maandag 13 mei 2013

Bella Milano

Gisteren zijn we Milaan in geweest, de hele dag rond gereisd op een kaartje van € 1,50 per persoon omdat het autoloze zondag was. Zalig geen auto's, wel taxi's en ander openbaar vervoer waar je op letten moest én natuurlijk ook op veel fietsers ;).

Ik heb een paar collages voor jullie samengesteld van de foto's die ik op mijn iPhone maakte. Jammergenoeg worden ze dan wel een stuk ingekort, maar het geeft een beeld van Milaan.
Natuurlijk heb ik ook een foto gemaakt van de Dom, maar ik heb een meer creatieve look gekozen dus daar geen foto van in de collages.

Ook zijn we weer op zoek gegaan naar een kerkhof en wow dat was me toch bijna gewoon een beelden tuin. Op ieder graf stond zowat een beeld, ik heb genoten, echt ik vind dat super om over zo'n kerkhof rond te lopen, heaven on earth is dat voor mij is zo'n oud kerkhof.
Ik kan me voorstellen dat andere mensen dat maar niks vinden en vooral ook niet het gangenstelsel onder dat gebouw dat je op de derde collage ziet. Je kon echt bijna verdwalen daar beneden in die gangen, het was ook best wel creepy hoor, maar toch Susan smult daarvan. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik voor de zekerheid goud licht om me heen heb gezet om me te beschermen tegen dolende zielen.

Manlief loopt met liefde met mij over zo'n kerkhof en gaat dan helemaal los met fotograferen van engelen voor mij en wijst me ook regelmatig op prachtige engelen en geloof me daar waren er heel veel. Veel grote familiegraven/tombes, die van Père Lachaise in Parijs zijn er echt niks tegenover. Het was echt een mega groot kerkhof en ik had er nog wel veel langer kunnen rondlopen, maar we waren er pas om vier uur en om zes uur ging het dicht. Het was gisteren ook goed heet, dus heb daar veelal de schaduw opgezocht en met die grote tombes was die er volop ;).

De collages met de engelen heb ik nog niet gemaakt en ik denk dat dat wat voor morgen wordt (zie dan mijn engelenblog) het is hier nu half elf en de andere collages heb ik vanavond net na het posten van mijn vorige blogpost gemaakt. Daarna zijn we lekker gaan uiteten samen met onze Belgische Mini vriend Robert die hier ook op de camping is sinds gisteren.
Lieverds een goede nacht, tot een volgende blogpost, knuff!


Warme creatieve groetjes van Susan

Ps. Ik heb net nog een collage gemaakt en toegevoegd van enkele foto's die ik gemaakt heb van de portretten van overledenen die ondergronds waren begraven.







13 opmerkingen:

  1. Suus heeft het naar haar zin :)
    Mooie foto's!!
    Enjoyyy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa Suus heeft het zekers naar haar zin. Verheug me ook op Florence, maar vond het helemaal niet erg om een dagje rustig aan te doen op de camping. Eigenlijk ook totaal geen stress gehad met ons tweetjes vanwege de kapotte koelvin van de radiator. Normaal zou manlief dan nog wel eens een beetje vervelend reageren naar mij, maar geen ruzie, gewoon samen op zoek naar de winkel met de auto onderdelen waar ze alleen maar Italiaans spraken hihihi. Maar het is gelukt en ze vonden het prachtig dat we daar met een 'Mr. Bean' Mini waren en ze gingen om 12 uur dicht en konden hem niet vinden en verwezen ons naar een andere die ook langer open was en opeens kwamen ze er mee aanzetten. Prachtig en wij zeiden 'Mille Grazie', duizend maal dank...hoorden we toevallig de dag ervoor. Natuurlijk hebben we ook het onderdeel nog betaald ;). Och als je probeert om in ieder geval Arriverderci te zeggen en Grazie, Buon Giorno (uhm of je dat zo schrijft weet ik niet) dan kom je al een heel eind en daarna in het Engels ;) hihihi.
      Knuff!

      Verwijderen
  2. Ooooh dankjewel voor deze mooie update, fijn
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow meis die foto's!
    Begraafplaatsen hebben zeker wat!!!!!

    Geniet van het mooie weer ... hier mis je niks ... is weer als vanouds herfstachtig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik hoorde het al vanmorgen van mijn dochter die terug is gekomen van haar vakantie en sms'te dat het voor haar 30 graden verschil was. En vanmiddag van mijn moeder toen ik haar op de whatsapp had. Brr mis ik zeker niks, hoop dat het weer snel aantrekt. Knuff!

      Verwijderen
  4. Zo te zien hebben jullie het hartstikke leuk. Veel plezier en tot de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig begraafplaatsen er hangt zo'n serene rust

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha volgens mij vermaken jullie je prima daar! Ziet er ook wel echt geweldig mooi uit hoor. Zoals je weet ben ik ook dol op kerkhoven dus ik zit even te genieten van je mooie foto's! Knufff!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig daar! Zowel het weer als het culturele deel :) En ja, begraafplaatsen zijn vaak zo heerlijk stil :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hmm ja begraafplaatsen zijn stil brr ik heb er niets mee maar manlief gaat regelmatig bloemen brengen bij bekende overledenen. (zonder mij) opvallend dat daar altijd een fotootje bij is. In belgie geloof ik adverteren ze de rouwadvertenties ook met foto. Heel anders dan hier.
    Jij geniet in ieder geval en je hebt prachtige foto's gemaakt ! Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk Milaan zijn wij een paar jaar terug ook een aantal dagen geweest voor oa. een autoshow en ik herken een aantal foto's, veel plezier meis!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...