vrijdag 17 januari 2014

Love is in the air

Overal om ons heen zie je hartjes...ja de Valentijn komt er weer aan...

Ik ben weer bezig met een hart te maken van de stofresten van mijn lapjesdeken waar ik vierkantjes voor aan het snijden ben. Hij is nog niet helemaal gevuld, er kan nog veel meer bij...

Ook op mijn werk zijn we bezig met de valentijn, ik maakte deze tijdens afwezigheid van onze werkbegeleidster. Als ze er niet is kan ik niet verder met mijn 'maxima jurk' ;). 
Toen ik hem aan het vullen was bedacht ik me dat ik er wel aan had mogen denken om niet zo kort op de kant de knoopjes te doen. Maar och dat is een leerproces en zo kunnen collega's er ook van profiteren dat ze eraan moeten denken om wat meer afstand te houden. 

Maar op het blog van Renee kun je het hele jaar door hartjes zien, ze gaat namelijk elke week een hartje sturen naar iemand die het nodig heeft. 
Ik las er hier http://vanrenee.blogspot.com/2014/01/doe-je-mee-sterkte-hartjes.html over en moest eigenlijk meteen aan een vriendin van ons denken. Niet dat ik weet dat ze het heel zwaar heeft of zo, maar haar naam kwam meteen in mijn hoofd. Ik schoof het opzij, maar bij het zien van de hartjes kwam weer haar naam in mijn hoofd en ik besloot een mailtje te sturen. 
Deze week kwam het hartje bij Marloes aan, ze is er heel blij mee en dat is dan toch weer mooi. 
Ze schreef 'zomaar een verrassing in de bus vandaag. Wat een liefde stroomt er door de brievenbus... <3'. Leuk is dat hè?!
Ken jij iemand die een sterkte hartje kan gebruiken ga dan naar het blog van Renee en stuur haar een mailtje. 

Ik zie zelfs een give away met postzegel hartjes http://dubbeldjesenkwartjes.blogspot.com/2014/01/postzegel-hartjes.html hihihi komt me bekend voor ;). Och ja dat is de inspiratie die we hier bij elkaar opdoen. 

Ik ben al flink op aan het schieten met mijn lapjes snijden voor de lapjesdeken, ik zit op bijna 150 stuks. Vandaag heb ik vierkantjes gesneden uit een Barbie dekbed, Barbie zelf natuurlijk ontwijkend ;). 
Ik heb vandaag ook vier viltjes onder het plexiglas vierkant geplakt, omdat manlief er een handvat op gezet heeft was hij niet helemaal plat van onderen en dat begon me toch te irriteren hihihi. 

De achterkant van het dekbed ga ik ook nog gebruiken hoor, zo heb ik genoeg vierkantjes om uit te kiezen bij het leggen van een patroon...nou ja patroon, gewoon lekker door elkaar...wie weet ga ik ze morgen wel aan elkaar locken.  

Lieverds ik wens jullie een heel fijn weekend en nog bedankt voor alle enthousiaste reacties op mijn brandweer rode Ambela folklore omslagdoek van de vorige blogpost. Ambela heeft al twee bestellingen voor zo'n zelfde maar dan toch anders ;). 


Warme creatieve groetjes van Susan

9 opmerkingen:

  1. Ik ben ook bezig met hartjes maken. Dat komt door Rosalie van studio zakka. Die heeft een leuke hartjes swap. Vanwege jaar 365 project. Zo leuk! Jouw harten zijn ook erg mooi. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja nu weet ik het weer...die had ik ook nog willen vermelden ;). Ben benieuwd naar jouw bijdrage, ik doe niet mee...effe te druk met allerlei anders...nou ja de komende maandennn ;). Knuff!

      Verwijderen
  2. Al die hartjes, daar word je toch vrolijk van. Je bent druk bezig met je lapjesdeken, ik ben benieuwd. Lieve grotjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hartjes ik kan er niet genoeg van krijgen, heerlijk!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk al die hartjes!
    Cool idd die steampunk dingetjes. Ik ga binnenkort eens bij mijn papa op zolder snuffelen. Hij was vroeger horloge maker en heeft nog heel veel bakjes en zakjes en dingetjes daarvan :)
    En zo'n fantasy fair lijkt me best lollig hoor. Ik vraag me alleen af wat je daar dan doet (behalve mensen kijken).....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou daar ben je wel effe mee zoet hoor met mensen kijken, 10.000 of zo...nou ja 75% of zo is ervan verkleed ;). Uhm kraampjes kijken, optredens kijken, lekker eten, je kunt er zelfs workshops doen...zwaardvechten of zo...oh en niet te vergeten...genieten van de omgeving...met pasen is dat kasteel de Haar bij Utrecht.
      En oh dat klinkt mega interessant dat jouw vader horloge maker is... Knuff!

      Verwijderen
  5. Hey jij bent al goed bezig met al je hartjes!! Helemaal klaar voor Valentijn :) Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van je lapjesdeken straks. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik loop een beetje achter met blogjes, dus nog een lete reactie op je fantastisch mooie omslagdoek van Ambela, wat een kunstwerk!! Jaaa en hartjes zijn en blijven bijzondere 'dingen' je kunt er zoveel mee zeggen, wat een leuk idee van Renee, ken haar blog nog niet, dus ga eens kijken!! Succes met je lapjes! xx..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook helemaal into de hartjes! Zoals MiM al aangaf: door Rosalie van Studio Zakka. Niet met haar swap, maar op instagram. En niet zoals Rosalie iedere dag een foto (365!!!), maar iedere week (52!). Opeens zie ik overal harten, leuk. En zeker leuk om er een foto van te maken en te plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...