donderdag 2 mei 2013

Tante Jannie op bezoek

Gisteren was het dan eindelijk zover tante Jannie kwam op bezoek, ik maakte dinsdag tijdens de inhuldigingsceremonie van onze nieuwe koning al een soepje à la Janina, aardappel-prei soep. Ik bakte een brood, nou ja de broodbakmachine deed dat en gisterenmorgen maakte ik alvast avondeten, een roerbakschotel met kip en verse groente.

Ik was de afgelopen dagen ook aan de knutsel voor tante Jannie die natuurlijk in het echt niet zo heet. Als je haar nog niet kent, neem dan een kijkje onder deze link; http://tantejannie.blogspot.nl
Ze had namelijk nog een PIF van mij te goed en een Give away. Beide maakte ik net wat uitgebreider omdat ik haar graag wilde verwennen, maar niet teveel...want dat hadden we ook afgesproken dat we niet te gek zouden doen.

Ik maakte een vrolijke armband met engelenbedeltjes, ze gaf aan van kleur te houden toen ik vroeg welke kleuren haar favoriet waren, dus ik heb een raffel aan kleurtjes gebruikt. Ze houdt ook van vleugels las ik en ik had nog wel een grote engelenvleugel liggen en deed daar nog een leuk engeltje bij samen aan een sleutelhanger.

De PIF (Pay It Forward) die deed ik in het Parijs thema, want die lieve tante is gek van Parijs. We delen die voorliefde, alleen komt ze er een beetje vaker als ikke ;). Maar ikke kom er alweer een beetje langer hihihi, ze mag zich dan wel tante Jannie noemen maar ik zou qua leeftijd wel haar tante kunnen zijn hihihi.
Ik maakte een engel à la Jurianne Matter van een voorpagina uit een boek van Parijs, ik omhaakte al wekennnnn geleden een metro ansichtkaart van Parijs. Natuurlijk omhaakte ik die niet echt, ik deed er een festonsteek om en naaide er vingerhaaksel aan vast.
Ik had dit ook eerst voor de andere PIF's willen doen, maar pff wat is me dat een werk. Iedere PIF is ook anders, maar toch een beetje hetzelfde. De twee andere moet ik nog versturen naar Mieke en Kim ;).
Oh ja als extraatje maakte ik nog een eifeltoren stempel, wat een priegelwerkje is dat, maar het resultaat daar ben ik tevreden over. Voor mezelf maakte ik er ook eentje :).
Ik gaf haar ook nog een klein kadootje erbij, een paardje dat ik scoorde in de kringloop samen met een stel andere dieren, deze had ik dubbel en wie doe ik daar een groter plezier mee als die lieve tante Jannie.

Over haken gesproken tante Jannie zou me gaan leren haken, nou lieverds geloof me die lieve tante is uiterst geduldig maar deze dame kreeg het niet onder de vingers. Ik zat de hele tijd in de knoei met mijn vingers, ik kreeg het allemaal niet fatsoenlijk vast gehouden en om de dag nog een beetje leuk voor mezelf te houden gaf ik aan dat het niks werd.
Ik laat dat haken lekker aan anderen over, handwerken is gewoonweg niet mijn afdeling en eerlijk gezegd heb ik ook helemaal geen tijd voor nog een nieuwe hobby.

Daarna zijn we dan ook lekker even erop uit geweest, we hadden afgesproken dat we nog even zouden gaan kringlopen en in Kerkrade ligt een kringloop waar veel spelletjes zijn voor leuk geld, dus togen we daar heen in haar Smart. We deden van te voren ook nog even de prijsmepper aan ;).

Natuurlijk hebben we 's morgens lekker uitgebreid gekletst, manlief kwam er gezellig bij met de lunch en na het kringlopen bij het avondeten vertelde hij tante Jannie de oren van de kop af. Normaal is hij heel stil, maar over het onderwerp auto's kan hij natuurlijk uren praten. Tante Jannie die had waarschijnlijk al een vol hoofd van kwebbeltante Susan die de hele dag al gerateld had hihihi en zoals een echte tante heeft ze ook gezellig mee gekwebbeld.

Gisteravond deelde ik al op mijn engelenblog wat Tante Jannje voor mij maakte, zo superlief en zo leuk. De dames die haar kennen weten dat ze een tekentalent is en ze had dan ook geweldig lieve, leuke en ontdeugende engeltjes voor mij getekend en daarmee een heel snailmail pakket samengesteld met enveloppen, kaarten en papier om op te schrijven, ze deed er ook nog een heel stel snailmail stickertjes bij :D. En last but not least zat er ook nog een mooi notitieboekje bij met ook al zo'n lief engeltje erop.
Ik kreeg by the way ook nog een kadootje in een zen tasje, een gehaakt bloemetje en zelfgemaakte veertjes voor aan mijn dromenvanger ;).

Ik vond het een geslaagde dag en manlief zei toen ze weg was 'ik geloof wel dat ze het naar haar zin heeft gehad' hihihi. Ik geloof het ook :).


Warme creatieve groetjes van Susan














15 opmerkingen:

  1. Wat een heeeeeeeeeerlijke dag is dat geweest meiden! Helemaal toppie!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat was het zekers! Ennuh natuurlijk dachten we ook aan jou toen we in de kringloop waren, kijk maar naar mijn lotto spel dat ik natuurlijk gescoord heb vanwege die lieve bambi en andere plaatjes ;). Knuff!

      Verwijderen
    2. Was ik er toch indirect een beetje bij hihihihi

      x x x x

      Verwijderen
  2. Wat een fijne dag, heerlijk! Leuk zo'n blogontmoeting hoor :)
    En haha, leuk om te lezen dat mijn soep een koninklijk tintje heeft gekregen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die soep van jou is echt een toppertje en ook een blijverdje. Tante Jannie wilde ook weten hoe ik hem maakte en ik vertelde haar natuurlijk graag hoe en wat. Ergens staat bij een bericht van mij ook de link naar jouw recept.
      Voor diegenen die benieuwd zijn, effe in zoekvak bijvoorbeeld 'prei' in typen en hupsakee daar komt dan een verzameling blogposts uit met prei ;) en in een van de eerste posts een link naar het recept bij Janina.

      En ja ik snee de prei, pelde de uien en schilde de aardappelen allemaal met uitzicht op de ceremonie in de kerk en zo kreeg die geweldige soep inderdaad een koninklijk tintje ;). Thanks for sharing! Knuff!

      Verwijderen
  3. Ha wat een gezellig dag! En wat een leuke dingen hebben jullie geknutseld! Ik kan ook niet haken hoor, je bent niet de enige! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een gezelligheid, dat haken moet je echt nog eens proberen op een rustig momentje. is zo de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt gezellig en geslaagd!!
    Leuk zeg.
    Wat is dat engeltje schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat het zo'n geslaagd dagje was! En leuke dingen hebben jullie elkaar gegeven zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha ik zie dat al helemaal voor me hoe jullie dan met z'n tweetjes zo kwebbelend op de bank zitten! Leuk joh! En elkaar goed verwend met leuks, helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo, dat klinkt als een mega reuze super gezellige dag.
    Jammer dat het haken niet gelukt is. Maar je stempelmaakkunst maakt dat ruimschoots goed. Daar ga ik me nou weer niet aan wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat pakket dat je van tante Jannie kreeg... Helemaal fantastisch! Zo gaaf gemaakt! Ik wil ook langs de prijsmepper! Zag het bij tante Jannie. Misschien als ik in het zuiden ben volgende week... Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuk! Ik wil ook wel zo een pakketje! leuk dat je blijft bloggen!

    www.themindofanexchange.blogspot.com. ik ontdek de blogwereld nog.. kom je ook eens langs?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...