woensdag 10 december 2014

Aan de beterende hand op dankbare woensdag

Dag lieverds jullie hebben al een dikke week niets meer van me gehoord. 
Sinds zondagavond/nacht zijn manlief en ik samen hondsberoerd geweest tot aan flauwvallen toe. Maar we hebben het overleefd en zijn beide aan de beterende hand. Beide wel nog last van hoofdpijn, manlief ook nog flink verkouden...maar dankbaar dat we weer wat eten kunnen en het ook binnen houden. 


Ik zal jullie de details onthouden maar op een gegeven moment het ziekenhuis/de huisartsen post gebeld omdat ik het niet meer vertrouwde. 
Ik was namelijk zelf al op een punt geweest dat ik bijna flauwviel maar omdat ik mijn lijf zo goed ken sinds mijn beroerte is het mij niet overkomen. 
Maar terwijl ik dus beneden zat om mezelf wat vocht toe te dienen in de vorm van kamillethee met honing en zout (ik had niks in huis wat ze op internet adviseerden), hoorde ik manlief over de gang boven lopen/sjeezen en toen een flinke slag. 
Ik wist meteen hoe laat het was. Hij lag opgevouwen tegen de verwarming van de badkamer aan, gelukkig was hij meteen weer bij toen ik probeerde hem rechtop te laten zitten. 
Maar okay het telefoontje naar de huisartsenpost leverde uiteindelijk alleen een stel zetpillen op die door een taxichauffeur bezorgd zijn. We moesten bellen als het erger werd...mmm hoe veel erger kan het nog worden vraag je je dan af?! Maar we hebben het overleefd!


Nu heb ik op dit moment niet veel leuks te delen (hierboven mijn uitzicht ;)), alhoewel...er komt een leuk engeltje naar me toe! 
Helmi Coenders liet een berichtje achter op mijn engelenblog dat ik een engeltje van haar krijg. Super toch?! Ik vind ze helemaal superr! http://helmicoenders.blogspot.nl/

Haar creaties zijn te koop op een kunst supermarkt tijdens de decemberweekenden te Stein (Limburg) http://www.kunstproeven.nl/index.html


Ook komt er nog een mooie collage naar me toe, die ik gewonnen heb tijdens de geefmaand november bij het blog Waterlelie Design van Joke Hardenbol tijdens Collage maandag http://waterleliedesign.blogspot.nl
Ik vind die uitspraak 'Creative minds are rarely tidy' perfect bij me passen whahaha. 


Afgelopen zaterdag was mijn moeder hier zodat manlief de winterbanden/velgen op haar auto kon zetten en nog even de auto kon checken.
Omdat hij daar toch een heel aantal uren mee bezig was ging ik samen met mijn moeder naar een city kerk hier in de buurt, ik had een flyer gekregen dat er gratis kleding en speelgoed te krijgen zou zijn. Nou dat was wel een bezoekje waard. Ik heb in ieder geval een mooie en nieuwe winterjas (een lange legergroene H&M jas) gescoord en ook nog wat leuke vestjes. Mijn moeder nam ook nog wat leuke kleding mee. 


Zondagochtend gingen we naar een trödelmarkt, alleen wat bummer was dat er weinig tweedehandspullen te koop waren en dat ze officieel pas mochten verkopen vanaf 11uur. Iedereen die wel eens naar rommelmarkten gaat weet dat dit geen slimme tijd is dan komen al die luie zondagsmensen, voor de koopjes moet je vroeg zijn... Mmm dat wordt dan maar weer naar rommelmarkten in de buurt gaan en entree moeten betalen...


We gingen wel gezellig op bezoek bij onze vrienden en daar maakte ik deze foto van Pat haar pas opgeknapte stoel met cute kussen en dito kat ;). 
Ik heb al eens eerder foto's gemaakt van Jack en Jones...hier een collage. 


Al sla je me dood na jarennn weet ik nog steeds het verschil niet tussen Jack en Jones, de ene heeft lange haren en de andere korte... Manlief zal het antwoord à la minute weten...

Ik heb niks met katten, maar katten wel met mij ;). Och ja vroeger, heel vroeger heb ik ook een kat gehad, Smokey, die zal zo mijn hart hebben gebroken dat ik alleen nog maar enthousiast wordt van honden en dan heb ik het wel over Honden met een hoofdletter. 
Sorry voor de dames die van keffertjes houden, ik kan er helemaal niks mee. Geef mij maar een stevige hond, eentje waar je heerlijk mee kunt stoeien en knuffelen. 


Deze Minion creatie is van Pat's manlief, hij heeft de compressor op zijn bedrijf gepimpt. Ik maakte deze foto donderdagavond toen we daar waren tijdens de officiële opening van zijn zaak. Ik zal maar even de naam niet noemen, neem aan dat hij nu niet meteen wilt gelinkt worden aan mijn blog en ik andersom ook niet ;). Maar is wel te lezen op de Minion :p. 


Oh ja vorige week vrijdag heb ik weer wat vorderingen kunnen maken aan mijn jas. 
De zijkanten en de mouwen zijn klaar, ik heb ze breder gemaakt en de fluwelen band erop gestikt. 
Nu nog de onderkant van de jas met de hand naaien, Marleen onze werkbegeleidster heeft hem voor me afgespeld, met een mooi verloop van kort van voren naar langer van achteren. 
Dan nog een hele nieuwe binnenvoering maken en dan is hij klaar...maar dat zal nog even duren want dat moet tussen de bedrijven door ;). 
Dankbaar in ieder geval voor alle hulp van Marleen, zonder haar had ik dit niet kunnen doen. 

Met een toepasselijk plaatje sluit ik deze dankbare woensdag af. 


Warme creatieve groetjes van Susan

5 opmerkingen:

  1. Amai, arme jullie! Fijn dta het al wat beter gaat! En dat je zo dankbaar bent, zo wijs en stoer van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ow wat ellendig zo samen ziek zijn! je zou dan juist een beetje voor elkaar moeten kunnen zorgen. Lief engeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik had je al gemist, fijn je weer te lezen
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O,o wat kan een mens zich beroerd voelen he!!! Gelukkig gaat het weer iets beter. Ik zou me ook erge zorgen gemaakt hebben. Ik heb ookniet vel met poezebeesten maarhonden wel en ook kleine want die zijn een stuk pittiger dan die grote lobessen.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Getsie, wat klinkt dat allemaal eng en bedreigend zeg. Allebei zó ziek, dat komt niet vaak voor. Wat fijn dat het nu in ieder geval weer een beetje beter met jullie gaat. Gelukkig waren er ook fijne dingen. Ik wens je een heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...