen dat je af en toe even zijn hulp inpland voordat hij vrienden of familie gaat helpen. Nou ja eigenlijk zo'n beetje als laatste aan de beurt hoor, maar ik heb nu dan eindelijk mijn kast met allemaal legplanken. 


Nu is dat iets waar je niet echt een handige man bij nodig hebt, zoiets kun je ook zelf. Maar de kast hing een beetje uit zijn voegen. 


En daarom hadden we het eerst anders willen aanpakken, maar vanavond toch voor plankdragers gekozen, alleen moesten de gaten groter geboord worden. En heeft hij wat extra schroeven aan de zijkanten erin gedraaid om de boel te verstevigen. 

Rechts op de eerste foto staat stof die er nog in moet en geloof me ik heb nog veel meer stof die erin moet...ik hoop dat het past ;). 


Zo ziet de kamer er nu nog uit. Waar de eerste stoel staat is het pc gedeelte, ik zit er nog zelden aan. Maar dat gedeelte is netjes opgeruimd...nou ja er hangen nu kleren over de stoel...
Maar 'onze' computerkamer wordt dus mijn naaikamer. Dochterlief had dat gedeelte in gebruik van de kast wat nu ook leggedeelte is geworden en haar pc stond waar de mijne nu staat. 

Ook nog steeds heel dankbaar dat Janina ooit eens haar aardappelprei-soep recept deelde. http://elkedagzaterdag.blogspot.com/2012/10/soep-herfst-oude-kopjes-en-soldaatjes.html
Vandaag heb ik brocolli soep gemaakt, ik had ook nog wat bloemkool over, deed er uien in en een paar aardappelen voor de stevigheid. 
De kruidenkaas was nog van voor onze vakantie en deed ik destijds maar in de diepvries voor zo'n moment als deze in plaats van weg te gooien of te laten beschimmelen. 


Ook dankbaar voor de mooie foto's die ik van mij/van ons tegenkwam op facebook, gemaakt door fotografen op Elfia Arcen. 
Bart Vijvermans bovenin, Christoph Lorger daaronder en die van ons tweetjes door Patric Bebie. 


En deze door Virtual-Sensation Photography. 


Gisteren dankbaar genoten van het mooie weer en lekker in het bos gewandeld. 

Zo lieverds dankjewel voor jullie leuke en lieve berichtjes op mijn vorige blogposts. De ansichtkaarten give away loopt nog even door... http://365dagencreatief.blogspot.nl/2014/09/leuke-post-en-little-give-away.html
De kortingsbon voor de Flow is vergeven en onderweg naar Tinie. Leuk Tinie die superenthousiaste reactie!


Last but not least dankbaar dat mijn leuke post al is aangekomen. 
Jenneke ontving haar kaart (die staat niet op de foto), Essebes ook al...

En Kiona dochter van vrienden van ons had ook goed geraden dat ik vleugels ging maken dus ik stuurde haar ook iets Steampunkigs. 
Pat vertelde dat ze die gevleugelde sleutel zo mooi vond, toen ik mijn vleugels vlak voor Elfia showde, dus kocht ik er eentje speciaal voor haar op Elfia Arcen. En Kiona houdt wel van schedels dus deze kaart leek me echt wat voor haar ;). 



Warme creatieve groetjes van Susan

7 opmerkingen:

  1. Zulke mooie foto's van jou! Vooral die eerste foto, die op fb ook stond, prachtig! Ik ben het alleen niet eens met het commentaar van de fotograaf dat je daar wat harder en stoerder op staat door de flits; ik vind juist dat je daar een zachte uitstraling hebt, zorgzaam en vrolijk. Het is duidelijk dat je toen goed in je vel zat ;-)
    Heerlijk, als je alles lekker kunt opruimen op planken, dat geeft overzicht en zorgt ongetwijfeld voor een stroom creatieve ideeën.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bart heeft meerdere foto's van me gemaakt, de achtergrond was op dat moment met veel tegenlicht. Deze foto had hij bewust gemaakt op een andere manier waardoor de achtergrond heel donker zou zijn en daarmee een meer stoerdere look zou geven zo met mijn Steampunk cowboy outfit. Dus hij heeft het over de techniek dat die me stoerder laat uitzien ;). Dikke knuffels!

      Verwijderen
  2. Wat heerlijk die kast, Susan! Je kunt terecht blij en trots zijn op zo'n handige man!!! Ik zou willen dat ik zo'n handige man had ;) Gelukkig kan ik heel veel zelf, veel geleerd van mijn handige paps.

    En de foto's van jou en je mannetje, prachtig! Je straalt helemaal! Top!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is heel fijn om een handige man te hebben, ook al ben ik zelf ook een hele handige vrouw ;). Ben negen jaar een alleenstaande moeder geweest en nooit hulp gehad van mijn broer of mijn vader die eigenlijk allebei geen klussers zijn en ja dan is het belangrijk dat je dingen wel zelf kunt. In de andere kant van de kast heb ik de kastplanken zelf erin gedaan zonder hulp van manlief maar omdat de achterwand los hing en manlief dat goed wilde oplossen heb ik op hulp van hem gewacht en tijd ingeboekt in zijn drukke schema waar graag veel anderen gebruik van maken ;). Nu is het aan mij om te zorgen dat het een overzichtelijke kast en kamer wordt. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  3. Wat heeeeerlijk al die ruimte voor je lapjes! Heel fijn, zo'n man.
    En het is zo prettig om een vaste plek te hebben voor al je naai spul!
    Ik ben nu begonnen met ruimte te maken in kasten en op de vloer van de studeerkamer. Daarvan wordt de helft van mij. Dan kan alles een verdieping naar beneden.

    En jeetje, wat een mooie foto's van jullie... Prachtig!
    Dikke knuffel terug, Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke post! Ik heb geen handige man maar ik kan gelukkig veel zelf. ;-) De foto's zijn idd super. Zo'n soepje gaat volgende week van pas komen, ze voorspellen herfstweer. Zal tegen dan wel eens gaan piepen bij Janina. De kaartjes zullen wel een goede thuis krijgen. Ik pas deze keer voor de give away. Groetjessssss x

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...