dinsdag 1 september 2015

Met onze neus in de boter bij Pantalone


Dag lieverds daar ben ik weer, zaterdag gingen we naar Eindhoven om een bezoekje te brengen aan Pantalone. 
Sandra tipte me eens dat in Eindhoven een leuke winkel lag die ook Tante Betsy jurkjes verkocht. 
Ik mailde al eens over en weer met eigenaresse Mariken over mijn Tante Betsy jurkjes liefde en toen ik vorige week aan haar vroeg of ze wellicht de pistolen jurk van Halsoverkop binnen had gekregen, heeft ze me die gereserveerd, ik kon namelijk niet zomaar even meteen de trein pakken richting Eindhoven. Zo lief van haar en wat een service want een paar dagen later vroeg ik of ze de L ook voor me aan de kant kon houden en yess ook dat was geen probleem. 


Eerst bezochten we een autokerkhof, nou ja sloop, maar het was meer een kerkhof...met allemaal wrakken. Ik voel me normaal helemaal happy op een kerkhof maar dit kerkhof daar vond ik niks aan. Als het nu allemaal klassieke auto's waren geweest, mooie amerikanen...dan wellicht wel. Maar dit waren allemaal jonge jappen, nope geen bal aan, gelukkig duurde het bezoekje niet al te lang...ik fotografeerde wel manlief die op de auto's klom ;). 


En daarna hup naar Eindhoven, naar Pantalone...het toeval wilde dat we langs Uden reden, dit was vlakbij de sloop, ik zag onlangs dat Halsoverkop daar een winkel heeft.
Ik heb manlief maar niet gevraagd om daar nog even naar toe te gaan, al was ik wel heel nieuwsgierig, maar ik had Mariken verteld dat we vóór 12uur zouden komen...dusss hup naar Pantalone. 


Wow wat een mooie winkel, een waar snoepparadijs gaf Sandra al aan en jawel hoor daar had Sandra niks teveel of te weinig over gezegd.
Wat ik erg leuk vind aan Pantalone is dat alle merken door elkaar hangen. King Louie jurken hangen gebroederlijk naast Halsoverkop jurken. Blutsschwester gezusterlijk naast Tante Betsy...natuurlijk zal dit niet exact zo zijn en is alles wel doordacht opgehangen, maar ik vind het een geweldige opzet en heb met plezier door de winkel gehuppeld, manlief had zich al meteen op een stoel gesetteld, die had ik van te voren verteld dat dit bezoekje wel minstens een uur zou duren ;). 
Tante Betsy kwam ik op twee verschillende rekken tegen (ze hadden niet veel meer en zijn net als ons in blijde afwachting op de nieuwe collectie) en ook nog bij de uitverkoop hoek ;). Halsoverkop kwam ik op drie verschillende rekken/plekken tegen...om maar even een voorbeeld te geven. 



Ik kocht de pistolen jurk oftewel door Essebes de piefpafpauw jurk genoemd, nou ja ik kochttt...manlief kocht hem, het was zijn verjaardagskado voor mij (ik was twee weken geleden jarig). 
Bij de eerste aanblik vond ik hem helemaal niet zo leuk, ik zag hem namelijk meteen toen we de winkel inliepen, maar toen ik hem eenmaal aandeed en uit het leuke pashokje huppelde veranderde ik heel snel mijn mening, hij stond me prachtig! Uiteindelijk wel besloten voor de L ipv de XL, die stond me net wat beter en is qua lengte ook beter. 



Ik had al huppelend door de winkel ook de stierenjurk in mijn 'mandje' gelegd en een leuke roze Halsoverkop jurk... Ze stonden me allebei even super, de stierenjurk is alleen te smal...kokerrok pasvorm en tsja op de fiets werkt dat niet...de roze hing ik snel terug, hij stond prachtig maar budgetmatig heb ik die maar weer teruggehangen...


Tante Betsy jurken heb ik ook nog gepast, ze hadden op het moment weinig. Een van de verkoopdames droeg een groene Tante Betsy jurk, hij staat haar echt superrr en ik wilde hem toch ook wel eens even aan mijn lijf zien...er hing namelijk nog eentje in de winkel...een XL'tje. 
Hij stond me niet zo mooi, was zelfs te groot...ze hadden wel nog een blauwe, maar die was me te saai. 
Ik merk toch dat ik wel hou van uitgesproken printjes...


Ook paste ik een Tante Betsy jurk uit de sale hoek, het was een L, ik heb zo'n zelfde model en die zit me bij de schouders wat raar en ik was benieuwd hoe deze zat en wow deze paste me zelfs en zat prima aan mijn schouders. Ik heb normaal XL...in de nieuwe collectie. 


Het is by the way sale bij Tante Betsy herself! http://www.tantebetsy.com/
Ik scoorde gisteren de theekopjes doorknoop jurk. Petra tipte me en ik sjeesde naar Tante Betsy, gooide vliegensvlug de theekopjes jurk in de winkelwagen en rende naar de kassa. Natuurlijk allemaal niet in het echt, want bij Tante Betsy in de winkel shop je online ;). 




Zo nu weer terug naar Pantalone http://www.kunstvanhetkleden.nl/
We vielen zaterdag met onze neus in de boter...de dag ervoor was 's avonds de opening gevierd van de nieuwe zaak en er was nog eten over en we kregen zomaar gratis lunch aangeboden! Na de 'piefpafpauw' jurk afgerekend te hebben mochten we lekker op het terras plaatsnemen onder een grote parasol en werden we heerlijk verwend met een lunch van lekkere zelfgemaakte salade, lekker brood...én goed gezelschap! 


Manlief zei later dat hij het echt een hele goede service vond dat iedereen in de winkel heel enthousiast haar werk deed en mensen echt adviseerden en hielpen...hij heeft ruim de tijd gekregen om te sfeer op te snuiven in Pantalone ;) hihi. Mariken en lieve andere medewerksters die zo enthousiast hebben geholpen wij komen zekers nog eens terug en wie weet als de nieuwe Tante Betsy collectie binnen is dat ik een goede vriendin van me meesleep naar jullie winkel, ze heeft soms een zetje nodig ;). Oh ja ze hebben natuurlijk niet alleen jurkjes, maar alles wat een vrouw zich wensen kan op kleding gebied...en zelfs ook mannen en kids kunnen er terecht!


Zo ik ga een einde breien aan mijn verhaal, we hebben by the way ook nog een paar kringloop winkels bezocht in Eindhoven. Thanks voor de tips Sandra :). Ik scoorde er eigenlijk niet echt wat...ik probeerrr me wat meer in te houden :). 
Zondag waren we naar een rommelmarkt in de buurt, ik kom er elk jaar én dochterlief stond er deze keer spulletjes te verkopen samen met haar vriend en wat zag mijn oog toen ik gezellig bij dochterlief stond...een Tante Betsy jurk (Dress Pien)...ik sjeesde achter de dame aan en had een kort gesprekje met haar...later toen het tijd was om naar huis te gaan zag ik haar achter een kraam staan en vroeg ik of ik samen met haar op de foto mocht. Zo leuk om een mede Tante Betsy liefhebster te zien uit de buurt!


Warme creatieve groetjes van Susan

24 opmerkingen:

  1. Er valt mij onmiddellijk een rode draad op in je blogpost ;-)
    Nou ja, een rood draadje... Twee keer schreef je iets over "normaal een XL hebben, maar nu toch maar een L genomen", en ergens anders nog dat de XL te groot was...
    Je nieuwe levensstijl begint serieus vruchten af te werpen ! Of centimeters afwerpen, is misschien beter gezegd... Pas toch maar op meisje, binnenkort zijn al je oude jurkjes in je kleerkast te groot !
    Pantalone (grappige naam voor een winkel met jurkjes ;-)) lijkt me een fijn winkeltje, en wat een service ! Jurkjes opzij hangen voor iemand die ze nog niet eens kennen, amai, da's uitzonderlijk ! En dan nog eens lunch erbij ! Super !
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè ik vond het ook een geweldige service van Mariken :D. En oh dat valt nog wel mee hoor, mijn buik is nu minder opvallend geworden ;) zo heel veel is er niet veranderd hoor. En de theekopjes jurk kocht ik gewoon in XL en die had ik echt niet kleiner moeten hebben ;) dus dat komt wel goed en och anders maak ik ze allemaal wat smaller. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  2. Die PiefpafPauw staat je inderdaad geweldig!!!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk uitje voor jou. Alsof je in een snoepwinkel bent! Of in een speelgoedwinkel. En een complimentje voor jou man. Wat een lieverd, zo geduldig. En de piefpafpoefjurk staat je geweldig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is echt een feestje deze geweldige winkel met heel leuk personeel!
      Ennuh manlief was gewaarschuwd dat het zeker een uur zou duren, hij kon lekker zitten in die heerlijke feauteuil en internetten en vrouwen bekijken ;) hihihi. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  4. Wat een gave jurk en wat staat hij jeleuk. Die laarzen doen het er ook goed bij... nee die oranjesjurk staat je niet.... valt niet mooi.. Jammer hij is wel vrolijk.. Wat heerlijk he z'n snoep winkel vol met mooie vrolijke jurken.. Daar wordtje pas echt happy van en jij breng het ook zo enthousiast.. Ik moet maar eens gaan kijken bij dat winkeltje hier in de stad die verkoopt die merken ook allemaal. Moet ik wel een dikke beurs mee... en wie weet kan ik Harry mee lokken want ben ook volgende weer jarig... :-) en 1 jaar getrouwd.... eerst zelf maar eens koekeloeren...

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja zekers doen! Hoorde van Petra dat Mevrouw Janne ook heel leuk is! Die heeft ook diverse merken ;) en zal binnenkort zeker de nieuwe Tante Betsy collectie binnen hebben...effe via facebook in de gaten houden...
      Ja ben er ook erg blij mee, de cowboylaarzen had ik heel bewust aan gedaan op mijn Tante Betsy jurk ;).
      Ja de stierenjurk is te nauw gesloten, daar kan ik niet mee op de fiets springen. Wel vreemd eigenlijk dat Halsoverkop met korte mouwen jurken komt in deze tijd...lijkt me toch dat die nog met langere mouw jurken gaan komen. Maar ik verheug me op de Tante Betsy collectie :). Shop ze bij mevrouw Janne! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  5. Wauw, die jurk staat je goed. Bij de stierenjurk moest ik zelfs goed kijken of ik wel stieren zag. Wat een printje wel niet kan doen. En dat maatje ... je hebt gewoon een elletje. Heerlijk toch? Moet je al veel jurkjes vermaken? hihi

    De pistolen staan je schitterend. Hierin mag je zeker gezien worden. En nu ga ik de site van Tante Betsy nog maar eens bekijken. Eens kijken of er nog wat leuks hangt, of dat ik toch maar op de nieuwe collectie wacht.

    Groet Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja hoor er hangen nog leuke jurken, maar heb me bewust verder ingehouden want wil natuurlijk geld overhouden voor de nieuwe collectie ;). Ja heb idd een elletje, maar de theekopjes jurk wel in XL besteld hoor en die is precies goed zo! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  6. Echt fijn dat je het zo goed naar de zin hebt gehad!
    Weet je wat ik zo leuk vind aan de PiefPafPauwjurk; hij is écht anders, zonder dat hij uit de toon valt bij je andere jurken, super! En hij staat je top (natuurlijk, dúh! :-)))
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is waar hij past mooi bij mijn collectie ;). Maarreh viel me wel op dat de jurk reacties los maakt. Blije mannen gezichten vanwege de pistolen (en misschien ook wel mijn Goddelijk Rubens lichaam whahaha) en soms echt verbaasde blikken van oudere dames op de rommelmarkt.
      Och ik ben gewoon ME! Sjiet aon de luij! En hij staat me goed dusss. Dikke dankjewel knuffels om deze leuke winkel aan te raden!

      Verwijderen
  7. Ik moet lachen om de foto waar je op het terras zit met manlief. Je kijkt er zo super blij en opgewonden! Maar wat wil je na zo'n geweldige jurkenwinkel te hebben bezocht, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha ja ik sta uhm zit er super blij te wezen...die handen van mij op die foto ;). Ja het was een waar feestje. Wie weet een leuke winkel om een blogfeestje te houden met de blogdames uit het zuiden... Dikke knuffels!

      Verwijderen
  8. Wat een stoere stijl heb je toch, heerlijk om weer te lezen!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toffe adresjes aangedaan. Wat staan die jurkjes jou toch beeldig! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks lieverd. Ja ik weet waar ik de volgende keer weer heen wil in Eindhoven, echt een super winkel met een hele leuke uitgebreide collectie. Zekers wat ook voor jullie Belgische dames een aanrader want Eindhoven is best te doen neem ik aan voor sommigen van jullie. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  10. o wat leuk! Eindhoven is hier om de hoek :) Ik moet er nodig weer eens naartoe dus. De pief-paf-pauw jurk is super grappig, zowel naam als print. De andere trouwens ook hoor. Hoe leuk is het ook om jou als klant in de winkel te hebben! Enthousiasteling :) (en ook hoera voor man dat die braaf mee gaat)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar dacht ik ook al meteen aan jou, zou ook zomaar een leuke winkel zijn voor jou en je gezin...voor mannen hebben ze ook leuke kleding (nou ja die van mij draagt alleen Mini Cooper t-shirts en daar heeft hij een hele stapel van hihi, voor hem shoppen we op een mini meeting ;)).
      Ja ik betrap me wel vaker zelf op mijn super enthousiasme, die mond van me staat dan niet stil en ik ben dan echt bijna hyper te noemen. Terwijl ik van mezelf eigenlijk ook heel rustig ben hihi. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  11. Hij staat je geweldig!! Ik ben helemaal niet zo van de pistolen, moet daarbij toch altijd aan oorlogsgeweld en wapentuig, maar deze is super. Leuk, wildweststijl! Mocht manlief nog een keer in Uden op het autokerkhof moeten zijn, er zit ook een hele leuke kringloop. :) Ik ga zeker een keer kijken in Uden, dank voor de tip! :) Groetjes, fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mocht je je pistolenjurk ooit beuraken.... 😊 I like!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...