Posts tonen met het label Orgonite. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Orgonite. Alle posts tonen

dinsdag 15 december 2015

Dankbaar! Al 4 jaar Blogger!

Hey lieverds zo ik heb net mijn dagelijkse Tante Betsy blogpost gemaakt en hup verder aan een blogpost voor mijn creatief blog. 
Morgen is het alweer 4 jaar geleden dat ik begon met bloggen en nog geen enkel moment spijt gehad. 
786 berichten, straks 787, in 4 jaar tijd! 
278697 pageviews en 237 volgers via blogger, 303 volgers via Bloglovin. Thanks girls!


Ik hou van die dubbele nummers, ik zocht ze even op (Angel Numbers 101 app van Doreen Virtue). 
787 : You’re “on a roll,” and everything is blossoming for you right now, especially in the areas of career and finances. This is a great time to begin new projects, ask for a promotion, and pursue other new career-related endeavors.
303 : God and the ascended masters have heard and answered your prayers.
En meteen mooie boodschappen van de engelen :). Ja zelfs op mijn engelenblog heb ik na lange afwezigheid weer eens een bericht gedeeld. 


En ja ik ben 'on a roll'...ik realiseerde me onlangs dat ik Fashion Blogger ben geworden. Wie had dat ooit gedacht?! Ik niet hoor. 
Net zoals ik nooit gedacht had dat ik hardop zou durven te zeggen dat ik creatief ben. Ja vroeger dacht ik dat ik dat niet was. Zo kun je veranderen door de jaren heen en kun je wegen inslaan waar je nooit van gedacht had dat die op je pad zouden komen. 
Ik blog hier al lang geen 365 dagen meer, maar probeer nu wel wekelijks op dinsdag wat van me te laten horen. 


Ik wil jullie bedanken voor jullie leuke en lieve reacties. Jullie maken het zo leuk om te bloggen. Zoveel lieverds door de jaren heen leren kennen. Een paar jaar geleden nog een hele gezellige meeting gehad bij Essebes thuis op de Tuinderij. Dames die inmiddels niet meer bloggen staan op de foto, gelukkig zie ik nog wel eens wat van ze op Facebook of Instagram. 
Ja best veel dames zijn gestopt met hun blog, maar ik ga gewoon lekker door hoor. En gelukkig hebben we nog Kitsch in de Keet en Kerst in de Keet bij Lien ;). 


Nu dus ook Fashion blogger met mijn Tante Betsy blog, ik heb jullie hier bijna een jaar lang gek gemaakt met mijn Tante Betsy verslaving...mijn Tante Betsy virus. 
Meerdere dames zijn door mij aangestoken, ik ga me er niet voor verontschuldigen want de dames in kwestie zijn volgens mij stuk voor stuk helemaal happy met hun Tante Betsy jurkjes/rokjes ;). 
Binnenkort is er weer een Tante Betsy winactie (kadobon te besteden bij Tante Betsy haar webshop)...en nog eentje...ik mag namelijk ook van mijn sponsor Sokken-online.nl panty's gaan weggeven. 
Dus hou mijn Tante Betsy blog http://365daysofhappytantebetsydresses.blogspot.com/ in de gaten, nog leuker wordt volger...ik kan daar nog wel wat volgers gebruiken :). Heb er pas 12, maar wel al 14876 pageviews en 83 berichten! Volgen via Bloglovin kan natuurlijk ook of via Facebook (172 likes) en Instagram (206 volgers). 


Maar okay terug naar creatief zijn, ik lag de afgelopen dagen...vandaag ook nog...in bed. Maar ik heb wel tussendoor wat engeltjes geknipt om als kerstkaarten te gaan versturen. Ben flink verkouden geweest en oververmoeid en hoop deze week nog het werk te kunnen hervatten. 


Ik wil hier ook een leuke weggever gaan doen ter ere van 4 jaar bloggen, lijkt het je wat?! Wat het wordt weet ik nog niet. Wie weet verstuur ik wel verschillende dingen naar verschillende mensen. Dat laat ik gewoon lekker aan mijn gevoel over. Ben je wel in voor een verrassing of voor zo'n kerstengeltje. Meld het dan even hier!
Allright girls ik ga eens foto's zoeken voor bij de tekst. Dikke dankjewel knuffels! Volgende week dinsdagavond meld ik me en kun je lezen wie wat gewonnen of inmiddels al gekregen heeft. 


Warme creatieve groetjes van Susan

vrijdag 31 oktober 2014

Happy Halloween gift en nog meer leuks

Hey hallo lieverds de geefmaand november is voor mij al begonnen, vandaag gaf ik twee schedeltjes weg die ik eens zelf maakte van glasheldere giethars, ene gevuld met een orgonite mix en goud glitter en eentje gevuld met ijzerpyriet. 


Nee dit zijn de grote schedels die ik vanmiddag schoon maakte en rondom mijn chembuster plaatste in een cauldron (heksenketel) in een schedelkring. 
De schedels heb ik allemaal zelf gemaakt (dat is alweer enige jaren geleden) net zoals de chembuster. 
Ze staan nu in de huiskamer hun goede energie uit te stralen. 

Hier staan de kleintjes erbij. 


Die met ijzerpyriet gevuld is niet de mooiste, maar hij wilde graag weggegeven worden. 
Ik volgde mijn gevoel en ging de straat op om het oud papier naar de ondergrondse containers te brengen, eerst kwam ik een jongen tegen van een jaar of tien samen met zijn moeder. Hij zocht de goudkleurige uit. En aan de overkant van de straat stond een jongen bij zijn fiets die krantjes/folders rond bracht. 
Het is toch wel heel bijzonder om out of the blue twee vreemden aan te spreken en een kadootje te geven, ik vond het heel leuk om te doen. 
Hier kun je het hele verhaal lezen; http://geefmaand.com/2014/10/31/happy-halloween-gift/


Vandaag maakte ik op mijn werk weer een rits tasje, ik heb er nu drie gemaakt.
Het is een make-up tasje die we in opdracht voor SmarTas http://smartas.eu/ hebben gemaakt. 
Mijn collega's die meer uren draaien en niet bezig waren zoals ik aan een Mode met een missie opdracht hebben er veel meer gemaakt. 

Dit is een van de tasjes die ik maakte, mijn eerste.


Dit is de jurk die ik vorige week maakte. 
Oh ja ik ging deze week nog een keertje vrijwillig naar mijn werk, weten jullie nog dat ik zo'n leuke winterjas kocht die me niet pastte. Die ben ik nu op mijn maat aan het maken (ik had er hulp bij nodig van onze werkbegeleidster en tijdens werktijd gaat dat niet lukken), ik heb er stukken gekookte wol tussenin genaaid. Denkelijk ga ik er nog lint in verwerken zodat die groene stukken niet zo breed zijn. 
De mouwen moeten nog aangepast te worden en de voering. 


Vandaag ging ook het doorgeefboek op de post naar Marloes en een leuk boek voor Nana, als ze zijn aangekomen deel ik de foto's hier. 


Gisteren kwam ik langs een flat met deze bijzondere zijgevel. Ik zag hem al eens eerder hoor. Ik kwam net van de kringloop af, waar ik dit scoorde. Ik kon het zwarte pieten spel niet weerstaan, de retro kussensloop was jammergenoeg of misschien wel gelukkig het enige retro beddegoed. Die roze kaarsen...lamp is een kadootje voor wie weet ik nog niet...denkelijk voor dochterlief. En die kerstkaartjes had ik eigenlijk helemaal niet nodig, maar kon ik ook niet weerstaan ;). 


Vandaag maakte ik deze foto van twee lieve ezeltjes bij de zorgwoningen bij de stadse boerderij. Ja lieve Essebes ik denk dan altijd meteen aan jou en jouw lieverds :). 


Zo nu ga ik ervandoor, morgen start de geefmaand november officieel. Ik ben heel benieuwd wat deze maand me allemaal gaat brengen. Hihihi klinkt wel vreemd, maar dit bewust geven brengt je toch ook heel veel moois. Dikke knuffels!



Warme creatieve groetjes van Susan ennuh Happy Halloween/Blessed Samhain!

woensdag 19 maart 2014

Mijn hommel kwam aan

Ik was net op het blog van Essebes, ik was benieuwd of ik ergens kon lezen of mijn post aan haar was aangekomen en nou ja het was wel meteen duidelijk hoor toen ik deze foto zag. http://espiratie.blogspot.nl/2014/03/post.html


Ik maakte deze hommel/bij...jaren geleden van glasheldere giethars met daarin edelstenen verwerkt. 
En omdat die lieve Bjorn naar de hemel is gevlogen en hij als nickname hommel had viel me opeens weer in dat ik er nog had liggen. Ik had er nog drie en pendelde welke naar tuinderij de Ganzert mocht uitvliegen en daar z'n positieve energie mocht verspreiden. 
Ik gaf hem nog een portie extra kracht door hem te behandelen met reiki. 

En natuurlijk twee lieve kaartjes erbij ;). Maar ik zag op facebook ook nog een heleboel kaartjes die Essebes kreeg van andere lieverds. Wat is blogspot toch een geweldig mooie warme deken waarvan ik deel mag uit maken. Dikke knuffels!

Zo lieverds ik ga er weer vandoor, maar niet voordat ik nog een mooie foto deel die ik maakte in het bos. 


Warme creatieve groetjes van Susan

zaterdag 9 november 2013

Dagje Maastricht - bereikbaar

Zo lieverds ik ben weer op weg naar huis van een dagje, nou ja middagje, Maastricht. 


Ik kon lekker goedkoop reizen, voor 2 euro en dit was een goed moment om mijn vader te bezoeken en ook mijn tante. 

Ik zit nog in de trein en kreeg net de vraag of ik een enquete over de treinkaartjes actie Maastricht-Bereikbaar wilde invullen en natuurlijk doe ik dat graag even. 
De jongedame was zelfs zo overtuigend dat ze bijna iedereen een enquete in de handen kon drukken hihihi. 


Mijn vader kwam me vanmorgen tegen 11 uur ophalen op het station en ik had nog een kleinigheidje voor hem mee genomen. Een Mini magazine die ik goedkoper had kunnen kopen als de oorspronkelijke prijs en een engeltje dat ik eens maakte met hem in gedachten. 

We hebben gezellig wat bij gepraat, ik had hem al sinds mijn verjaardag in augustus niet meer gezien en liet hem de foto's van de Elf Fantasy Fair zien en foto's van onze vakantie in Italië. Natuurlijk niet allemaal want dat zijn er heel veel ;). 


Daarna gingen we naar mijn tante op bezoek. Ik nam haar een zelfgemaakt engeltje mee, een edelsteen creatie die ik al langer geleden maakte, gevuld met lepidoliet. 
Ook nam ik nog een rozekwarts engeltjes hanger mee (geen foto van gemaakt, maar zo'n zelfde zagen jullie al eens voorbijkomen) en ik had in Italië nog kaartjes met de paus op gekocht met haar in gedachten en daar was ze ook heel blij mee. Ze is gek op engelen dus met mijn eigen gemaakte creaties heb ik haar ook heel blij gemaakt, de hanger deed ze meteen om. 
Ik gaf haar de engeltjes in een organza zakje dat ik gisteren zelf maakte. 


Inmiddels ben ik alweer thuis, manlief zal pas vanavond komen, dus een aantal uurtjes alleen in huis. Ik denk dat ik lekker niks doe, een filmpje kijken of een boek lezen. 

Maar eerst wil ik nog iets delen wat ik gisteren op de deurmat vond. Een verrassing van Tutti haakt enzo http://tuttihaaktenzo.blogspot.com/
Oh dat inpakpapier alleen al <3. De sterretjes in het zakje die mijn adres afdekken, bestelde ik via marktplaats en lagen ook op de deurmat ;). 

Ze wilde me bedanken voor mijn lieve woorden en wijze lessen :D hihihi bloos. Ze gaf me een mooie edelstenen hanger die ze zelf gemaakt heeft van Amethist en Maansteen, heel bijzonder en leuk om te zien hoe iedereen weer op z'n eigen manier iets met edelstenen kralen maakt. En nog een paar leuke engelenkadootjes, daar vind ik vast nog wel een plekje voor in huis ;) en die Flower Fairy kaart is ook weer heel leuk en gaat natuurlijk het kaartenrek in! Dankjewel lieve Yvonne! Dikke knuff!


En van MiM kreeg ik gisteren een hele blije app dat ze blij was met haar engeltjes. Ze zocht dit tijgeroog engeltje uit en ik zocht er nog een engeltje bij die ik eens bij de wereldwinkel kocht, roze natuurlijk omdat MiM net zoals ik van roze houdt ;). http://mimstasjes.blogspot.com/


Ik lees net in de reacties op mijn vorige blogbericht dat mijn give away kadootje ook bij Firewoman is aangekomen ( http://lincherie.blogspot.com/ ). Ze koos voor de hertjes stempel en ik deed er nog een flopjes stempeltje bij en een stempelkussentje. 

Ik deed op de kaartjes een poging om uit te leggen hoe je zelf een stempel kunt maken zoals ik het leerde bij MiM tijdens een stempel workshop.

Als je nu in de buurt van Amersfoort woont is dat een heel leuk idee om te volgen, ze geeft je veel tips en je maakt twee stempels tijdens de workshop (link staat boven de afbeelding van de stempels, effe reclame maken voor de lieve MiM ;)). 

Lieverds ik wens jullie nog een mooi weekend!

Warme creatieve groetjes van Susan

maandag 5 augustus 2013

Wat ik zoal deed de afgelopen week én een vraagje

Hallo lieverds ik zie dat het alweer bijna een week geleden is dat ik een blogpost postte. De dagen vliegen hier voorbij, nou ja soms zweten we ons in de rondte en komt er niet veel uit mijn handen maar 's avonds ben ik dan wel weer bezig geweest met giethars. 
Ik verstuurde ook nog twee boeken, het doorgeefboek 'de lijst van al mijn wensen' ging naar tante Jannie en het boek 'verrassing' ging naar Jolanda van JoJo's Creahaken, dit boek zal terzijnertijd ook weer doorgegeven worden. Het boek ruilde ik met Lien van Keetje van Lien voor een boek dat ik weer kreeg in een ruil met Zaanse Zolder Syl. Leuk toch al dat boekenruilen ;). 

Ik maakte dit weekend ook nog mooie wolkenfoto's, met die hete dagen is er jammergenoeg geen wolkje aan de lucht, zo saai ;), geef mij maar minder warme dagen met wel een prachtige blauwe lucht en allemaal prachtige wolken. 

Mijn vraagje heeft wat te maken met de kanten kleedjes waar ik de laatste tijd vaak over heb geschreven die ik in mijn jurk voor de Elf Fantasy Fair wil gaan verwerken. 

Om de kleedjes een beetje stevigheid te geven heb ik een pak 'crack free' stijfsel in poedervorm gekocht. Nu is mijn vraag of er iemand van jullie ervaring mee heeft. 
Ik wil de kleedjes niet zo keihard hebben zoals ik dat kommetje gemaakt heb met suikerwater http://365dagencreatief.blogspot.nl/2012/10/dag-312-in-het-teken-van-kaboutertjes.html
Maar wel dat ze enigzins stevig zijn zodat ze niet uitgezakt uit zien. 
Hebben jullie er ervaring mee, ik hoor het graag. Is het aan te raden om ze allemaal in de wasmachine te wassen en bij het laatste spoelwater een zakje crack free erbij te doen of kan ik het beter als handwas doen en welke verhoudingen heb je ervaring mee?

Deze week sloopte ik ook nog wat horloges, nou ja eigenlijk deed manlief dat voor me want mij lukte het niet. 
Ik heb wijzertjes en radertjes nodig voor juwelen die ik wil maken voor bij mijn Elf Fantasy Fair outfit. Nu heb ik me wel bedacht dat ik beter wat oude wekkers op de rommelmarkt of kringloop kan gaan scoren zodat ik ook wat groter formaat heb. 

En vandaag kreeg ik ook nog bezoek van MiM, ze is weer even in het zuiden en kwam ze gezellig even op flitsbezoek, nou ja niet zo eentje als het Koningspaar ;) hihihi. Ze bracht me een prachtig zelfgeschilderd kadootje mee, nou ja het is echt wel een kadó maar qua formaat niet. Kijk maar eens mee (op mijn engelenblog deelde ik ze net op groter formaat http://anangeleachday.blogspot.com/2013/08/kadootjes-van-mim.html) en voor de gelegenheid bakte ik de appeltaartdeeg koekjes á la Janina maar wel van een mix van de Lidl ;). 


Warme creatieve groetjes van Susan

donderdag 9 mei 2013

Bijna klaar voor vertrek

Goedemorgen lieverds jullie hebben al een paar dagen niks meer van me gehoord, nou ja bij een enkeling ben ik wel nog op bezoek geweest maar verder ben ik druk bezig met de voorbereidingen van onze vakantie.

Vandaag gaan we de auto inpakken, ik ben heel benieuwd wat er nu allemaal inpast. Natuurlijk kun je hem ook zo bepakken als het fiatje hier op de foto maar dat gaat 'm niet worden hihihi.
Ik zag die foto deze week ergens online en keek snel of het een Mini was, maar het is een Fiat. Natuurlijk niet minder leuk om hier toch even te delen, want het is net zo'n klein gebakje. Wij hebben gelukkig wel ook een dakdrager/imperial waar de tent en stoeltjes etc op gaat :).

Gisterenavond heb ik nog even de tijd genomen om nog een ketting te maken voor bij mijn recykleerrokje. Ik heb wel eens een rood-zwarte ketting gemaakt, maar vind die toch niet je van het. Dus heb ik op een orgonite Mini een hanger geplakt en wat zwarte, rode en witte kralen uitgekozen. Zo heb ik meteen een powerkanon om mijn nek hangen en totally Mini minded én een hele unieke ketting :p. Als je niet weet wat orgonite is, effe klikken op het label!
Vanmorgen zal ik alles eens gaan inpakken, gisteren kreeg ik wel effe een reality check want de weersverwachting zegt dat het regent in Florence rond die tijd dat we de Internationale Mini Meeting hebben. Mmm dat is minder, dan maar een paraplu klaar gelegd en ik zal ook wat warmere kleren meenemen voor 's avonds.

Lieverds jullie zien me de komende tijd weinig tot niet op jullie blogs, als ik wifi heb en ik heb wat te delen (mooie plaatjes ;)) zal ik dat zekers komen doen. Tijdens de meeting zal ik denkelijk helemaal niet online kunnen zijn. Hopelijk hebben jullie hier prachtig weer en wij ook :D. Dikke knuffel aan al mijn blogdinnetjes!


Warme creatieve groetjes van Susan


Oh ja gisteren ook nog even in mijn roze en paarse legging van de Miss Etam een bredere elastiek genaaid want die hadden me toch een smalle elastiek waardoor altijd het kruis omlaag zakte, zo irritant en al jaren last van hihihi. Nu hopelijk niet meer ;).


http://365dagencreatief.blogspot.nl/2013/04/waar-de-mini-ons-brengt.html
Is de link naar mijn blogpost waar we naar toe op vakantie gaan ;).









woensdag 3 april 2013

Ik ben er nog ;)

Goedemorgen lieverds vandaag weer eens een berichtje van mij, niet zozeer eentje met creaties want de afgelopen dagen ben ik niet echt creatief geweest en het ziet er ook niet naar uit dat ik daar de komende dagen de tijd voor krijg.

We hebben lekker luie dagen met het paasweekend achter de rug. Zondag hebben we helemaal niks gedaan en maandag heb ik manlief overgehaald om lekker te gaan toeren met de Mini, het was de eerste keer weer sinds maanden dat we met de Mini hebben gereden, weer lekker door het Limburgse Heuvelland getoerd net zoals de laatste keer ;).

Gisteren was mijn moeder op bezoek en hadden we eerst reiki meeting, nou ja meeting is een groot woord, we komen bij elkaar om elkaar een reiki behandeling te geven ;). Gisteren waren we met ons drieën, normaal met ons vieren. Mooi is dat om dit met mijn moeder te kunnen delen, ik realiseerde me gisteren ook dat ik nu ongeveer 10 jaar geleden mijn eerste reiki inwijding heb ontvangen en dit ook dankzij mijn moeder was. Gisteren stroomde mijn energie weer eens lekker qua geven, volgens mijn moeder had ik wel een druk/last op mijn schouders, en dat klopt ook wel...maar ook dat gaat weer voorbij (ze heeft er natuurlijk wel aan gewerkt ;)).
Verder hebben we weer gezellig bijgekletst met ons tweeën en zijn we nog samen gaan wandelen in het bos hier vlakbij.

Gisterenavond laat kreeg ik via een whatsappje te horen dat ik oma ben geworden van Jaxon. 'Opa' zat gewoon op de andere bank hoor, nou ja op het moment dat hij het zelf heeft gehoord van zijn dochter en hij het mij stuurde was ik boven met de mijne. We waren iets met onze haren uit aan het proberen, met een 'sock bun'. Hij dacht natuurlijk dat ik mijn mobiele bij me had, maar die lag beneden op de bank ;). En ik had mijn mobiele ook verder niet meer gecheckt hihi.

Jammergenoeg ligt het hele gebeuren een beetje gevoelig, het contact met zijn kinderen is zowiezo minimaal en met zijn dochter hebben we de laatste jaren toch een goed contact kunnen opbouwen, maar sinds een aantal maanden ligt het allemaal weer wat gevoeliger. Ik hoop echt dat dit weer soepeler gaat worden en dat iedereen zichzelf kan zijn bij elkaar en hoop echt dat mijn man (en ik) nu eindelijk eens een goede band met zijn kinderen en kleinzoon kan/kunnen gaan opbouwen.

Voor mij is het best moeilijk om niet mijn spontane zelf te kunnen zijn en daar een weg in te vinden om mezelf te blijven. Ik heb door al die spanningen niet echt mijzelf kunnen zijn in hoe andere oma's to be lekker samen zich voorbereiden op een baby. Dus geen baby creaties van mijn hand tot op dit moment en of die echt gewaardeerd worden nu weet ik ook niet. Dus heb dit de laatste maanden maar proberen los te laten, maar vind dit wel erg moeilijk want dat is een ding dat ik altijd probeer, nou ja doe...is mezelf zijn...

Maar ik probeer vertrouwen te hebben dat dit ook weer allemaal goed komt, ik hoop het in ieder geval van harte. En hoop ook snel een baby foto te kunnen delen, ik ben al vanaf 5.25uur wakker en heb al eens op Facebook gesnuffeld of er wellicht een foto stond, maar nog niks.
De twee foto's die ik vandaag deel, is eentje vanuit de Mini en op het dashbord staat een kleine Mini Cooper van orgonite als je goed kijkt zie je hem staan en daarom heb ik net zo'n zelfde in een 'lijstje' gezet ;).


Warme creatieve groetjes van Susan


525 in Angel Numbers; Trust that the big changes you’re experiencing are for the best, and that things will calm down soon.



zondag 31 maart 2013

Lekker lui dagje

Vandaag hebben wij een lekker lui dagje, lekker helemaal niks moeten, maar dus ook gewoon lekker helemaal niks doen ;).
Maar ik kan vandaag toch wat met jullie delen wat ik pas maakte, want Linda liet weten dat de post die ik naar haar en haar zoon Patrick stuurde ontvangen is. Ze stuurde me pas een mooie omhaakte kaart en prachtige gehaakte engelen en nog ander leuks en haar zoon Patrick maakte voor mij een Keltisch kruisje van tin met aan de andere kant Jezus.

Omdat het toch een soort van swap was, vroeg ik aan Linda waar ik haar een plezier mee kon doen. Ze gaf heel voorzichtig aan mijn uiltjes stempel wel mooi te vinden en natuurlijk maakte ik die met veel liefde voor haar. En omdat ze ook katten heeft, maakte ik haar een leuk kattenstempeltje en last but not least een hertjes stempel, ook van die wist ik dat ze die leuk vond, maar ja wie niet hè gezien al die enthousiaste reacties op mijn bambi give away ;).
Ik maakte hem wel heel bewust andersom als die van de give away. Ik deed er ook nog wat stempelkussentjes bij en een engel à la Susan en natuurlijk een kaartje. Hier kun je zien wat ze mij stuurde.

Haar zoon stuurde ik een orgonite engeltje en een kaart van aartsengel Michaël, ik vond die wel bij zijn werk passen en wilde graag mijn orgonite creatie delen. Patrick heeft zelf ook een blog en maakt prachtige creaties van tin, onlangs nog te zien bij Moos, ga zeker eens bij hem kijken wat hij nog meer maakt. Het is een echte craftsman. De foto van het engeltje in de hand is van Linda's blogpost.

Warme creatieve groetjes van Susan



maandag 18 februari 2013

Geen wolkje aan de hemel, maar toch...

...maakte ik wolken stempels, maar ook een stempel van een zonnetje ;). De inspiratie kwam van ons toiletpapier hihihi...

Vanmorgen ging ik lekker aan de wandel (en maakte die prachtige foto in het bos), ik kwam niet zo heel ver want ik kwam een bekende tegen (later ben ik natuurlijk wel nog lekker gaan wandelen).
Ik heb volgens mij wel bijna een uur staan te kweppen over hoe leuk bloggen is en hoe je het beste meer volgers krijgt en hoe geweldig jullie allemaal zijn. Hoeveel steun je krijgt, aanmoediging, leuke post ;), dat je inspiratie krijgt (daar ontbrak het bij haar even aan...ja ze kreeg af en toe ook een speld ertussen :p) als je op bezoek gaat bij al die leuke blogs...en zo kwepte ik maar door ;).

Heidi (zo heet ze) is vorig jaar ook een blog begonnen, denkelijk ook naar aanleiding van mijn enthousiaste verhaal op de koninginnedag markt in Maastricht.
Ik kocht aan haar standje een étagère die ze zelf had gemaakt. Ik vond hem meteen helemaal geweldig, rood met witte stippen hè ;) met een combinatie met 'delfts blauw'.
Ik deelde hem HIER.

Ik heb Heidi's blog onlangs per toeval gevonden...geklikt op 'Heerlen' bij mijn profiel, dan zie je allerlei mensen die uit Heerlen bloggen.
Haar blog heet Heidimaakt. Gaan jullie eens bij haar op bezoek? En wellicht haar volgen? Ze kan wel wat volgers gebruiken...
Ik heb gezien dat ze vanmorgen weer actief op haar blog is geweest en met onze hulp moet het nu vast gaan lukken om een gezellige schare volgers te krijgen en een actief blog te krijgen.

Wie weet kan ze me zelfs leren haken ;), want dat kan ze én ze woont in de buurt (maar dat wist ik al hihihi). Ja ze is nog een beginneling zei ze, maar ze kan al meer als ik (uhm ik kan alleen vingerhaken ;)).
Dus misschien durft zíj het aan om mij wat beginners technieken aan te leren.


Ik deed vandaag ook mijn twee 'omhaakte' kaarten op de bus...allebei gepimpt...eentje zal ik delen met jullie (de ander is een verrassing). Vandaag deed ik in het kader van het postuitwisselingsproject 'Dream Make Share' leuke post op de brievenbus, naar een wildvreemde, ik weet ook niet of ze een blog heeft. Haar naam zegt me niet zo 123 wat.

Bij mijn allereerste 'dream make share' post aan Mariëlle van MaDiBue Handicraft kon ik nog eens even gaan rondneuzen op haar blog wat ze leuk vindt. Nu had ik alleen een naam...
Máár ik had al googlend op haar naam wat gevonden, vandaar voor de zwarte omhaakte kaart gekozen van 'Sandy Beach' en een leuke zwart wit afbeelding erop geplakt en daarna wat doorgeschoten in het zwart-wit thema ;) met enveloppen maken...maar toch nog wat kleur toegevoegd in de vorm van vrolijke poezieplaatjes in het kleine envelopje (Hester's envelopje voor Nicky's verjaardagspost uit elkaar gehaald en als mal gebruikt :)).


Oh ja en gisteren maakte ik dit Gaia / Moeder Aarde beeldje van hars gevuld met oranje calciet. Ik ben er weer heel blij mee. Ik vind haar prachtig geworden :).


Warme creatieve groetjes van Susan

Ps. Denken jullie nog aan Heidimaakt..want het zit er dik in dat jullie alweer zijn afgeleid door al mijn gekwebbel :).
Heidi kun je volgen door de bovenstaande link te kopiëren en te plakken op de pagina van www.blogger.com in de leeslijst bij 'toevoegen'. Zo volg ik tenminste al jullie blogs.







vrijdag 25 januari 2013

Mijn orgonite glitter beertjes

Mijn orgonite glitter beertjes zijn uit de mal. Ze zijn gelukkig goed gelukt want dat is toch altijd spannend.

Nu liggen ze lekker buiten uit te harden, nou ja het is buiten natuurlijk flink koud, dus of ze er zo lekker liggen te liggen ;) hihihi.

Ik maakte al eerder een orgonite beertje maar dan helemaal van aluminium. En natuurlijk met een bergkristallen punt erin :).

Dus naast dat ze goede energie in huis brengen, orgonite helpt tegen de straling van al die apparaten in huis, zijn ze ook nog eens heel leuk.

Verder ben ik vandaag weer heel veel met huishoudelijke taken bezig geweest, op de fiets boodschappen gaan doen en bijna op mijn gezicht gegaan ;) én heb ik twee 'leuke post' enveloppen op de brievenbus kunnen doen.
Twee lieverds waar ik op regelmatige basis leuke post van krijg worden dan verrast.

Mijn verjaardags verrassing voor Lovely Tough Cookie is ook aangekomen, ze is vandaag jarig en natuurlijk heb ik haar ook verrast met een hertjes stempel. Ze schreef van de week dat ze mijn stempels leuheuk vond hihihi.

Een heel fijn weekend lieverds!


Warme creatieve groetjes van Susan

By the way dat leuke roze beertje op de foto van de verjaardags verrassing is niet wat LTC gekregen heeft, het is de kaft van het briefpapier (jammergenoeg is het op, op 1 papiertje na als ik me goed herinner). Maar ik ga natuurlijk niet delen wat ik geschreven heb, dat is persoonlijk ;).





maandag 21 januari 2013

Glitterbeertjes in de maak

Vandaag heb ik weer eens met hars gespeeld en heb ik drie glitter beertjes gemaakt.
Met dit weer zal het wel even duren voordat ze goed genoeg zijn uitgehard, dat wordt nog een paar dagen geduld hebben.

Eigenlijk zijn dit ook orgonite beertjes want het is een combinatie van hars met metaal (brons) en edelsteen (bergkristallen punt).

Als je klikt op de label orgonite kun je er meer over lezen bij mijn orgonite verhaal.
Maar in feite zet orgonite negatieve energie om in positieve.

Veel mensen zijn gevoelig voor straling van alle apparaten in huis en omgeving.
Ik heb het niet zelf verzonnen, maar het is me enige jaren geleden op mijn pad gekomen en wij hebben nu bij iedere tv, computer en bij de draadloze telefoon orgonite staan.

Ook heb ik chembusters in huis en buiten in de tuin staan, deze hebben nog een grotere reikwijdte doordat er koperen buizen in verwerkt zijn.
Deze heb ik ook zelf gemaakt en ben er nog steeds erg trots op dat ik die gemaakt heb.
Ik neem ook altijd mijn baby chembuster mee in mijn tas (als ik het bos in ga neem ik hem altijd mee in mijn jaszak of in mijn hand).

Weet je je kunt zelf veel meer als dat je denkt. Ik had ook nooit gedacht dat ik met hars zou gaan werken. En dat zonder hulp van mijn man ;). Wij zijn niet zo goed in samenwerken, dus doe ik dat soort dingen zelf. Hij legt me soms wel wat uit, maar meestal is het gewoon even goed nadenken met die blondine hersens van mij hihihi en van fouten maken leer je :).


Warme creatieve groetjes van Susan


Ps. Als je nu zo'n beertjes mal (van Ikea) in huis hebt (of in de kringloop tegenkomt :)) en er niks mee doet dan hou ik me van harte aanbevolen. Wie weet kunnen we swappen...

vrijdag 11 januari 2013

Vandaag was het 25 graden...

Ja echt waar, vandaag was het 25 graden onder ons afdak.
We hebben ons afdak afgeplakt met plastic dus als de zon erop schijnt kan het lekker warm worden.
Okay aan de andere kant kan het heel erg warm onder het afdak zijn in de zomer (dan is het afdak natuurlijk niet dichtgemaakt) wel 40 tot 45 graden...

Ik was weer lekker aan de slag met hars. Ik heb zelfs glitter Mini's (Classic Mini Cooper) gemaakt. Ik ben heel benieuwd hoe ze eruit komen te zien, morgen of overmorgen zullen ze wel uit de mal kunnen. Ligt een beetje eraan of morgen ook flink het zonnetje op het afdak schijnt, vannacht zou het gaan vriezen dan kan het niet echt goed uitharden ;).

Ook verstuurde ik nog wat leuke post, een postcrossing kaart richting Belarus en een kaartje voor een jarig jobje en nog een flopje...

Lieverds morgen is je laatste kans om een kansje te maken bij mijn Dankjewel Give Away.
De hertjes zijn dé absolute favoriet, daarna de dromenvanger, de strip en het engeltje zijn niet zo populair, maar dat maakt niets uit. Er zijn een paar lieverds die daar een kansje op hebben gewaagd en die gun ik ze van harte.

Ik voeg nog even een foto van de dromenvanger erbij...de bedoeling is om dit voorjaar een hele grote dromenvanger te maken voor in de gang (zelfde formaat als de kerst kitsch dromenvanger). Een kleurrijke deze keer, ik heb wel wat gekke dingen voor erin ;).


Warme creatieve groetjes van Susan





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...