woensdag 25 december 2013

Trots op mijn met liefde gemaakte lapjes deken

Ja hoor jullie lezen het goed, het was een lapjes deken wat ik voor mijn dochter gemaakt heb, als kerstkado, en ik mag wel zeggen dat ik trots op mijn creatie ben :).


Ik denk al dat enkelen van jullie een donkerbruin vermoeden hadden wat ik aan het maken was ;). 

Een paar weken geleden zag ik mijn dochter op haar kamer op haar bedbank van haar hoogslaper onder een ikea fleece dekentje liggen en vond het tijd dat ze een grote warme deken kreeg. 
De dekens van de action zijn lekker groot en lekker zacht dus ben ik daar eerst naar op jacht gegaan. 


Stofjes had ik wel genoeg, alleen besloot ik al zoekende dat het alleen maar bloemenstofjes werden om toch een bepaalde eenheid te maken. 
Ik knipte in retro lakens, dekbed overtrekken, een (retro) tafellaken, kussensloop, alles met een leuk bloemetjes patroon. 

Ik had eerst 16x16cm (15x15) vierkanten willen knippen, maar dan moest ik er zo'n 160 knippen en natuurlijk ook aan elkaar naaien en dat is een beetje erg veel werk. 

Het werden 40 stuks van 31x31cm. Op het einde met het op elkaar naaien van de lapjes deken (met als tussenlaag twee ikea fleece dekentjes) en de action deken bleek dat ik me vergist had en een serie blokken teveel had genaaid ;). 
Och ja die was er zo vanaf gelockt...

Op mijn werk mocht ik onder werktijd de lapjes deken afmaken en heb ik beide dekens aan elkaar gespeld en genaaid (en ook nog een stuk eraf gelockt ;)). 
Hij is dus niet helemaal perfect, maar dat geeft niet, hij is met liefde gemaakt!

De dag erna heb ik nog een uiltje gemaakt voor in het hart dat ik thuis heb gemaakt van allemaal reepjes stof die ik ook in de lapjes deken gebruikt had (en nog wat andere ;)).

De krans is gevormd van een metalen kledinghanger, manlief heeft hem later nog wat meer in vorm gebogen. 

En gisterenavond, op kerstavond, was het dan zover dat ik eindelijk lapjesdeken kon geven. 
En yess ze vind hem mooi, ze appte me zelfs vandaag of ik er een foto van had (ook van de krans ;)) om aan de ouders van haar vriend te showen :D. 

Lieverds nog een fijne avond en natuurlijk voor morgen nog een fijne tweede kerstdag!


Warme creatieve groetjes van Susan

24 opmerkingen:

  1. wowww wat is DIT mooi zeg♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi kado. Fijne kerstdagen en een gelukkig 2014

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan me voorstellen dat je daar trots op bent, wat een werk! Fijne, warme kerst! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie deken, daar mag je zeker trots op zijn, en dat hartje erbij leuk voor op de kamer:)

    Fijne dagen
    Liefs ♥ Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een origineel en "warm" cadeau. Hier mag je zeker trots op zijn.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal goed gedaan Susan, dekens heb je nooit genoeg. En zeker niet van die leuke !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super mooi effect Susan! Echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg mooi en wat een klus om geheim te houden.
    Heel mooi.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zeker een kado om trots op te zijn. Lief dat je dochter om een foto vroeg om hem te showen.
    Fijne dag nog

    liefs Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dat gaaf gedaan! Zeker met liefde gemaakt!!!

    Fijne dag lieve Susan! Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een prachtig,lief,creatief kadootje

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw Susan, daar zit echt veel werk en liefde in. Daar kun je zeker trots op zijn hoor! Had je mijn berichtje nog gelezen dat ik je engelenpost heel lief van jou vond? lieve groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw wat mooi. Ik snap wel dat je dochter er helemaal blij mee is. Het is ook een mooie lekkere warme deken. Het hart vind ik ook geweldig zeg. Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi cadeau! Die viel zeker wel in de smaak ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi hoi ja mijn account deed heel raar en opeens alles foetsie,werd er naar van,het stoppen van volgen doe je in je Dashboard,daar zie je alle blogs aan de linkerkant staan en aan de andere kant een soort van sterretje en als je daar op klikt kun je blogs zoeken en verwijderen.

    Wat een prachtige deken heb je gemaakt,zo knap gedaan,je hart ook zo leuk! Ik hoop dat je fijne kerstdagen hebt gehad,ik ben je gaan volgen,ik mis nog zoveel blogs,elke dag zoek ik er wat op,wat een werk haha,fijn weekend,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een lief en mooi cadeau! Een deken om te koesteren.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...