maandag 13 mei 2013

Daar ben ik weer...met wolken foto's

Hey lieverds zoals jullie zien heb ik twee dagen geen wifi gehad, hadden we wel kunnen kopen op de camping in Milaan, € 5 voor een hele dag maar ja je bent er toch meer niet als wel dus hebben dat maar gelaten.

Maar ik ben er weer (tenminste ik hoop dat ik in Florence wifi heb ;)) en kom twee blogposts met jullie delen. Het is zondag op maandagnacht als ik dit typ, ik sliep bijna maar plotseling gooide manlief (nèh lief is ie niet echt hihihi) de slaapzak van me af en brr wat was dat koud want het begon wat te regenen blijkbaar (ik had mijn oordopjes in dus hoore niks) en hij had 's morgens mijn handdoek te drogen buiten gehangen en helemaal vergeten binnen te halen. Nu ligt hij dus weer lekker te slapen en ben ik wakker om half een 's nachts grrr. Ik hoor vanalles en nog wat door mijn oordopjes heen en kwam niet terug in slaap dus bedacht me om dan maar alvast een blogpost te schrijven.

Zaterdagochtend vertrokken we uit Duitsland, door Zwitserland door de Gotthard tunnel naar Milaan. Ik maakte een hele verzameling wolkenfoto's voor jullie, een aantal van jullie zijn net zoals ik 'lid' van de wolkenclub dus die foto's zullen jullie wel bekoren. Nou ja ik denk dat die iedereen wel mooi vind.
Wat wel grappig is om te zien dat het voor de Gotthardtunnel nog erg grauw en bewolkt was en daarna veel zonnig met weer hele andere wolken. 's Avonds in Milaan toen we naar de supermarkt liepen waren weer hele andere wolken, zulke die je bij ons niet ziet, het zag bijna uit als nepwolken zo mooi, zo dik en zo bijzonder.

De tocht door de Gotthardtunnel was trouwens geen pretje, de motor van onze Mini raakte wel erg oververhit door al die bergen en kwamen voor de tunnel ook nog in een file van een half uur terecht. Ze hebben daar stoplichten zodat je natuurlijk met een flink afstand van elkaar blijft rijden en om de motor af te koelen moest de verwarming aan. Ik kan al in de winter niet tegen de verwarming, maar nu was het denk ik zeker over de 35 graden in de auto en met het raam open en ik met mijn hoofd buiten het raam om zoveel mogelijk frisse lucht te krijgen. In de file viel dat dan nog wel mee maar in de tunnel was het ook heel warm qua lucht dus wat was ik blij toen we uit die tunnel van 17km lang waren.

Zo dat was blogpost 1, speciaal voor de wolkenclub dames ;). Ik denk dat ik nu toch maar een poging ga doen om te slapen. Knuff! Ps ik maak deze in mijn notities, foto's zoek ik morgen er wel bij ;).

Zo vandaag is het dus maandagavond en we zijn nog in Milaan. Hebben vanmorgen de tent ingepakt en vlak voordat we vertrokken bleek er een probleem met de Mini, dus zijn we bezig geweest om een onderdeel te vinden en daarna zijn we lekker gaan relaxen op de camping nadat we de tent weer hebben opgezet ;). De motor moest toch afkoelen en inmiddels zijn we in de namiddag nog op zoek geweest naar moertjes en ondertussen de buurt verkend, iets lekkers bij de supermarkt gekocht en nu zit weer alles erop en eraan.


Warme groetjes van Susan


1e collage is vóór de Gotthard tunnel onderweg vanuit Duitsland en natuurlijk ook in Zwitserland (man wat voel je je nietig met die enorme bergen om je heen).

2e collage spreekt voor zich. Mini foto's mét wolken :).

3e collage ná de Gotthardtunnel scheen het zonnetje volop en rechts beneden is in Milaan vlakbij de camping.

En nog een fotoowtje van ons tweeën onderweg manlief is geconcentreerd aan het rijden ;)







9 opmerkingen:

  1. vooral de onderste foto///.......kei gaaf ♥

    geniet

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jaaaaaaaaaaaaaa wat een leuke foto van jullie !!!
    En ik krijg het helemaal benauwd van je tunnel verhaal gatsie! Geniet nog hè !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk verslag meis .... ookal is de 1e wakker zijnd in de nacht getypt hihihi

    Enne gave foto's!!!!!!

    Gelukkig dat de mini na wat herstel weer volledig meedoet hihihi is wel een leukertje hoor!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ow die tunnel echt ik heb er dezelfde herinneringen aan met ons oude antieke VW busje bibberrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er allemaal prachtig uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad, die onderste foto! Erg leuk!!! Voor de rest ook mooie foto's! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Awww die lieve kleine mini in die grote bergen. Is ie helemaal niet gewend natuurlijk ;) Vroeg me al af hoe hij het zou houden. Het scheelt natuurlijk ook als je de handrem er af haalt als je weg rijdt. Ik ben 10 jaar geleden met mijn toenmalige vriendje en zijn familie (geen succes!) naar Oostenrijk gereden. Ik had toen net 2 weken mijn rijbewijs en ergerde me rot aan hem. Dat resulteerde er in dat ik dus na een pauze weer de snelweg op reed met de handrem er weer op. En ik maar denken: Zo, dat rijdt inderdaad wel heel zwaar in de bergen. LOL Maar ik geloof nooit dat jouw manlief dat zou vergeten ;)Prachtige plaatjes hoor! Knufff!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi mooi mooi, merci!!!
    blijven genieten, liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...